Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Min häst går tillsammans med 4 stycken unghingstar (åringar och 2åringar) på bete nu och han trivs helt super, han uppfostrar dom...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: C_L
·
Träning Jag har stor brist på ridvägar runt våran gård. Det finns en lång som tar minst 1 timme och 30 min att rida runt. Sedan har jag en 1...
2
Svar
36
· Visningar
4 707
Senast: Gyllene
·
Träning När jag är ute och "går" i hagarna har jag en rad hästar efter mig. Det började med islandshästen som alltid har gått med mulen i min...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Lurcher
·
S
Träning Jag är medryttare på en ung ponny är jätte snäll vid hantering.:love: MEN vid ridning så bara stannar han och vägrar gå och när man...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: shorty
·
Träning Tömköra/longera \"egensinnig\" häst Jag har ett stort problem när jag vill tömköra eller longera min häst. -Det går bra i skritt i...
Svar
8
· Visningar
2 512
Senast: SofieAndersson_88
·
L
Träning Jag har precis köpt ett underbart sto på 9 år , en ''olata'' hon har är att hon sparkar bakut när man rider henne , aldrig för att vara...
Svar
8
· Visningar
1 600
T
Träning köpte en ponny(c) för n¨ågon månad sen,var och träffade och red honom 3 ggr! red dock aldrig ut sj'lv med honom dumt nog. han...
Svar
11
· Visningar
3 036
Senast: Friberg1990
·
Träning Hej Precis som rubriken lyder så jagar hon vårt 2 dagar gamla föl så mycket att vi fått sära på flocken. :( Jag har aldrig varit...
2
Svar
21
· Visningar
2 520
Senast: Dahlia
·
K
Träning Hoppas den ligger rätt, stod mellan utrustning och ridning för det handlar om både och :D jag har en ponny hemma, rider henne i...
Svar
11
· Visningar
1 240
Senast: Krulidut
·
P
Träning Heej. Jag rider i ett stall där det finns en minishettis som heter Trollet. När jag ska longera honom så går det inte så bra. Han...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: Patrick_
·
A
Träning Jag har nyligen köpt en tvååring. Allt vad det gäller leda till och från hagen, och förlytta fram och bakdel, backa går jättebra men...
Svar
2
· Visningar
713
Senast: skuggi
·
Hästhantering jag skulle vilja få tag i ett par bra NH böcker, eftersom jag är helt grön i NH så vill jag ha tag i några som börjar att beskriva...
Svar
2
· Visningar
1 155
Ridning jag är ju väl invand i mina westernsadlar men skulle vilja prova en AR-sadel. Vad finns det för olika modeller? Vad skiljer det i...
2
Svar
34
· Visningar
4 789
Senast: Totola
·
J
Träning Funderar på att köpa min första häst och eftersom min dotter också rider behöver det vara en häst vi båda kan rida. Jag är 172cm lång...
2
Svar
25
· Visningar
3 353
Senast: julia123
·
S
Träning Lugnande? Hej allesammans :) Häromdan skulle jag hjälpa en bekant att hålla i hans hästar medan de verkades. Det var 8 st ardenner som...
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: pimy
·
B
  • Låst
Ridning Har nu ägnat ett flertal kvällar framför skärmen för att hitta dvder och dyl som kan vara till nytta när man tränar akademiskt. Söker...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: IngelaH
·
Träning Har ett lite avigt problem med min häst, han har åkt transport endast fram & tillbaka till en tävling där vi märkte problemet, han har...
Svar
3
· Visningar
884
Senast: urkella
·
R
  • Låst
Träning Hejsan! Tänkte pröva horsemanship lite enkelt med min medryttarponny Tina. Vill veta hur ni som gör det brukar göra ? Så vitt jag...
Svar
1
· Visningar
739
Senast: IngelaH
·
Träning Jag blir tomatröd i ansiktet när jag rider, speciellt nu när det börjar bli varmare. Jag blir verkligen JÄTTERÖD, det är rätt pinsamt...
2
Svar
27
· Visningar
3 664
Senast: Qluring
·
V
Träning Jag har precis fått en travare på 7 år som aldrig gått på travet m.m, nu är det så att hon lätt blir stressad när jag rider henne på...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: Vakanjaheta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama