Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Vad kan anledningen vara till detta... (galopp) 1. Tränsbett: Hästen bär sig inte alls, blir stark, försöker man få kontakt med...
Svar
9
· Visningar
1 416
Senast: Seabaz
·
Träning tänkte fråga vad ni tror blir bäst. ska åka till skåne med hästen och funderar på vad som är bäst för honom, åka hästlastbil, alltså en...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: åke
·
Träning Hej! Jag får hem min unghingst född iår, från USA i slutet av sommaren/början på hösten och har en del funderingar. -Han lär ju...
Svar
2
· Visningar
717
Senast: Sidekick
·
K
Träning Jag har ett sto på 2 år som gör det vi ber om, men en massa mer dessutom. Eftersom hon är ung är inte relationen befäst och vi har bara...
Svar
1
· Visningar
724
Z
Träning Om man rider in en välhanterad, hyfsat säker häst (dvs trafiksäker för normal trafik, van att vara ute etc,) som har lite hetare...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 380
Senast: mackan
·
Träning Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här, men anses den ligga fel kanske moderator kan flytta? Såhär ligger det till, jag har...
Svar
10
· Visningar
1 128
Senast: Yrja
·
Träning Någon vänlig själ som kan förklara för mej vilken storlek hunter motsvarar i svenska mått. Såg att bl a Shire har ett mått som heter...
Svar
5
· Visningar
2 483
Senast: Nethril
·
T
  • Låst
Träning hej alla hjälpsamma. Jag är en kille i medelåldern som har en hästintreserad tjej, vi har ägt häst ihop (jag är dock ganska usel)...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: IngelaH
·
Ridning Håller på och tränar en oinriden och outbildad arab. Jag håller mig än så länge på backen med div. "AR-övningar". Vad jag funderar...
2
Svar
24
· Visningar
2 323
Senast: Lusidor
·
M
Träning Vill ha tips och råd om hur man går tillväga för att lära häst galopp skänkeln. Hjälpmedel osv. Har visat galopp ett fåtal ggr i hagen...
Svar
6
· Visningar
1 329
Senast: A-K.Eng
·
M
Träning Hej! Jag är en helt hästovan mamma i Stockholmsområdet med en dotter på 5,5 år. Vi var hos en väninna som har hästgård i Skåne härom...
Svar
8
· Visningar
1 625
Senast: Toker
·
S
Träning hejsan! har tagit hem mitt varmblodsto efter 2 år, hon har varit ute på foder ett år sen åkte hon på lösdrift och sen 2månader ut på...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: sessa_
·
P
Träning Hej!! Jag undrar hur man byter sittben när man rider lätt?:banana: :rofl: Tacksam för svar:D:bow: Kramizar Linnéa!!
Svar
19
· Visningar
1 746
Senast: -tove-
·
Träning Min häst är svår att få att stå stilla när jag skall sitta upp. Jag måste sitta upp från en pall eftersom jag har knä- och höftproblem...
Svar
15
· Visningar
1 750
Senast: anni0301
·
Träning När jag var yngre så fick jga höra att shettisar ej bör ridas in förräns de är typ 5 år. Är det en gammal grej eller gäller det fortfarande?
Svar
4
· Visningar
812
Senast: Sputnick
·
A
Träning Tja! För 2 veckor sen köpte jag en 2årig hingst!! Han är snäll och trevlig men är rätt tuff i huvudet och anser konstant att det är...
Svar
4
· Visningar
952
Z
Träning Har en delfoderhäst som har svårt i vänster galopp. Har varit en f.d travare som känn väldigt stel i vänster varv. Nu behöver jag tips...
Svar
6
· Visningar
1 304
Senast: r_freddy
·
Q
Träning Hej! Jag och min häst har ett litet problem vad det gäller vår ridning. Jag har märkt av det förr (vi är vanligtvis aktiva i både...
Svar
12
· Visningar
1 081
Senast: Mysaan
·
M
Träning Hej hopp! Skall köpa min första säkerhetsväst, tänkte det kan vara bra inför terränghoppningssäsongen!:bump: Det jag undrar, vad skall...
Svar
1
· Visningar
733
Senast: Andorra
·
S
Träning Skulle behöva tips & råd på övningar man kan göra för en markskygg ponny. Det är inte såpass hysteriskt att det påverkar vardagen...
Svar
7
· Visningar
2 427
Senast: Jeeves
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka