Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

H
Träning Hörde av en kompis att det sliter på bakbenen att stegra uppsuttet, dvs. lära hästen att stegra högt på kommando och göra det ofta...
Svar
18
· Visningar
1 592
Senast: Murat
·
Träning Det enda han "tillåter" mig att göra utan att bli förbaskat sur, sparka bakut, lägga öronen bakåt, protestera och små stegra är att...
2
Svar
33
· Visningar
2 696
Senast: faxa
·
T
Träning Nu har ponnyn stått mesta delen av vintern utan att direkt arbeta(han var inte direkt i kondis när jag köpte honom heller). Har mest...
Svar
19
· Visningar
2 217
Senast: MorvanMorr
·
M
Träning Jag vet inte vad jag ska ta mig till med toss-hästen! Hon försöker sticka för mig när vi rider. Hoppar framför bilar :crazy: Skyggar...
2
Svar
20
· Visningar
2 204
Senast: älgen
·
P
  • Låst
Träning Hur gör ni när ni ska befästa (eller vad man ska kalla det) galoppen på travare? Förklara gärna hur, hur lång tid det tagit och hur ni...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: IngelaH
·
I
  • Låst
Träning Nu måste jag ha lite fler tips på hur i hela friden jag ska göra med min guldlkimp som inte vill åka transport.:confused: Är så...
Svar
1
· Visningar
838
·
E
Träning I går provade jag, stallägaren och den andra som står inhyrd i stallet att släppa ihop våra tre hästar i sommarhagen, och det gick bra...
Svar
2
· Visningar
1 057
Senast: RedFling
·
E
  • Låst
Träning Hon sparkar bak ut hon stegrar o drar ner huvet mellan frambene.... Smeler man till henne för att makera att nu är de nog så är de...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
7 814
·
F
Träning Nu de senaste dagarna så har mitt sto hängt sig väldigt mycket på bettet. Märkte det i tisdags att hon inte riktigt gick som hon brukade...
Svar
11
· Visningar
1 229
N
Träning Fick bara en spontan tanke. Vi skrittar ju fram, travar, galopperar, skrittar av osv. Men måste man trava däremellan? Jag arbetar...
2
Svar
29
· Visningar
3 337
Senast: aprilia
·
B
Träning jag har lite små problem med polle och skulle vilja börja med NH ordentigt, vill ha tips, Bra böcker, filmer....... någon som vill...
Svar
3
· Visningar
893
Senast: CoNo
·
S
Träning Har nyligen flyttat till ett nytt stall där rep spänns upp mellan hagen och stallet och hästarna får sådeles gå in själva. När jag och...
Svar
2
· Visningar
895
Senast: Suuz
·
  • Låst
Träning Hej! Heter Lisa och undrar vart man kan gå grönt kort-kurs!?!:confused: har letat runt men kan inte hitta det någon stans! Bor i...
Svar
3
· Visningar
1 505
Senast: tindra
·
Träning Gör ni skillnad på om hästen är "olydig" mot om hästen reagerar instinktivt pga t ex rädsla? Vad är isåfall "olydig" och hur skulle ni...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 684
Senast: mackan
·
F
Träning Vad har dom för lynne? Någon som äger eller känner någon? Har blivit varnad att köpa en.
Svar
17
· Visningar
5 020
Senast: Liquitriq
·
Träning Nån som har gått kurs/clinic för John Moore ? Vad tycker ni om honom? Berätta allt vad ni anser om hans träningsmetoder.
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: Korven
·
P
Träning Jag undrar om nån har nåt förslag på vad det kan vara... : När man kratsar vä fram så tappar hästen balansen liksom bakåt. Sen om man...
Svar
12
· Visningar
2 105
Senast: lillaana
·
N
Träning Har sett flera hästar som håller på med tungan på ett ganska skumt sätt vid ridning/körning. En där den bara hänger ut på sidan och...
2
Svar
20
· Visningar
2 132
Senast: Annna_91
·
M
Träning Idag skulle stallägaren fota mig och min häst Kalle. Vi började fota, Kalle hade på ett fleecetäcke på sig som jag valde att ta bort för...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Rikkan
·
S
Träning Har en ettårig hingst och har börjat fundera över bete. Helst hade jag nog kastrerat honom innan men i dags läget ser det inte ut att...
Svar
10
· Visningar
1 214
Senast: hästhandlarjävel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025