Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning De flesta av ridstigarna hos mig, är att man rider en runda och man kommer nästan alltid tillbaka på samma väg när man ska rida hem...
Svar
10
· Visningar
1 168
Senast: lillverran
·
Träning vad betyder det då hästen frustar då man rider den. är den nöjd eller?
Svar
2
· Visningar
1 068
Senast: IngelaH
·
L
Träning Hej, Jag ska ha sommarhäst i sommar för första ggn och då vill jag köpa något att ha till den, men jag vet inte riktigt vad. :confused...
2
Svar
28
· Visningar
2 295
Senast: Elina8
·
Träning Suck varför kan ingenting gå som man vill??? Förut hade jag problem med en häst som var väldigt pigg på hem vägen. Det har blivit bättre...
2
Svar
21
· Visningar
2 729
Senast: Pernilla_
·
F
Träning Behöver lite åsikter från er! Har ett 4-årigt sto som p.g.a. skador reds in nu i våras. Allt arbete från marken fungerar super och...
Svar
8
· Visningar
1 520
Senast: Sar
·
F
Ridning Eftersom den förra låstes lägger jag en ny här då det är på detta forum som ev "motsättningar" mellan "tävlingsdressyr" och "klassisk...
13 14 15
Svar
284
· Visningar
18 935
Senast: Totola
·
I
Träning hejhej, jag har en fjording som är ganska hård i munnen men ganska arbetsvillig och man får jobba ett bra tag med henne innan man kan...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Bismark
·
Träning Jag måste bara få skriva av mig lite, och jag vet inte om denna tråd ligger rätt, men flytta den om så är fallet. Idag var jag ute...
Svar
12
· Visningar
1 478
Senast: Gwaeron
·
S
Träning hej på er! En kompis kompis har en fjording som vi försökt transportera 3gånger nu, visst han går på efter mycket om och men, men...
Svar
11
· Visningar
1 556
Senast: Lena S
·
J
Träning Har precis köpt en unghäst (islandshäst), riden endast ett tiotal gången men mycket välartad såhär långt. :) Men hon drar innåt om...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: scesar
·
M
Träning Jag har funderat att ibland börja använda sporrar när jag rider, men känner mig lite osäker på hur man skall använda dem på ett bra...
Svar
14
· Visningar
7 594
Senast: Aeternum
·
A
Träning Hej Har en 4 årig arab/paint som jag haft 1 år.Hon har en tendens att ställa sig med mig ibland när jag rider ut med henne.Vad kan...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: ainavi
·
F
Träning Då jag kollade i tråden "hästhantering att avundas! kolla film!". Orkade jag inte läsa hela tråden, så jag startar en ny diskussion om...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: FLikkans
·
Träning Vad kan anledningen vara till detta... (galopp) 1. Tränsbett: Hästen bär sig inte alls, blir stark, försöker man få kontakt med...
Svar
9
· Visningar
1 415
Senast: Seabaz
·
Träning tänkte fråga vad ni tror blir bäst. ska åka till skåne med hästen och funderar på vad som är bäst för honom, åka hästlastbil, alltså en...
Svar
11
· Visningar
1 747
Senast: åke
·
Träning Hej! Jag får hem min unghingst född iår, från USA i slutet av sommaren/början på hösten och har en del funderingar. -Han lär ju...
Svar
2
· Visningar
715
Senast: Sidekick
·
K
Träning Jag har ett sto på 2 år som gör det vi ber om, men en massa mer dessutom. Eftersom hon är ung är inte relationen befäst och vi har bara...
Svar
1
· Visningar
717
Z
Träning Om man rider in en välhanterad, hyfsat säker häst (dvs trafiksäker för normal trafik, van att vara ute etc,) som har lite hetare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 380
Senast: mackan
·
Träning Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här, men anses den ligga fel kanske moderator kan flytta? Såhär ligger det till, jag har...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: Yrja
·
Träning Någon vänlig själ som kan förklara för mej vilken storlek hunter motsvarar i svenska mått. Såg att bl a Shire har ett mått som heter...
Svar
5
· Visningar
2 474
Senast: Nethril
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama