Skenar gärna!

Sv: Skenar gärna!

Hej!

Sen så galopperar han inte i paddocken för att jag tror han har svårt att samla sin galopp så han tycker nog att de e jobbigt..

Där sa du det själv ^^, Utsätt honom för det jobbiga. Som jag ser dethär nu, så vet han att han har övertaget över dig. Säg "nu galopperar vi, så de så!" :) Behöver inte va 30 minuter runt i paddocken, räcker med en volt! Träning ger mera övning.. eller va de färdighet?! :rofl: Och ja menar ju förstås inte heller att ni ska köra galopp piruetter direkt.. De handlar om att ta ett litet steg åt gången :)

Hej!!

Jag tackar o tar emot allt o alla :)

Okej jo jag tror oxå att han tycker det är jobbigt att galoppera i svängar..

Men han HAR galopperat i paddocken förr så det är bara nått han kommit på nu!!

Men det kan va så att han helt enkelt inte orkar för han har nog tappat en del muskler sen han galopperade där sist...

Håller på att försöka bygga lite muskler o tar gärna emot tips av övningar!

Men ska prova att "leka" med honom i paddocken så han kanske tycker det är kul att galoppera och inte för att han måste!

hej!!

Jo ska ta å prova pressa honom lite mer...

Men jag ska göra det roligt för honom att göra rätt...

Men ska allt få honom att galoppera i paddocken igen genom att ta ett steg i taget...

Tänkte bara säga att igår skötte han sig exemplariskt!! :D

Han var jätte duktig o lyssnade ordentligt på det jag ville..

Vi körde lite klättring i skogen tillsammans med hans kompis..

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 089
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400
Ridning Hej! jag har ett problem med mitt ungsto. Hon har fått för sig att ta tag i bettet, dra ner huvudet och sticka, främst i galoppen...
Svar
13
· Visningar
2 341
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama