Hitta på ett eget efternamn?

ameo

Trådstartare
Moderator
Är det någon här som har bytt till ett nytt efternamn, som du/ni har hittat på själv?
Hur gjorde ni för att komma fram till vad det skulle vara för namn? Vilken typ av namn blev det? Alltså är det helt påhittat, typ "Krumelurelin"? Vanliga efternamnsfraser ihopsatt på annat vis, typ "Björkblomlund"? Något familjerelaterat? Geografiskt? Annat?
I tonåren hatade jag mitt -sson-namn och funderade på om jag skulle ta min mormors "flicknamn" istället. Nu har jag insett att det finns en högt uppsatt politiker med det efternamnet, så det känns inte längre som att det skulle vara lika intressant.
Men jag tänker återigen tanken att kanske byta till något eget efternamn, men frågan är bara vad? Och hur man kommer fram till vad man vill heta?

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 354
Senast: mackan
·
Relationer Rubriken känns så fel, men samtidigt oerhört rätt.. Det här är ingen "buhu det är så synd om mig"-tråd, utan mer en chans för mig att få...
Svar
9
· Visningar
3 720
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25