Jag har ljugit, hur ska jag rädda upp detta?

miumiu

Trådstartare
Ok kära bukefolket låt mig delge er ett dilemma som jag just nu befinner mig i.

Kände redan i helgen att jag började bli risig. Sonen var dålig och jag tolkade hans symptom som typ förkylning/influensa. Går ju mycket skit nu. Men. Jag sa till min arbetsgivare att vi var magsjuka, varför, kanske ni nu undrar?

Jo, han är en sån där gubbe som tycker att man ska jobba när man är förkyld. Jag är ensam anställd i företaget förutom hans son som kommer in ett par dagar i veckan just nu och min chef är i startgroparna att pensionera sig, så han har börjat att vara ledig på torsdagar från och med i år.

Nu har jag haft för mig hög feber (38.5) så tror väl egentligen inte att han hade opponerat sig men det kändes skönt att slippa tjafsa bara och säga att vi var magsjuka.

Nu är jag feberfri och tänkte försöka jobba imorgon när han ändå inte är på jobbet men OM han skulle dyka upp blir det ganska uppenbart att det är just förkyld som jag är (har ordentlig skrällhosta och riktigt raspig röst). Vad tusan säger jag då? Om hans son är där har jag inga problem att säga som det är till honom, han är chill, men nojar så in i helvete för att chefen ändå ska dyka upp. Kan man säga att man dessutom åkte på förkylning, dvs två virus samtidigt? Misstänkt?

Jag är ledig på fredag för vi ska på begravning då så det är morgondagen jag bekymrar mig över, räknar med att vara någorlunda återställd på måndag.

Håller med de andra. Alltså, det ena behöver inte utesluta det andra i sjukdomsväg (särskilt inte om det dessutom finns barn med i bilden). Tycker att virusen avlöser varandra nu. Hinner knappt bli frisk innan det dyker upp någon ny sjuka som tar fäste.

Ok kära bukefolket låt mig delge er ett dilemma som jag just nu befinner mig i.

Kände redan i helgen att jag började bli risig. Sonen var dålig och jag tolkade hans symptom som typ förkylning/influensa. Går ju mycket skit nu. Men. Jag sa till min arbetsgivare att vi var magsjuka, varför, kanske ni nu undrar?

Jo, han är en sån där gubbe som tycker att man ska jobba när man är förkyld. Jag är ensam anställd i företaget förutom hans son som kommer in ett par dagar i veckan just nu och min chef är i startgroparna att pensionera sig, så han har börjat att vara ledig på torsdagar från och med i år.

Nu har jag haft för mig hög feber (38.5) så tror väl egentligen inte att han hade opponerat sig men det kändes skönt att slippa tjafsa bara och säga att vi var magsjuka.

Nu är jag feberfri och tänkte försöka jobba imorgon när han ändå inte är på jobbet men OM han skulle dyka upp blir det ganska uppenbart att det är just förkyld som jag är (har ordentlig skrällhosta och riktigt raspig röst). Vad tusan säger jag då? Om hans son är där har jag inga problem att säga som det är till honom, han är chill, men nojar så in i helvete för att chefen ändå ska dyka upp. Kan man säga att man dessutom åkte på förkylning, dvs två virus samtidigt? Misstänkt?

Jag är ledig på fredag för vi ska på begravning då så det är morgondagen jag bekymrar mig över, räknar med att vara någorlunda återställd på måndag.
Nej inget konstigt. Sådant kan mycket väl inträffa.

"Lagen om allts jävlighet"
"Det går så mycket sjukdomar nu"
"Förkylningen slog säkert till när kroppen var försvagad av magsjukan"
"Jag trodde det var magsjuka men det visade sig vara en förkylning som började så"
Ja! Eller typ ”det var kanske räkorna vi åt” eller nåt.

Själv hade jag nyss först ögoninflammation och sen förkyld direkt efter/lite överlappande så det är ju inte direkt orimligt.

Förra året var det många som fick magsjukesymptom i början av sin covid. Annars säger jag som de andra, det går tyvärr bra att få mer än ett virus åt gången.

Jag hade inte kommenterat det på något sätt om det vore jag. Eller tänkt en sekund på det om det vore en av mina kollegor.

Sjukdomar avlöser ju typiskt varandra den här tiden på året oavsett, och jag får nästan alltid en följdförkylning om jag varit sjuk på något sätt.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag hade sagt att jag tolkade det som magsjuka i början men visade sig mer vara förkylning kanske. Det är ju så ibland.

Var förkyld där jag hade migrän på måndagen, huvudvärk som vägrade ge sig tisdag och så först på onsdageftermiddag började jag nysa och känna mig typiskt förkyld, fortfarande med samma riktigt jävliga huvudvärk, som satt i torsdag och fredag också då jag hade tydliga förkylningssymptom. Så min förkylning började med huvudvärk, som jag trodde var ett riktigt rejält migränanfall som inte gick över, det visade sig bara vara migrän och sedan förkylningens huvudvärk.

Liknande trådar

Hästvård Köpte min häst för ett år sedan. Äntligen hade jag tid, ekonomi och möjlighet att ha egen häst. Efter 2 månader fick hästen...
Svar
7
· Visningar
1 158
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka