Du bör söka efter de BOJ som kallas "EH" eller de med de större chassit, de kallades 220, samma om de "bytt namn" till Forzab, de finns med större eller mindre chassi.
Det är genomgående hög kvalitet på släpen, och om de spolats av och vårdats så är de ofta fina även om de är lite till åren.
Sidan med skötardörren är en del som kan bli dålig, det stänker mer där på högersidan. Man kan köpa en färdig sida, med eller utan skötardörr och byta relativt enkelt (det är ju alltid lite bökigt att reparera saker).
Jag går igenom och drar åt muttrar och liknande någon gång om året, mockar och spolar rent efter skithögar efter användning, spolar av grus om jag kört på grusväg när det regnat och en gång om året så stortvättar jag noga inne och ute, samt använder båtpolish.
Jag har bytt flaklåsen till baklämmen, samt ett par positionsljus som blivit åtgångna av grus, och några muttrar, annars är allt inne i släpet samt ramp, dörrar, överlucka etc original sedan den var ny.
Bromsarna har fått nya belägg någon gång, och så har jag valt att låta göra om elkopplingen till bilen så att den har "lös sladd" som på hyrsläp. Då byter jag sladd beroende på vilken anslutning dragbilen råkar ha, och har extremt lite problem med att "elen inte vill (lampor som inte lyser)", eftersom sladden kan förvaras torrt inne i bilen eller garaget.
Vi kör släpet i genomsnitt 2 ggr/vecka (alla årstider), periodvis ofta, men ibland står släpet stilla tre veckor i sträck, och så följer en vecka eller så där det körs dagligen....