Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning Hur får man egentligen galopp på en unghäst vid arbete på töm/lina, då hästen inte kan röstkommando? Driver man på med röst, smackning...
Svar
8
· Visningar
2 201
Senast: majola
·
B
Träning Två hästar i stallet, häst A och häst B. Två hästägare, hästägare A och hästägare B. Hästarna har fått vårkänslor. Häst A är pigg vid...
Svar
4
· Visningar
1 822
Senast: Grålly
·
M
Träning att det är snällare(?) har jag förstått men vad det är fattar jag inte, hittar inget på google heller :S. så vad är klicker för ngt?
Svar
4
· Visningar
968
Senast: sthu
·
T
Träning hej har fått börja rida en häst åt en dam, han är mellan runt 24-26 år gammal. Hur mycket orkar han med? Han är i hyfsad kondition men...
Svar
5
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
O
Träning Hej, jag registrerade mig här idag och skall nu skriva lite om en sak, dels för jag vill skriva av mig, och dels för att jag vill veta...
2 3
Svar
45
· Visningar
7 015
Senast: zolan
·
F
Träning Kan man ha en shire på lösdrift eller har dom inte rätta pälsen för det ? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 307
Senast: Underbar
·
Träning Att det skulle vara stor skillnad mellan att rida tillsammans med 10-11 andra på i många fall avtrubbade hästar och att rida själv på en...
Svar
7
· Visningar
1 718
Senast: Tokmamman
·
J
Träning Nu har jag haft min ridtravare i 8 månader. Jag rider inte ut på honom själv då han börjar stegra och blir orolig när han är utan någon...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: J-e-s-s-i
·
  • Låst
Träning Mitt varmblod har precis kommit av banan och nu ska man alltså börja rida honom.Jätteduktig i övrigt, söker sig neråt, är han ensam ute...
Svar
1
· Visningar
761
·
L
Träning Hej! Jag rider en häst med travstam just nu och skulle gärna vilja ha lite tips på mjukgörande övningar mm!. Hon är lite stel ibland...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: L0ppan
·
Ridning Hej! När ni jobbar era hästar enligt AR, vid hand... Vad gör ni åt hästar som är i tandlossning (eller inte) som har lite...
2
Svar
34
· Visningar
2 777
Senast: Totola
·
  • Låst
Träning Blir gråtfärdig när jag åker förbi hagar med hästar som står med både ett och två täcken på nu! TOM med hals på täcket? Här i Stockholm...
Svar
12
· Visningar
1 176
·
R
Ridning Hej hjälp mej: vilken spansk sadel passar till rejält kort rygg? Jag har en espaniola startrekk men jag sitter inte bra i den. Jag...
Svar
8
· Visningar
1 629
B
Träning Jag har en femårig d-ponny som vi är ute och tränar med på andra klubbar, tanken är att vi ska börja tävla snart också (debut på...
Svar
7
· Visningar
911
Senast: Beauty_Boss
·
K
Träning Någon har i helgen brytit sig in i Ridskolestallet, tagit några ponnysar och hästar till manegen, där dom jagade runt dom/red vem vet...
2
Svar
28
· Visningar
2 555
Senast: Seabaz
·
Ridning Jag kände att jag måste bildbomba lite! Här är en bländande pas de deux med ett våryrt par! Tyvärr är bildkvaliten inte den bästa...
Svar
15
· Visningar
1 278
Senast: Bumblebee
·
Träning jag har en unghäst på 4 år som blir dragig och vill ligga tätt i rumpan på hästen framför när man rider ut. Han är väldigt pigg men...
Svar
3
· Visningar
947
Senast: ElinaLovgren
·
M
Träning Min häst kollar av varje gång jag rider om martingalen är på eller inte. Om den är på känner hon det och slappnar av och jobbar...
Svar
3
· Visningar
827
Senast: ylwan
·
Träning Nu vill jag ha era bästa tips på hur ni får en häst att ta stöd på yttertygeln och låta bli att hänga i innerhanden! Jag antar att...
2
Svar
24
· Visningar
3 260
Senast: super
·
C
Träning Hur ofta rider ni med säkerhetsväst? Varför, varför inte?
8 9 10
Svar
193
· Visningar
10 143
Senast: aleksis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar