Att ha med på långritt?

Sv: Att ha med på långritt?

På våra långritter brukar vi nästan alltid äta nudlar till lunch och då kokar vi alla påsarna i samma vatten, sedan delar vi upp i kåsorna och tillsätter smaken. Till första dagens lunch kan man ju ha med sig korv och lite pulvermos. Koka korven först och använd vattnet att vispa ner mospulvret i. Jag brukar bara ha med mig en kåsa och något bestick ingen papptallrik eller liknande. Torkat kött anser jag också vara ett måste på långritt. Ihopfällbar hink är också bra.
Se dessutom till att ha jättebra sadelväskor. Jag köpte en ifrån H***s (den svarta med beiga kantband) och den gick sönder efter en och en halv kilometer.

För den som är intresserad av friluftsliv och saker att ha med sig på friluftsturer så finns det bra webbsidor för sånt. Skicka PM om ni vill ha tips (vet inte om det är tillåtet att länka).

Då länkar jag till http://www.utsidan.se som är en bra webbsida om friluftsliv, de har inget hästforum utan däremot massor med information om utrustning (tält, kläder, köksgrejer) som ryttare kan ha nytta av på långritter och annars.

detta är kanske lite OT men...
Min mamma å jag pratade om långritter häromdagen å jag tänkte jag kunde fråga er, hur löser ni det med hästarna om ni tältar? Har ni redan innan fixat med lånade hagar, eller hur gör ni?

Har hittat en slinga runt österlen som är en B&B+H&H. Där finns det ca 8 övernattningsställen som man kan ha med hästen på och få sova i en säng!:idea:
Har tyvärr glömt sidan....:crazy:

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
295
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 735
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·
Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
1 013
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama