Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Aldrig en gramantygel på min häst. Så har jag resonerat hela mitt hästliv. Nu står jag här med mitt livstidsprojekt, en tioårig märr...
Svar
6
· Visningar
1 293
Senast: älgen
·
A
Träning Har ett sto som jag rider varannan dag nu. Håller på att få upp kondisen på henne. Vissa dagar när jag rider så beter hon sig så himla...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: mullah
·
W
Träning Hej! När jag rider så blir det ofta överdrivna hjälper. Ofta i galoppfattningar, när jag ska ställa eller driva på hästen osv. Några...
Svar
8
· Visningar
1 014
Senast: Ranger
·
Träning Jag har under de senaste 9 manderna ridit totalt 5 ganger. Innan jag akte till England red jag i princip 6 dagar i veckan. Under min...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: Modett
·
A
Träning Jag har problem med min häst, hon vill inte gå över bommar. efter ett tag så brukar hon gå över men hon bråkar alltid en lång stund...
Svar
7
· Visningar
917
Senast: anki__
·
Träning hej, har lite funderingen för ja känner mig lite elak mot min häst! Så här är det, När ja hämtade hem min nya häst så va vi 3 hästar...
Svar
5
· Visningar
904
Senast: miamiSwing
·
Träning tycker ni att det är fel att ta med sig en liten näve havre i en skopa eller dyligt för att ta in en jobbig häst? är själv lite...
2
Svar
20
· Visningar
1 745
Senast: Allimac76
·
Träning Jag har fått lite problem med ett föl. Fölet är 10 månader gammal och har fått för sig att börja kasta sig lös så grimskaften går sönder...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 492
Senast: axel
·
Träning En fråga ang elband. Vid grindhålet måste ju av naturliga skäl tråden kapas och jag sätter fast den i grindisolatorer för handtagen. Men...
Svar
3
· Visningar
1 009
Senast: Mynta2
·
T
Träning Imorgon ska jag rida för privat tränare - för allra första gången..!:) Har ridit mycket på ridskola och mamma och moster har hjälpt mig...
Svar
17
· Visningar
1 621
Senast: Ranger
·
M
Träning Jag har ett problem, som kan tyckas litet, men som grämer mig otroligt mycket..det är så att när jag har gjort halt, och vill igångsätta...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: fjordtokan
·
H
Träning Hörde av en kompis att det sliter på bakbenen att stegra uppsuttet, dvs. lära hästen att stegra högt på kommando och göra det ofta...
Svar
18
· Visningar
1 589
Senast: Murat
·
Träning Det enda han "tillåter" mig att göra utan att bli förbaskat sur, sparka bakut, lägga öronen bakåt, protestera och små stegra är att...
2
Svar
33
· Visningar
2 696
Senast: faxa
·
T
Träning Nu har ponnyn stått mesta delen av vintern utan att direkt arbeta(han var inte direkt i kondis när jag köpte honom heller). Har mest...
Svar
19
· Visningar
2 208
Senast: MorvanMorr
·
M
Träning Jag vet inte vad jag ska ta mig till med toss-hästen! Hon försöker sticka för mig när vi rider. Hoppar framför bilar :crazy: Skyggar...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: älgen
·
P
  • Låst
Träning Hur gör ni när ni ska befästa (eller vad man ska kalla det) galoppen på travare? Förklara gärna hur, hur lång tid det tagit och hur ni...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
I
  • Låst
Träning Nu måste jag ha lite fler tips på hur i hela friden jag ska göra med min guldlkimp som inte vill åka transport.:confused: Är så...
Svar
1
· Visningar
838
·
E
Träning I går provade jag, stallägaren och den andra som står inhyrd i stallet att släppa ihop våra tre hästar i sommarhagen, och det gick bra...
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: RedFling
·
E
  • Låst
Träning Hon sparkar bak ut hon stegrar o drar ner huvet mellan frambene.... Smeler man till henne för att makera att nu är de nog så är de...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 813
·
F
Träning Nu de senaste dagarna så har mitt sto hängt sig väldigt mycket på bettet. Märkte det i tisdags att hon inte riktigt gick som hon brukade...
Svar
11
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka