Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag begriper inte vad som har hänt, men nu är det så och jag måste hitta tillbaka. När jag ger hjälper för galopp blir det helt fel...
Svar
17
· Visningar
1 812
Senast: Nica2
·
Ridning Jag tänkte plasta in bilder som passar till bokstäverna i ridhuset, med tema klassisk dressyr. Tex Capriole vid C osv. Jag har dock...
Svar
8
· Visningar
1 465
Senast: angelaL
·
Träning Har en medryttare som gärna vill göra en utflykt så de frågade om man kan binda fast hästen vid ett träd över natten. Det känns ju...
2
Svar
38
· Visningar
3 707
Senast: Zab
·
M
Träning En kompis till mig rider ett c ponny sto på 14år som går jätte lugnt på långa tyglar men så fort hon tar dem så börjar hon takta, i...
Svar
15
· Visningar
2 473
Senast: guppey
·
B
Träning Tanken var att släppa ihop mitt sto med ett annat sto, vilket inte gick så bra som vi hade hoppats på. Det andra stoet gick till anfall...
2
Svar
20
· Visningar
2 058
Senast: Pigan
·
E
Träning Hej. Hur noga ska man mocka i hagen??? Det är en hage där mina två hästar gick i lite förra sommaren och "högar" efter dom ligger...
Svar
10
· Visningar
1 584
Senast: MyownGucci
·
Träning När tycker ni det är ok att låta hästarna gå ute dygnet runt? Om hästarna har skydd i form av skog men ingen ligghall. Vilka kriterier...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 344
Senast: Maxen1
·
S
Träning Jag har två stycken åringar ( hingstar ) Den ena fattar mig, den andre VÄGRAR! Har lite problem att leda den ena hingsten då han...
Svar
7
· Visningar
1 056
Senast: hillevie
·
M
  • Låst
Träning Vill ha tips och råd om hur man på mest humana sätt lär häst galopp skänkeln. Hjälpmedel osv. Har visat galopp ett fåtal ggr i hagen men...
Svar
1
· Visningar
704
Senast: IngelaH
·
Träning Hur ska formen på hästen vara om man rider i en brant nerförsbacke i skritt? Ska det vara någon form alls eller ska man bara hålla en...
Svar
1
· Visningar
908
Senast: CeciliaW
·
W
Träning Det ligger till så här: Jag är rädd för att rida! men älskar hästar! Jag har ridit från och till i 8 år snart, lite på ridskola annars...
Svar
12
· Visningar
1 702
Träning Jag har börjat fundera lite smått. Alla vet vi ju att hästar är mer eller mindre lata, precis som oss människor. De gör sällan någonting...
Svar
7
· Visningar
1 172
Senast: CarolineNSV
·
Träning Varning! Långt inlägg! :) När jag var liten tycker jag man var mycket mer beslutsam av någon anledning, och mycket mer pedagogisk mot...
Svar
4
· Visningar
920
Senast: Totola
·
Träning som endel vet här på buke så ha jag en 4 årig hinst .. nu ha det kommit massa problem , med han .. problem 1: kan inte leda ut han...
Svar
11
· Visningar
1 088
Senast: zazza girl
·
B
Träning hoppas att tråden ligger rätt annars ber jag att man flyttar den. jag ska iväg och jobba i göteborgi sommar och hästen ska med, åker...
Svar
11
· Visningar
1 054
Senast: becca16
·
H
  • Låst
Ridning Finns det någon särskild internetsida med annonser för de som är intresserade av AR? Vill hitta en foderhäst, men känner inte att jag...
Svar
1
· Visningar
886
·
S
Träning Flytta gärna tråden om den ligger fel... Jag funderar på att köpa en textdekal och sätta på transporten. Vilken storlek är...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: caradan
·
M
Träning För ca 2 veckor sen köpte ja en shettishingst, 10 månader gammal. Ska bara ha han som sällskap till min fjording och ev köra in han...
Svar
8
· Visningar
1 063
Senast: moonstone_lover
·
K
  • Låst
Träning Har någon nått bra tips om hur man jag skall lära min häst galoppera?
Svar
1
· Visningar
607
·
M
Träning Jag och min familj var nyligen på semester i London. Vi hade hört talas om hästarna i Hyde Park, vilka vi var nyfikna på att besöka, Vi...
Svar
4
· Visningar
2 294
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka