Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning En häst som gått på turridning, vad kan man vänta sig för positivt och negativt med den i ridningen hemma sen? Beror förstås på de...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Elina8
·
Träning I går när ja skulle ut en sväng med pållen så började han ca 100 meter från stallet att sparka med bak benen upp i magen, slår irriterat...
Svar
10
· Visningar
4 136
Senast: smultronfot
·
Träning De få gånger jag har löslongerat min medryttarhäst har hon bara kutat runt som en tok och inte haft särskilt mycket uppmärksamhet på...
Svar
12
· Visningar
1 272
Senast: Mindful
·
Träning Jag har fått tips om ett sätt att spänna in hästen när man longerar, tänkte höra lite om någon här provat och hur ni tycker det funkar...
Svar
11
· Visningar
2 052
Senast: wall
·
T
Träning Skaffade en häst. En rejäl bit där lilla jag var som en mygga i jämförelse. Till en början var han väldigt snäll och medgörlig. Men en...
Svar
6
· Visningar
1 196
Senast: Lyset
·
V
Träning Nu behöver jag lite hjälp med min shettis. Det är så att han rymmer hela tiden. Han är ute ca 20 min sen är han utanför hagen. OCh vi...
Svar
19
· Visningar
1 676
Senast: Maléne
·
Träning Precis, vad gör ni då ni vill att hästen inte ska få en kagge:D Jag rider min häst rätt ofta och därmed långa turer, ändå tycker man...
Svar
15
· Visningar
1 498
Träning ja jag vet inte vad som hänt. min underbara häst som alltid kommit fram och inte skyggat för :devil:själv har blivit som förändrad i...
Svar
15
· Visningar
1 492
Senast: mylisen
·
E
  • Låst
Träning Hejsan Jag är en flicka från Finland och jag vill skriva på svenska här. Jag hoppas att du kan förstå någonting.. (: Bor några av ni...
Svar
3
· Visningar
1 155
Senast: IngelaH
·
Träning ja o en kompis satt o pratade idag om att deras 4åring ska dom försöka kvala.. hon pratade om någon intyg man var tvungen att ha lr...
Svar
3
· Visningar
944
Senast: flurrizen
·
Ridning Såja...nu är jag anmäld på min första kurs i akademisk ridkonst! Vad får man göra första gången? vill ha lite tips för jag är ju...
Svar
15
· Visningar
1 545
Senast: Totola
·
  • Låst
Ridning Utstickare från Skolförvirringstråden (Isisridning, sadlar, sits och såsig ridning) Men om man har en väldigt svank häst är inte ryggen...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
10 908
Senast: axel
·
A
Träning Har en treårig, nykastrerad valack som visar lite tråkig attityd när han får sitt kraftfoder; stryker öronen bakåt, vänder ibland upp...
2
Svar
20
· Visningar
1 744
Senast: anni0301
·
Träning Jag har en 3-åring som vi har haft i ett par månader. Den har en "lustig" grej för sig, jag vet inte vad den menar med att bete sig så -...
Svar
11
· Visningar
1 201
Senast: Mos410
·
L
  • Låst
Träning Hej, Jag funderar på att hyra sommarhäst från gert brandon en eller två veckor i sommar men vad ska jag ha för foder, och hur mkt? Ska...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: Krulidut
·
Träning Jag har precis fått hem min häst från fodervärden. Jag tyckte inte att hans hovar såg bra ut och det ser ut som om de inte blivit...
Svar
16
· Visningar
1 319
Senast: pernilla_s
·
Träning Hur gör ni det? Lång/kort tygel Vilken gångart Uppsuttet eller för hand? Hur länge klättrar ni, hur ofta och hur pass brant är det
2
Svar
37
· Visningar
3 662
Senast: Annie__
·
E
Träning Har alltid undrat vad "kluckandet" som vissa hästar får när de travar (har inte hört i skritt eller galopp iaf) år för något. Har hört...
2
Svar
30
· Visningar
6 190
Senast: Cindybell
·
B
Träning Hej alla nu behöver jag råd av er. Då min häst går så vrider hon vänstra bakbenet. Jag har ägt henne sen december 2007 och har gjort det...
Svar
19
· Visningar
4 514
Senast: Messy
·
K
Träning Hej! Jag ställer en fråga åt min vän som icke har tillgång till internet Finns det någon bra bok om inridning som kan hjälpa en på de...
Svar
5
· Visningar
3 548
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama