Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning I den här tråden rapporterar vi om våra senaste framsteg inom ridningen - stora som små, där det kändes som en stor grej/ett trappsteg...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 468
Senast: Tuvisen
·
C
Träning Har nu haft ett 3 åriga sto sen nov/dec och det har tagit tid att komma dit vi är nu. När man är där varje dag kanske det är svårt att...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: CarolineNSV
·
A
Träning vid ridning för att få bra bjudning (+ böjning, sökning nedåt?)och få hästen att sluta slå upp huvudet vid travfattning samt under...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 114
C
Träning Jag är jätte nöjd just nu, och känner mig glad. Eftersom Elvis har gått i kanonform de två sista gånger jag ridit honom. Jag är...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 716
Senast: Tjalfe
·
C
Träning Nu är det vår... och tid för långa härliga uteritter! Därför tänkte jag att det var dags att posta en tråd och fråga vad just DU har med...
2
Svar
26
· Visningar
3 418
Senast: Pernilla_
·
V
Ridning Hej Vad är skillnaden/likhet mellan den "klassiska dressyr" som Craig Stevens sysslar med och den "akademiska ridkonsten"? Vi är...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
12 809
Senast: Tana
·
M
Träning Är ny här så vet inte riktigt hur allt fungerar men.. Jag började rida in ett 3 årigt fullblod för ca 3-4månader sen. Har aldrig ridit...
Svar
7
· Visningar
1 150
Senast: Gisburne
·
L
Träning Min har nu haft på sig den i en timme och han står bara och hänger och ser allmänt nere ut, hoppas han lär sig till slut. Hur lång tid...
Svar
15
· Visningar
1 830
Senast: Tola
·
Träning (moderater flytta den bara om den ligger fel,visste inte var jag skulle lägga den) hej! Jag ska provrida min drömhäst imorrn men...
Svar
8
· Visningar
4 107
Senast: Pernilla_
·
J
Träning Våran shettis är nu 3 år och vi vill gärna rida in den. Han är inkörd och det funkar bra, jag har suttit på honom och här om dagen satt...
Svar
5
· Visningar
4 585
Senast: hillevie
·
M
Träning När jag var ute o red idag på min sköthäst Monty så ramlade jag av. Ska jag berätta det för ägaren? //Sofia :cool:
2
Svar
26
· Visningar
2 709
Träning Vad väljer ni och vad tycker ni? Varför? Outbildad Själv vill jag nog faktiskt ha en outbildad häst- vilket jag har. Förderlar...
2
Svar
25
· Visningar
3 278
Senast: Youmeoh
·
E
Träning Har en 4-åring som jag suttit in och nu börjat rida på så smått. Varför jag köpte en unghäst strider mot allt förstånd egentligen...
Svar
14
· Visningar
1 496
Senast: Niela
·
Träning Jag begriper inte vad som har hänt, men nu är det så och jag måste hitta tillbaka. När jag ger hjälper för galopp blir det helt fel...
Svar
17
· Visningar
1 812
Senast: Nica2
·
Ridning Jag tänkte plasta in bilder som passar till bokstäverna i ridhuset, med tema klassisk dressyr. Tex Capriole vid C osv. Jag har dock...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: angelaL
·
Träning Har en medryttare som gärna vill göra en utflykt så de frågade om man kan binda fast hästen vid ett träd över natten. Det känns ju...
2
Svar
38
· Visningar
3 706
Senast: Zab
·
M
Träning En kompis till mig rider ett c ponny sto på 14år som går jätte lugnt på långa tyglar men så fort hon tar dem så börjar hon takta, i...
Svar
15
· Visningar
2 472
Senast: guppey
·
B
Träning Tanken var att släppa ihop mitt sto med ett annat sto, vilket inte gick så bra som vi hade hoppats på. Det andra stoet gick till anfall...
2
Svar
20
· Visningar
2 057
Senast: Pigan
·
E
Träning Hej. Hur noga ska man mocka i hagen??? Det är en hage där mina två hästar gick i lite förra sommaren och "högar" efter dom ligger...
Svar
10
· Visningar
1 578
Senast: MyownGucci
·
Träning När tycker ni det är ok att låta hästarna gå ute dygnet runt? Om hästarna har skydd i form av skog men ingen ligghall. Vilka kriterier...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 293
Senast: Maxen1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.