Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Har hört att man ska rida paralellt med handen och skänkeln.. alltså höger tygel mot vänster skänkel för att få igång vänser bak...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: Ganesco
·
S
Träning Denna häst är direkt av banan, men har inte bara galopptränats, utan även tränats i lätt klass dressyr och hopp, samt ridits i skog och...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Morcraban
·
S
Träning Hej! Jag ska eventuellt ha en sommarhäst, ett fjordsto på 9 år som knappt är igång, överviktig och omusklad men av den lättare typen...
Svar
16
· Visningar
1 334
Senast: sarah92
·
C
Träning Skulle vilja ha lite input från er som har en lyckad lastträning av svårlastad häst bakom er. Min går som sagt i tidigare trådar in i...
2
Svar
39
· Visningar
3 607
Senast: lamagga
·
Träning jag har precis lånat hem en gammal travare. Han har inte startat på flera år så han har inte dom musklerna kvar. Problemet är att han...
Svar
10
· Visningar
1 234
Senast: aprilia
·
Träning Vilken är max stl på en B och C ponny?? Får man tävla A ponny om man är ex 16 år?? Eller är det bara max 18 år på alla ponnier? Får...
Svar
5
· Visningar
810
Senast: älgen
·
Träning vad är spansk skritt? har hört talas om det ofta, men aldrig förstått vad det är... antar att det kommer från spanska ridskolan eller...
2
Svar
27
· Visningar
2 974
Senast: Mimfie
·
Ridning hur lägger ni upp ett typiskt ridpass, ni som tränar AR? Jobbar ni vid hand innan ni sitter upp, vad är det för rörelser ni börjar med...
Svar
11
· Visningar
1 381
Senast: Totola
·
Träning min nya häst har jag haft i ungefär en månad. Dock är han inte riktigt trafiksäker. Eller jag vet inte om han bara fjantar, han går i en...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Lippy
·
S
Träning Heej jag är lite nervös! Ska kanske få en häst som är som en drottning. Hon har väldigt hög rang men det är en häst i det stallet som är...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Theresa
·
Träning När jag hämtat min häst i hagen och går mot stallet lägger han sig bakom mig och lägger öronen slätt bakåt. (Förr kunde han buffa på mig...
Svar
16
· Visningar
2 037
Senast: skuggi
·
S
Träning Nu har jag suttit här och funderat ett tag så nu måste jag fråga.. Jag rider på ridskola en gång i veckan och där får jag lära mig...
Svar
9
· Visningar
1 333
Senast: Montgomery
·
S
Träning Ja, mitt treåriga fullblodsto är väldigt krånglig med att lyfta fötterna. Det högra frambenet går bra, hon dummar sig lite i början...
Svar
3
· Visningar
862
Senast: MorvanMorr
·
D
  • Låst
Träning Hur går det med era 3 åringar? hur långt har ni kommit ? Jag har en storhäst(reggad svensk ridponny,new forest/arab) har precis...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: IngelaH
·
S
Träning Hej! Kanske rider jag generellt min häst för hårt? Vad tycker ni är lagom och hur länge på ett ungefär brukar ni rida? Jag rider...
2
Svar
38
· Visningar
4 447
Senast: gadisha
·
Träning Hejsan, nu är det så här att jag skulle vilja ha lite kommentarer om min ridning, min sits i stort sett. Det ni nu kommer att få se är...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: Elan01
·
P
Träning Om ja ska rabbla upp mina problem så; ¤ Ja har min häl uppåt när ja rider. Nå tips artt få dn ner ? ¤ Sitter allmänt dåligt ner i...
Svar
6
· Visningar
1 387
Senast: piupau^^
·
M
Träning Min tränare är väldigt noga med att tummarna ska peka uppåt när man rider, och tjatar ofta på mig om det. Och jag känner att det hjälper...
2
Svar
37
· Visningar
2 812
Senast: Atida
·
V
Träning Hästen jag rider nu är lite seg på övergångar, både från skritt-trav och i avsaktningar. Hon liksom tar tag i bettet och drar sig ut...
Svar
7
· Visningar
1 205
Senast: Atida
·
  • Låst
Träning efter att ha hållit på i 3 månader med att testa olika sätt att ta in hästen fick jag igår nog o knäppte fast kedjegrimskaft, med kedjan...
14 15 16
Svar
317
· Visningar
27 153
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10