Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning (hoppas rätt ställe) Lite flumrubrik men ska försöka förklara det... Ni som rider travhästar, dressyr eller hoppning körtränar ni...
Svar
15
· Visningar
1 249
Senast: Lazio
·
Träning Rider just nu en 4-årig och skulle behöva ha lite hjälp på tips som kan stärka honom. Han har uppenbart mkt svårare att fatta galopp på...
Svar
9
· Visningar
1 226
Träning Har ni några tips om några bra övningar jag kan göra från marken med min häst? Jag har problem med att få honom att fatta att det är jag...
Svar
18
· Visningar
3 034
S
Träning Hej allihopa! Jag har nyss blivit medryttare på ett underbart sto på 7 år, halvblod. Nu är det så att jag skulle behöva lite tips...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: Toker
·
H
Träning Jag går på ett islandshäst gymnasium som heter Dille Gård, men till vardags så rider jag på 'spagettihalsar' som smeknamnet på 'häst' är...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 823
Senast: linsen__
·
S
Träning Någon här som har Parelli home study program? Är dom bra och vars har ni köpt det? :) Har ni utvecklats med hjälp av detta?... :banana:
Svar
13
· Visningar
1 876
Senast: -m-
·
G
Träning Hello! Jag har planer på att någon gång köpa ett föl eller ung häst..hingst eller sto är ingen skillnad..men har ni något tips på hur...
Svar
5
· Visningar
1 157
L
Träning Har sett flera annonser på t.ex. blocket om Monty Roberts grimma och DVD. Vad är detta egentligen? Jag har aldrig hört talas om det...
2
Svar
35
· Visningar
3 193
Senast: Iser
·
N
Träning Hej Har nyligen köpt en nordsvensk äldre häst. Vid provridning i skogen tyckte jag att hon gick helt okej men nu här hemma där jag mest...
Svar
13
· Visningar
1 169
Ridning En liten uppmaning efter att ha sett ganska många bilder och filmer under åren både här och på gnägg: Ni som sitter och jobbar tramp...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: elbereth
·
Träning Borde inte gjorden hämma de muskler som sitter bakom frambenen? Kanske en idiotfråga, men timman är sen och upp flyger tanken
Svar
15
· Visningar
1 485
Senast: Djurjouren
·
Träning Rider på ridskola en dag i veckan. Är där ytterligare en dag då mina barn rider. Har nu ridit samma häst i 14 veckor. Och det fungerar...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Trani
·
Träning Hej! har ett hbl sto f-91 som har nu inte blivit riden på i ca 2 veckor, hon har gårr promenader, lite longering och även tömkört henne...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: miamiSwing
·
I
Träning Snart ger jag upp känns det som. Min häst är så otroligt tittig och hoppar i taket för minst lilla känns det som. Det blir inte roligt...
Svar
19
· Visningar
3 370
Senast: caradan
·
Ridning jag skulle behöva lite tips på övningar man kan göra från marken med hästen, då jag inte kan rida på ett tag framöver... helst inte...
2
Svar
21
· Visningar
3 001
Senast: knasan
·
Träning Jag har ingen el i mina staket och har mött en del konstiga reaktioner på det. Som att det skulle vara en säkerhetsrisk att inte ha det...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 168
Senast: Lancet
·
R
Träning http://www.corren.se/asikter/forum/archive/2007/1/2/j0vpn1xvecl2p9u.xml?category1=1097835189-26&category2=1100702641-0& Måste vara...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
35 964
Senast: dijej
·
Träning Egentligen är jag WAY för tidig men ska jag behöva köpa en sadel kan det vara bra att ha lite tid på sig. :D I sommar bär det iväg på...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 452
Senast: Totola
·
H
Träning Vill höra era sympunkter om vad man bör göra med sto och föl fram tills avvänjning. Om det är ett sto som skall sättas igång och ett...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: Satis
·
F
Träning Jag undrar om någon har testat Klaus Hempflings sätt att hantera/umgås med hästar:smirk:. Jag har testat en del saker och det har...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 459
Senast: aramis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar