Tips på hästtransport för 2 hästar

Sv: Tips på hästtransport för 2 hästar

Nä men vafan?!

Så nu har du ett 'nytt' dyrt finsläp som är helt obrukbart?
Åh vilken nit! Jag lider med dig! :(

Ja det är ju bara 15 år gammalt :p. Tur jag har kvar mitt lilla släp, 22 år gammalt och fortfarande bra axel :).

När jag blev påkörd gick ena axeln kostade det då för 10 år sedan 11000 att laga. tur att jag hade förs. då föraren smet.

Ja 20" har jag hört att det ska kosta, köpte släpet för 23"... misstänkte att det kunde vara ngt fel men hela släpet såg så fint ut, lite småskador i glasfibern och lite skumpigt när vi provkörde det (dock så litade jag på pappa som inte märkte ngt).

Ska sluta kapa tråden nu :p

Jag knep den enda beg som fanns i höstas :D Jag har space treka och den kostar från 7799euro fast det är utan skatt/moms, div tillbehör och importen vilket ligger runt en 10-15'kr vad jag kollat upp.

Är inte så billigt att ta in som folk tror

Jag är extremt nöjd med den och hästarna står som ljus i den. Bra med packnings utrymme

4fd36269eb26d_space-treka-m-4.jpg

4fd3624a5c7ca_space-treka-m-3.jpg

Kan verkligen rek den och alla som sett den har blivit lite gröna i ansiktet :sneaky:

Ser ju toppen ut. Jag bjuder 75 tusen :p
Verkar inte finnas någon beg till salu just nu...

Nja, axlarna ser ut såhär U ... tydligen så har ntidigare ägaren kört med väldigt mycket överlast och låtit den stå så. Otroligt surt :(. Kostar mer än vad släpet kostade också att byta axlarna
Usch vad tråkigt!!! Syns det om man kryper in under eller hur kan man undvika att råka ut för samma sak?

Man får bara undvika att ställa släppet en längre tid med överlast, och det måste ha varit ngt väldigt tungt då detta släpet får ta 1350kg..
Syns på undersidan av släpet, om man vet hur det ska se ut bara :).

Precis ett sånt släp har jag suttit och funderat över..
Hoppas på att de som tar in dem kommer till Falsterbo i sommar och har med ett så vi (gubben & jag) kan kolla lite närmare på det.

Superfint är det iaf på bild :)

Dom var i Falsterbo förrförra sommaren i alla fall. :) Kikade på dessa släp då och tycker att dom är vääääldigt prisvärda jämfört med de flesta av de andra märkena.

Tror de var där förra sommaren med, fanns Göteborg i år.

Vad bra!
Man vill ju klämma och känna lite innan man bestämmer sig ;)
Gäller ju dessutom att passa på medans gubben tycker det är en bra idé att köpa nytt släp :D:D

Jodå har han väl sagt att vi ska titta efter ett nytt så är det lugnt :D mer jag som hinner ändra mig tio gånger innan dess ;);)

Vad bra!
Man vill ju klämma och känna lite innan man bestämmer sig ;)
Gäller ju dessutom att passa på medans gubben tycker det är en bra idé att köpa nytt släp :D:D

Kan säga att det ligger väldigt bra bakom bilen för att vara så stort.

Är det någon som vet hur det ligger till med Umes B50. Endel är vanliga och endel är bakåtåkande?
Finns det A60 bakåtåk?

Nej alla B50 är baklänges. Det finns inga som heter B50 som är framåtåk. Det är ju så att säga dock samma vagn som B60 men utan sadelkammare och bakåk istället.

Och nej det finns inga B60 som är baklänges. De har sadelkammare istället.

Jag har varit ganska nyfiken på dessa släp tidigare men då jag hörde så mycket negativt om deras lastbilar så blev jag tveksam, dessutom tycker jag att alla jag sett har så ynka små däck men det går väl att ändra gissar jag. Kul att höra någon som har ett och är så nöjd!

Jag har varit ganska nyfiken på dessa släp tidigare men då jag hörde så mycket negativt om deras lastbilar så blev jag tveksam, dessutom tycker jag att alla jag sett har så ynka små däck men det går väl att ändra gissar jag. Kul att höra någon som har ett och är så nöjd!

Däcken är lågprofil just för att få släpet att ligga bra efter bilen och inte bli så höga.

Du byter ju inte till ballongdäck på en Ferrari ;)

Jag har bara hört positivt om deras lastbilar, vad har du hört som varit negativt?

Jag köpte min Umebil 2001. Det har varit helt fantastisk!
Hästarna åker bra, bra ventilation och alla hästar går alltid rakt in.
När man tävlar mycket och åker långt så tjänar man mycket tid, går toppenbra i 100 km/h med full last.
Gott om packningsutrymme.

Nej alla B50 är baklänges. Det finns inga som heter B50 som är framåtåk. Det är ju så att säga dock samma vagn som B60 men utan sadelkammare och bakåk istället.

Och nej det finns inga B60 som är baklänges. De har sadelkammare istället.
Tack för det!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2
Svar
31
· Visningar
1 188
Utrustning Tog BE-kort nu i höstas och därmed börjar det bli aktuellt att kolla på transporter. Tidigare har jag varit inne på att hitta något...
2
Svar
24
· Visningar
1 853
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Jag har haft uppehåll från hästeriet en tid men har nu köpt häst igen. Nu är det dags att kika på lämplig hästtransport till oss...
2
Svar
20
· Visningar
2 850
Senast: ako
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 335
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar