Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning tipstråd för NH övningar då:D. in med förslag och gärna bilder.
Svar
3
· Visningar
964
Senast: lillaans
·
M
Träning Vad tycker ni om barrering? håller ni på med det själva? Ser ni det som djurplågeri?
2 3
Svar
58
· Visningar
5 342
Senast: Vertigo
·
M
Träning Nu är det så att jag för ung 3 månader sen köpte en ny häst. Ex travare. Han är jätte härlig på alla vis. Han går jätte lugnt i skritt...
Svar
10
· Visningar
2 817
Senast: Juliakickass
·
Träning Jag har för ett tag sedan upptäckt en naturfilm om den isabellfärgade hingsten Cloud. Den är underbar att se, den speglar verkligen...
Svar
12
· Visningar
3 255
Senast: TheAmazingx
·
N
Träning Jag har under ett antal år testat litet olika sätt att rida med "stöd". Jag menar nu inte ett dragande i en tygel utan bara...
Svar
4
· Visningar
1 092
Senast: Daveeka
·
N
Träning Har lite problem med min häst som jag rider lite blandat med (dressyr, hoppning, skogsridning osv) tävlar även i både hoppning och...
Svar
10
· Visningar
1 671
Senast: Ponnytant
·
E
Träning Min nya sköthäst är fruktansvärt hård i munnen, finns det någon övning eller så man kan göra för att få honom lite mer mjuk? När man...
Svar
13
· Visningar
1 363
Senast: Ponnytant
·
Träning Har haft några trådar här förut om min kära häst. Har ju haft problem med att rida ut honom själv han är ju bara 9 år:grin: Detta händer...
Svar
13
· Visningar
1 070
Senast: Merwen
·
L
Träning Min ponny e på foder pga att jag har dåligt med tid så nu går min valack med en annan häst som snart kommer åka tyvärr. Funderar på att...
Svar
5
· Visningar
1 003
Senast: Dezzieduzz
·
Träning nu är jag irriterad på min häst. skulle kunna skicka iväg henne tvärt. Hon kommer inte fast i hagen,i söndags skulle jag ut och rida...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 668
Senast: issikka
·
A
Träning Jag hör så mycket om detta med att öppna o sluta, men som en fullkomlig nybörjare inom dressyr måste jag fråga - vad innebär detta?
Svar
8
· Visningar
18 359
Senast: Siggelina
·
T
Träning Jag är nybörjare på hästar och vill lära mig så mycket som möjligt! Idag var jag med mitt gudbarn till ridskolan för hon hade...
Svar
9
· Visningar
1 543
Senast: Totola
·
F
Träning Kanske denna tråd ligger fel, då får moderator flytta den Undrar hur långt ni åkt med era hästar i "vanlig" transport på en...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: jassica
·
T
Träning Hej! Jag hoppas att detta inte har hamnat fel, men det är min första tråd.;) Till saken: Till vårt stall har nu kommit en ny häst...
Svar
7
· Visningar
1 000
Senast: tahoi
·
Träning satt och kollade i tråden om att ha hästen lös. då kom jag på en sak, hur gör man när man ska ha hand häst? jag har ridit med handhäst...
2
Svar
30
· Visningar
2 475
Senast: SiZo
·
D
  • Låst
Träning Heej!. :) Det är så att jag ska ta hem en arab över sommaren. I 12 veckor och om det går bra så ska jag få bli medryttare till hösten...
Svar
1
· Visningar
767
Senast: IngelaH
·
Träning Min dotters c- ponny uppförde sig väldigt konstigt i går. Han gick i hop med min halvblods vallack, andra dotterns d-ponnysto och ett...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: HannaPP
·
E
Träning Nu har jag haft problem med detta länge, när jag rider på ridskolan en gång i veckan så lyckas jag ganska ofta få sega hästar, och det...
2
Svar
32
· Visningar
3 580
Senast: bixxan
·
H
Träning Jag rider en häst ibland som är hur go som helst att rida när jag rider själv på ridbanan. Han är lyhörd, lyssnar på förhållande...
Svar
4
· Visningar
828
Senast: Helmerlina
·
M
Träning I denna stund som jag skriver detta har jag även sprängvärk i foten, anledningen till detta är att min fot igår vart pressad mellan...
Svar
5
· Visningar
1 060
Senast: B070715
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit