Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
  • Låst
Träning Vill ha tips och råd om hur man på mest humana sätt lär häst galopp skänkeln. Hjälpmedel osv. Har visat galopp ett fåtal ggr i hagen men...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: IngelaH
·
Träning Hur ska formen på hästen vara om man rider i en brant nerförsbacke i skritt? Ska det vara någon form alls eller ska man bara hålla en...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: CeciliaW
·
W
Träning Det ligger till så här: Jag är rädd för att rida! men älskar hästar! Jag har ridit från och till i 8 år snart, lite på ridskola annars...
Svar
12
· Visningar
1 696
Träning Jag har börjat fundera lite smått. Alla vet vi ju att hästar är mer eller mindre lata, precis som oss människor. De gör sällan någonting...
Svar
7
· Visningar
1 172
Senast: CarolineNSV
·
Träning Varning! Långt inlägg! :) När jag var liten tycker jag man var mycket mer beslutsam av någon anledning, och mycket mer pedagogisk mot...
Svar
4
· Visningar
919
Senast: Totola
·
Träning som endel vet här på buke så ha jag en 4 årig hinst .. nu ha det kommit massa problem , med han .. problem 1: kan inte leda ut han...
Svar
11
· Visningar
1 087
Senast: zazza girl
·
B
Träning hoppas att tråden ligger rätt annars ber jag att man flyttar den. jag ska iväg och jobba i göteborgi sommar och hästen ska med, åker...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: becca16
·
H
  • Låst
Ridning Finns det någon särskild internetsida med annonser för de som är intresserade av AR? Vill hitta en foderhäst, men känner inte att jag...
Svar
1
· Visningar
886
·
S
Träning Flytta gärna tråden om den ligger fel... Jag funderar på att köpa en textdekal och sätta på transporten. Vilken storlek är...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: caradan
·
M
Träning För ca 2 veckor sen köpte ja en shettishingst, 10 månader gammal. Ska bara ha han som sällskap till min fjording och ev köra in han...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: moonstone_lover
·
K
  • Låst
Träning Har någon nått bra tips om hur man jag skall lära min häst galoppera?
Svar
1
· Visningar
606
·
M
Träning Jag och min familj var nyligen på semester i London. Vi hade hört talas om hästarna i Hyde Park, vilka vi var nyfikna på att besöka, Vi...
Svar
4
· Visningar
2 290
Senast: Djurjouren
·
E
Träning Jag rider för tillfället bara 1 gång i veckan på ridskolan, men känner att jag inte får ut nog mycket av mina pass på grund av att jag...
Svar
13
· Visningar
1 444
Senast: scesar
·
Träning Det är väldigt svårt att få till ett avbrott från trav till galopp. Trots att galoppen känns kontrollerad och någorlunda samlad blir...
Svar
10
· Visningar
1 673
Senast: Ellyne
·
J
Träning Vet att det funnits en sån här tråd förut,Där man la in olika övningar och tips om hur man byggde muskler och kondition! Här är mina...
2
Svar
28
· Visningar
3 646
·
Träning Jag har ett urmysigt fjordsto hemma nu, hon är född 01 och under utbildning. Men nu till mitt problem, jag har ridit ut på henne...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: elfi
·
Z
Träning Vad har ni gjort med era hästar idag? Jag red ut i det helt underbara vädret. Red mycket sivärtsrörelser i skritt, trav och tölt...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: jassica
·
F
Träning Hur hanterar jag det på bästa sätt? Har ett treårs sto som fram tills nyligen varit helt fantastisk på alla sätt å vis. Nu har damen...
Svar
6
· Visningar
1 910
Z
Träning Min häst gör det när jag rider och jobbar med henne. När jag kräver och det blir tungt för henne så börjar hon antingen som liksom tugga...
Svar
8
· Visningar
3 197
Senast: Behati
·
Träning Jag har precis lånat hem en 5 åring. Hon skulle kunna skritt trav och gallop. Jag har longerat, vi har varit ute och i skogen ej ridit...
Svar
4
· Visningar
953
Senast: Elviramax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur