Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Rider på ridskola en dag i veckan. Är där ytterligare en dag då mina barn rider. Har nu ridit samma häst i 14 veckor. Och det fungerar...
Svar
11
· Visningar
1 179
Senast: Trani
·
Träning Hej! har ett hbl sto f-91 som har nu inte blivit riden på i ca 2 veckor, hon har gårr promenader, lite longering och även tömkört henne...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: miamiSwing
·
I
Träning Snart ger jag upp känns det som. Min häst är så otroligt tittig och hoppar i taket för minst lilla känns det som. Det blir inte roligt...
Svar
19
· Visningar
3 391
Senast: caradan
·
Ridning jag skulle behöva lite tips på övningar man kan göra från marken med hästen, då jag inte kan rida på ett tag framöver... helst inte...
2
Svar
21
· Visningar
3 015
Senast: knasan
·
Träning Jag har ingen el i mina staket och har mött en del konstiga reaktioner på det. Som att det skulle vara en säkerhetsrisk att inte ha det...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
7 168
Senast: Lancet
·
R
Träning http://www.corren.se/asikter/forum/archive/2007/1/2/j0vpn1xvecl2p9u.xml?category1=1097835189-26&category2=1100702641-0& Måste vara...
16 17 18
Svar
350
· Visningar
35 974
Senast: dijej
·
Träning Egentligen är jag WAY för tidig men ska jag behöva köpa en sadel kan det vara bra att ha lite tid på sig. :D I sommar bär det iväg på...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 452
Senast: Totola
·
H
Träning Vill höra era sympunkter om vad man bör göra med sto och föl fram tills avvänjning. Om det är ett sto som skall sättas igång och ett...
Svar
3
· Visningar
958
Senast: Satis
·
F
Träning Jag undrar om någon har testat Klaus Hempflings sätt att hantera/umgås med hästar:smirk:. Jag har testat en del saker och det har...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 459
Senast: aramis
·
K
Träning Jag har kommit in i en ridgrupp (:D) & jag skulle behöva lite hjälp... Då jag haft ett uppehåll på 1.5 år pga att jag mått väldigt...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Kyrck
·
Träning måste säga att jag blev ARG på en "ridlärare" idag i stallet. hon är typ 20 och håller lektion iblan, är inte utbildad utan har bara...
2
Svar
39
· Visningar
3 448
Senast: Stjarni
·
L
Träning Ska försöka göra en väldigt lång historia någorlunda kort. Efter en mycket lång period av skador, diagnoser, behandlingar, vila...
2
Svar
20
· Visningar
2 385
Senast: Lilltuss
·
Träning Vad tycker ni! Så här är det: Vi har tre valacker i en stor hage! Dom har fått lunch hö i hagen innan! Men sedan en häst gick bort o...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 557
Senast: Sar
·
F
Träning Hej! Jag hjälper en kompis till mig att rida in en av hennes nordsvenskar. Vi har kanske ridit henne totalt ca 20 ggr. Allt går...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: fiia
·
M
Träning Hej! Jag har en fråga om mina stigläder... Jag tror att jag har för långa stigläder när jag hoppar då jag känner att jag nästa flyger...
Svar
13
· Visningar
1 163
Senast: sessan78
·
Träning Min valack har alltid när han blir skrämd eller riktigt upphetsad/pigg av nåt ute satt huvet rätt upp i vädret och sprungit = ingen...
Svar
18
· Visningar
1 620
Senast: AnnBur
·
M
  • Låst
Träning Letar runt lite överrallt på forum m.m. och ser ofta inlägg där man bytt till skarpare bett, satt en kejda runt/under/över/i hästens...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 745
Senast: älgen
·
Z
Träning Hej! Som många här kanske vet har jag en tvåårig skäck valack. Efter sommarlovet var han jättemysig, men sen har han gått ihop med...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: AbuDabi
·
K
Träning Hade massören ute igår och hon bekräftade vad jag har trott, min häst är lite sned. Kommer att ta ut ET som ska se vad denna kan göra...
Svar
10
· Visningar
2 989
Senast: Kissan
·
S
Ridning Hur ska det kännas i ryttarens kropp när slutan utförs korrekt, vad är det lätt att medelryttaren missar i position och tajmning...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 633
Senast: Malinigbg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka