Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Träning Är det fel av mig att köpa en passande ponny som jag trivs med och vågar rida ut på ensam mm. Skadade mig när jag var yngre då jag föll...
2
Svar
30
· Visningar
2 866
Senast: Elina8
·
C
Träning Har precis fått ett sto som blivit slagen tidigare. Hon är nervös och känslig. Det är såklart helt naturligt nu när hon byter miljö men...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Capriole
·
Träning Någon här som har lite flockbeteende vetenskap? Det är nämligen så här att det har kommit ett nytt sto in i flocken och efter det...
Svar
2
· Visningar
851
M
Träning Jag har länge undrat vad man ska tänka på när man rider unghäst, och hur länge räknas hästen som "unghäst"? Jag provred nämnligen en...
Svar
4
· Visningar
11 913
Senast: LaMaya
·
M
Träning Någon som har tips på hur man får hästen att lyda bättre? Just nu har jag ett väldigt avslappnat förhållande till min medryttarhäst, och...
Svar
1
· Visningar
1 419
Senast: M-oaa
·
N
Träning Har ni släppt era hästar på sommarbete ännu? Jag funderar på att släppa några utav mina, då det finns massor utav gräs i hagarna och...
Svar
18
· Visningar
1 454
Träning Har funderat ett tag på alla de hästar som skickas iväg på sommarbete, hur gör ni om det regnar dag som natt en längre tid och...
Svar
5
· Visningar
1 790
Senast: ASKAPLASKA
·
C
Träning Vad använder ni till bädden i ligghallen/större vindskydd? Själv har jag fixat bädd av torv å halm... Hur gör ni?
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Yrja
·
Träning Hej. Min polle är lite småbusig såhär på vårkanten och nu när vi har börjat träna lite hårdare, för tränare och mer regelbundet än...
2
Svar
23
· Visningar
2 015
T
Träning Hejsan! Jag har haft en häst hos mig på foder nu för köp. Dock har det visat sig på röntgen att hon har två närliggande kotor (de har...
Svar
9
· Visningar
1 329
Senast: Gulle__Fjun
·
Träning Hur vanligt är det att ridskolorna avlivar sina hästar är dem blir skadade? På min ridskola så står två hästar som inte kunde gå...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 123
Senast: Chine
·
B
  • Låst
Träning Igår red jag med en kompis, vi red förbi en häst som stått ensam i 3 år och hagen var förskräklig. Det var ca en halv meter högt FÅR...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
7 320
Senast: Immer
·
J
Träning Är det någon här som ska på Monty Roberts clinic den 11 maj i Umeå? Någon som till och med anmält sin häst? I så fall, vad har ni...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Grålly
·
Träning Har eran häst/hästar fått några vårkänslor? Isf. vad gör dom? Min häst har det.. i väldigt stor mängd, men det ligger lite annat...
2
Svar
35
· Visningar
2 501
Senast: Mos410
·
Träning var o här ser man hästar som går med täcke i gassande solsken.. Varför har man täcke på när det är sååå varmt? Bekvämlighet?
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 743
Senast: kulltorp
·
J
  • Låst
Träning Hej! Jag har köpt en travare på 4 år... Så hon har inte gått på banan så överdrivet länge, vilket är skönt! Men nu är det så att det...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Viggen
·
J
Träning För två veckor sedan köpte jag hem ett underbart vackert arabsto. Snäll i all hantering och pigg och känslig att rida. När jag fick hem...
Svar
2
· Visningar
852
Senast: Juliae
·
M
Träning Hej! Har upptäckt att jag har problem att trampa ner ordentligt med hälarna och lägger då tyngden i tårna. Då när jag hoppar blir det...
Svar
7
· Visningar
1 462
Senast: G-uldlock
·
T
Träning Hörde om en tjej som satt in sin tvååriga fjording, är verkligen inte det lite väl tiden va ? Så vitt jag vet så ska de ju ridas in som...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 918
Senast: axel
·
E
Träning Hejsan, jag vet att det finns massor av trådar om ledarskap och jag har också läst de flesta av dem, men mitt problem är ändå lite...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama