irriterad på min häst

Sv: irriterad på min häst

Försöker nya tag när jag kommer hem och hitta på en massa roligt med henne, fara runt m.m.
Hon kanske behöver den stimulansen också?!?!

Nya tag nästa vecka!:bump:

Fundering. Vad tror du hon tycker är roligt. Läste lite förslag du kommit med längre upp i tråden. Jag reagerade på t.ex. ta transporten till nya platser. Tycker hästen det är roligt att åka iväg, så okej. Men för vissa individer kan det vara stressande.

En konstig fundering men då blir det ju på hennes villkor. Har läst mycket, både här och på andra ställen att det ska vara på människans villkor den ska komma in eller annat den ska göra!???
Det blir ju som om det passar för henne så kan hon komma men passar det inte för henne behöver hon inte komma.
Är jag halt ut och cyklar nu???:D

Jag tycker inte att man måste hålla stenhårt på att allt runt hästarna ska vara på människans villkor. Man får fundera över vad det är för en individ man har. Vissa, speciellt ston, har mycket integritet som jag tycker att man ska respektera. Jag skulle göra det iallafall. Mycket hellre än att bråka om småsaker. Fundera över vilka delar du tycker är viktigast och koncentrera dig på dem - strunta i resten och var generös mot hästen.

det är ju ett varmblod, fd travare. hon är van att åka runt då.
Jag kollar ju hela tiden vad hon tycker om det....

En konstig fundering men då blir det ju på hennes villkor. Har läst mycket, både här och på andra ställen att det ska vara på människans villkor den ska komma in eller annat den ska göra!???
Det blir ju som om det passar för henne så kan hon komma men passar det inte för henne behöver hon inte komma.
Är jag halt ut och cyklar nu???:D

Nu har jag varit varje dag till henne och hon har kommit fram och jag har gett beröm till henne.på tisdagkväll far jag ju tyvärr iväg, bortrest då ser hon inte alls mig. Sa dock till stalltjejerna att de kunde ge lite extra uppmärksamhet ibland.

Försöker nya tag när jag kommer hem och hitta på en massa roligt med henne, fara runt m.m.
Hon kanske behöver den stimulansen också?!?!

Nya tag nästa vecka!:bump:
Vad hade du för problem?
Jo den ville inte komma till dig!
Om den nu gör det- så gör det till en trevlig upplevelse.
nu visar du ju ingen frustration o då kommer hon.

stressa aldrig när du ska HÄMTA henne, utan ta med dig den positiva energin. Visa att hon är viktig för dig- inte din slav:angel:

Nu tror jag inte att ditt inlägg var riktat till mig trots att du använt min svarsknapp. Vill bara poängtera att jag använder mig inte av NH. Sedan tycker jag att du ska läsa Rikkans inlägg, de var väldigt informativa.

ja ursäkta det var inte riktat till dig. tryckte fel :idea:
Läste det, tack jo, och jag vet vad nh är. tagit kurser haft olika tränare med mig osv osv. så jag vet nog hur man ska uppföra sig och hur man andas rätt och får hästen att slappna av, men han är ung, han är häst och han gör som han vil oavsätt vad jag/vi försöker. klart att han är lugnare när han ser att jag är lugn men inte slutar han :devil: för det :D
Jag gör som jag gör och vi har roligt tillsammans, men vissa gånger... ja då kliar det i fingrarna :angel:
För mig är det enda alternativet ett så naturligt liv som möjligt för hästarna, att leva på sina vilkor, och för mig då jag hanterar dem att använda mitt eget bondvett. NH för mig betyder att samla kunskap som jag anser vara bra från olika håll och sedan göra det till "min" grej. Att leva med dem och försöka förstå dem. och mest av allt att ha det roligt med dem.:banana:

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 807
Senast: Ponsa
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 337
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 155
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar