Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vet som sakt inte hur snabbt hon bestraffade, var inte med. men inte hade hon nu tillhygget i handen när hon kom in i hagen.
personligen tycker jag inte att hon borde ha provoserat fram denna situation. hon VET att detta är en svårfångad häst, som dessutom hade varit ute max 2 timmar när de skulle ha in henne på nytt= trubbel.
vet jag att jag skall använda henne på morgonen meddelar jag detta till stallpersonalen så att de lämnar in henne, tycker det är bättre än att jaga henne i hagen.
skall jag ta in henne på kvällen och ser att hon är på surhumör så plockar jag in de andra 3 ponnisarna och så får hon stå ensam en liten liten stund. då gnäggas det nog när jag kommer efter henne
när du klappar till henne på bakdelen, är du då inte fruktansvärt rädd att hon ska bli bakskygg?självklart daskar jag oxå till hästen om hon är dum och situationen kräver det. men använder tex grimskaftet mot bakdelen eller liknande ALDRIG mot huvudet. tycker nämligen hon har en tendens att vara huvusskygg. inte mycket men lite ibland.
jag säger bara att olater får man inte bort genom bestraffning... snarare beröm... gör mig arg...
jag säger bara att olater får man inte bort genom bestraffning... snarare beröm... gör mig arg...
jag säger bara att olater får man inte bort genom bestraffning... snarare beröm...
sen tycker jag att man ska kunna provucera hästen hur mkt som helst, den ska inte bitas för det! däremot kanske köra bort kompisarna, men absolut inte bita mig!
min ridlärare (som jag inte tycker om) säger att man ska vara hård i handen när man rider dressyr.. och hoppar man ska man inte ha kontroll...
sj är jag hoppryttare.. och blir riktigt arg!!!