Stora blodmasken

Brunte

Trådstartare
Hej!

Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några av hagarna nu betraktas som smittade och ska stå orörda i 2 år? Obs ni har inte blivit informerade om detta förrän efter kontraktet var påskrivet

Mvh Brunte

Beror på hur de hanterat situationen och på vilket sätt det påverkar nu. Har de avmaskat som man ska efteråt? Finns det tillräckligt med hagar tillgängligt?

Hej!

Skulle ni flytta in i ett nytt stall där en av hästarna testade positivt för stora blodmasken för några månader sedan och några av hagarna nu betraktas som smittade och ska stå orörda i 2 år? Obs ni har inte blivit informerade om detta förrän efter kontraktet var påskrivet

Mvh Brunte
Väldigt konstigt att du inte fick info innan du skrev på kontraktet. Jag hade haft svårt att lita på den personen fortsättningsvis.

Nej, det skulle jag inte. Dock står min häst i nu ett stall där det testats positivt för stora blodmasken. Det fick jag inte reda på förrän efter min häst kommit dit. Det tycker jag var väldigt fult gjort - att inte delge mig den informationen när de själva fick den - men jag orkar inte ta den diskussionen med vederbörande. Vi följer en strikt avmaskningsplan nu (i samråd med veterinär) och mockar frenetiskt. Hade jag vetat att det fanns stora blodmasken där hade jag inte flyttat dit.

Liknande trådar

Hästvård Då har vi dessvärre åkt på den stora blodmasken i stallet.. Jag har tidigare delat stallet med en annan inackorderad. Förra året gjorde...
Svar
19
· Visningar
847
Senast: Lucifer
·
Hästmänniskan Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...
Svar
10
· Visningar
463
Senast: Nepenthe
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 498
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
28
· Visningar
956
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar