Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

N
Träning Fick bara en spontan tanke. Vi skrittar ju fram, travar, galopperar, skrittar av osv. Men måste man trava däremellan? Jag arbetar...
2
Svar
29
· Visningar
3 321
Senast: aprilia
·
B
Träning jag har lite små problem med polle och skulle vilja börja med NH ordentigt, vill ha tips, Bra böcker, filmer....... någon som vill...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: CoNo
·
S
Träning Har nyligen flyttat till ett nytt stall där rep spänns upp mellan hagen och stallet och hästarna får sådeles gå in själva. När jag och...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Suuz
·
  • Låst
Träning Hej! Heter Lisa och undrar vart man kan gå grönt kort-kurs!?!:confused: har letat runt men kan inte hitta det någon stans! Bor i...
Svar
3
· Visningar
1 505
Senast: tindra
·
Träning Gör ni skillnad på om hästen är "olydig" mot om hästen reagerar instinktivt pga t ex rädsla? Vad är isåfall "olydig" och hur skulle ni...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 672
Senast: mackan
·
F
Träning Vad har dom för lynne? Någon som äger eller känner någon? Har blivit varnad att köpa en.
Svar
17
· Visningar
4 998
Senast: Liquitriq
·
Träning Nån som har gått kurs/clinic för John Moore ? Vad tycker ni om honom? Berätta allt vad ni anser om hans träningsmetoder.
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Korven
·
P
Träning Jag undrar om nån har nåt förslag på vad det kan vara... : När man kratsar vä fram så tappar hästen balansen liksom bakåt. Sen om man...
Svar
12
· Visningar
2 077
Senast: lillaana
·
N
Träning Har sett flera hästar som håller på med tungan på ett ganska skumt sätt vid ridning/körning. En där den bara hänger ut på sidan och...
2
Svar
20
· Visningar
2 127
Senast: Annna_91
·
M
Träning Idag skulle stallägaren fota mig och min häst Kalle. Vi började fota, Kalle hade på ett fleecetäcke på sig som jag valde att ta bort för...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Rikkan
·
S
Träning Har en ettårig hingst och har börjat fundera över bete. Helst hade jag nog kastrerat honom innan men i dags läget ser det inte ut att...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: hästhandlarjävel
·
B
Träning Hej! Jag skulle vilja ha tips om olika ridövningar med bommar. Skulle vilja lära min häst att lyfta mer på hovarna och få mer...
Svar
18
· Visningar
1 354
Senast: Belllllllla
·
Träning och han har lätt för att bli understimmulerad om man inte håller igång honom. Så min fråga är om jag kan longera han på ett mjukt...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: Tore90
·
A
Träning Halloj där. Nu är det så att jag rider en Nordsvensk Travare som är 6 år. Han är otroligt känslig för skänkeln och väldigt lyhörd för...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Toker
·
S
Träning Min pålle har inga ryggmuskler, få jättelätt skav av sadeln (vid bakvalvet), och jag behöver öva upp min balans och sits, så jag...
Svar
14
· Visningar
2 136
Senast: sofisen
·
Träning Hejsan alla bukare, :D Jag har äntligen börjat komma i gång med min varmblodsvalack som har vart lite skadad sen jag köpte han. Och nu...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Siggelina
·
F
Träning Ja nu ska jag börja rida in min 4 åriga korsning. Han är sutten på och hur snäll som helst i hanteringen. Ska börja skritta på honom...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: _Emma_
·
Träning Långt... Har just fått hem min ettåring. Tänkte att det blir inga problem att hon får gå med min andra häst för hon är så...
Svar
15
· Visningar
1 905
Senast: tinafinis
·
Träning Har ett 12 årigt varmblodssto(travare) som jag köpte i december. Hon var lite sporadiskt riden det snaste året innan jag köpte hon, och...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: chrysler
·
Träning Har ett travarsto på 14 år som båda körs och rids. Men nu är det så att hon har börjat stegra, och då menar jag STEGRA,:crazy: när man...
Svar
2
· Visningar
786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka