Hur lång tid innan rida ut?

Sv: Hur lång tid innan rida ut?

Fast det är fortfarande inte det du skriver som jag avser, vi är helt överrens om det du skriver.
jag ifrågasätter bara när man redan vet med sig att man är osäker och lite rädd och likväl ger sig i kast med och väljer att skaffa sig en helt oriden unghäst, och sen blir chockad att det inte fungerar. Jag förstår inte det helt enkelt. Men men, om du tycker den inställningen är arrogant så får jag väl ta det helt enkelt... : )

Ja då förstår jag lite bättre i a f, det är ju lite kamikazepilot över det hela om man verkligen känner sig rädd och osäker men trots det ger sig i kast med att rida in unghästen själv. Fast liite barsk lät du allt ändå...:grin:

För egen del har jag helt slutat skämmas över att be om hjälp med unghästarna. Även om jag ridit in rätt många egna unghästar förut så känner jag att är man 40+ och inte ridit unghästar aktivt utan uppehåll så finns det andra, yngre o vigare:angel:, personer som mer än gärna får ta de värsta "stötarna":D

Självbevarelsedriften ökar med åldern verkar det som.

Jo jag är nog lite barsk : )
håller med ang. självbevarelsedrift. Jag har som vuxen inget som helst behov av att försöka frisera till andras ohanterade oregerliga varelser heller, vilket jag tyckte var en spännande kul grej som yngre....:cool: Inte heller känner jag behov av att lägga mig i andras problem med svårlastade hästar eller andra symptom som gör att man kan komma i kläm eller skada sig.

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 734
Ridning Hej på er! 🙂 2017 sålde jag min hopphäst, sen dess har jag ridit en enda gång och det var i början av 2018 och då endast i skritt och...
Svar
4
· Visningar
1 590
Senast: Halcyon
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 305
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar