Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning nu är jag irriterad på min häst. skulle kunna skicka iväg henne tvärt. Hon kommer inte fast i hagen,i söndags skulle jag ut och rida...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 664
Senast: issikka
·
A
Träning Jag hör så mycket om detta med att öppna o sluta, men som en fullkomlig nybörjare inom dressyr måste jag fråga - vad innebär detta?
Svar
8
· Visningar
18 357
Senast: Siggelina
·
T
Träning Jag är nybörjare på hästar och vill lära mig så mycket som möjligt! Idag var jag med mitt gudbarn till ridskolan för hon hade...
Svar
9
· Visningar
1 543
Senast: Totola
·
F
Träning Kanske denna tråd ligger fel, då får moderator flytta den Undrar hur långt ni åkt med era hästar i "vanlig" transport på en...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: jassica
·
T
Träning Hej! Jag hoppas att detta inte har hamnat fel, men det är min första tråd.;) Till saken: Till vårt stall har nu kommit en ny häst...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: tahoi
·
Träning satt och kollade i tråden om att ha hästen lös. då kom jag på en sak, hur gör man när man ska ha hand häst? jag har ridit med handhäst...
2
Svar
30
· Visningar
2 475
Senast: SiZo
·
D
  • Låst
Träning Heej!. :) Det är så att jag ska ta hem en arab över sommaren. I 12 veckor och om det går bra så ska jag få bli medryttare till hösten...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: IngelaH
·
Träning Min dotters c- ponny uppförde sig väldigt konstigt i går. Han gick i hop med min halvblods vallack, andra dotterns d-ponnysto och ett...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: HannaPP
·
E
Träning Nu har jag haft problem med detta länge, när jag rider på ridskolan en gång i veckan så lyckas jag ganska ofta få sega hästar, och det...
2
Svar
32
· Visningar
3 575
Senast: bixxan
·
H
Träning Jag rider en häst ibland som är hur go som helst att rida när jag rider själv på ridbanan. Han är lyhörd, lyssnar på förhållande...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Helmerlina
·
M
Träning I denna stund som jag skriver detta har jag även sprängvärk i foten, anledningen till detta är att min fot igår vart pressad mellan...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: B070715
·
Ridning Är den helt omöjlig att få tag på? Trodde att jag sett den på Amazon.com men nu finns den då inte där. Om någon vet hur man får tag i...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: angelaL
·
K
Ridning Förhoppningsvis får jag anlägga en liten picadero/paddock hemma. Läste i Hempfling att picaderos i Spanien har måtten ca 11 m i sidan i...
2
Svar
33
· Visningar
5 048
Senast: angelaL
·
S
Träning När jag köpte min häst så gick det inte alls att tränsa henne, det var inte någon mening att ens hålla tränset framför henne. Man fick...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: SofiaL
·
Träning Måste dela med mig av ett wow. Jag är väldigt emot hjälptyglar egentligen. Men så läste jag någon tråd här inne där många skrev att de...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Domino_s
·
Träning Hejsan. Ja behöver lite tips hur man motionera sin häst på bästa sätt, vi har byggt upp lite muskler nu så. vad bör man tänka på när man...
Svar
8
· Visningar
1 096
Senast: Totola
·
2
Träning Jag har fått ett oönskat problem. Jag har en hingståring som är såld och som skulle ha flyttat för flera månader sedan egentligen. Men...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: 2021
·
K
Träning Kan man löshoppa en häst som är inriden och inhoppad och allt det där (ponnyn ifråga är 19 år i år och hoppad mycket under ryttare) jag...
Svar
15
· Visningar
3 207
Senast: satanic
·
Träning Tänkte jag skulle försöka bygga lite rump och rygg muskler men vet inte riktigt hur ja ska variera ridningen! har inte haft henne så...
Svar
6
· Visningar
913
Senast: kampargladje
·
Träning Har en häst som varit skadad, stått länge, innan dess stått på ridskola och inte blivit riden ute så mycket. Nu har vi kommit ganska...
Svar
12
· Visningar
1 477
Senast: lillverran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Hiss och diss del 5
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur