Klaus Hempfling ideér

Sv: Klaus Hempfling ideér

Brukar se den i nästan varenda hästaffär jag går in i, och sen på Granngården finns den också :) Tror även den finns på vissa bokaffärer.

Har kollat alla bokaffärer över internet och alla är "tillfälligt slut". Aja, jag får väll ge mig ut i affärerna och kolla. Tack för tipsen:)

Du menar säkert inget illa, men tänk på att smilysen; :smirk: är otrevlig. Den använder du när du är ironisk /sarkastisk, den kan också se lite "överlägsen" ut..
Så använd den helst inte om du verkligen inte menar att vara otrevlig mot någon, då det lätt kan "missuppfattas"..

:idea:

Jag menade skälvklart ingenting illa, jag tänkta mer så har :D

Hihi, tack! :D Fast vi är inte så duktiga än. Men vi kanske blir en dag, eller jag rättare sagt :angel:

I början förväxlade jag också denna smiley (:smirk:) med denna (;)), men du kan tänka på att den första står för ett hånleende, alltså smirk=hånle. Precis som Hanna-w beskrev.

Förlåt :crazy: jag menade ingenting dumt med den.

Nej då, förstod det :) Hehe, tänkte bara att om du förväxlar den nån mer gång kanske nån missuppfattar dig och blir sur ;)

KL

Jag är mycket inspererad av KFH och har varit med min häst på flera kurser samt att jag nu går ett års skolan. Det har givit mig oerhört mycket i relationen till min häst. Längtar till nästa kurs.

Mvh Fatima

KL

Jag är mycket inspererad av KFH och har varit med min häst på flera kurser samt att jag nu går ett års skolan. Det har givit mig oerhört mycket i relationen till min häst. Längtar till nästa kurs.

Mvh Fatima

Vad kul att gå på kurser :D . Vars hålls kurserna? och hur mycket kostar dom?
Finns det någon sida där man kan läsa mer om kurserna?

Mvh Emelie hör gärna av dig:D

Hos adlibris kan du sätta upp boken Dansa med Hästar på bevakning och du får då ett mail när den går att beställa igen (brukar inte ta så lång tid!).

Jag gillar också första delen av hästens själ - men är kritisk till delen som handlar om hästpersonligheterna. Här har vi en bok som handlar om att verkligen "se" sin häst - också ska man placera in den i ett "fack"?!

Endast en av mina hästar verkar passa in ett sånthär "fack" om man ser till extereriören - men då stämmer det inte alls med hennes karaktär istället!

Jag gillar faktiskt delen om personlighet på hästar.
Måste säga att jag var väldigt skeptiskt, det lät ju typ som en sorts horoskop för hästar..

men jag kunde enkelt karaktärsbestämma de sex hästar vi hade hemma vid tillfället jag läste boken, och det stämde verkligen.
Jag fick stor hjälp med just sättet att bäst träna de olika karaktärerna, särskilt en av shettisarna och min arab, som verkligen stämde överens med sin karaktär ut i hovspetsarna! :D

Ja precis :bow: och horoskop stämmer också ofta ruskigt bra..

Jag förstår inte hur folk kan vara så oerhört kritiska. Se resultatet av det Hempfling har åstadkommit, och bocka och buga för att han vill hjälpa människor till en bättre relation med sina hästar, och förbättra hästvärlden :bow: Det är trots allt en rätt så grov indelning, och är det något litet som inte stämmer in på ens häst så får man väl helt enkelt förbise det.
Sedan är det så att Hempflings sätt att arbeta med häst bygger på känsla, så det kan nog inte vara meningen att man i alla situationer ska agera precis som han beskrivits i boken. Man får allså använda sitt eget förnuft när man tränar hästen som han beskriver den, alla hästar är ju väldigt olika, även inom kategorierna. Det stämmer inte 100 procentigt, men är till stor hjälp.

*KL*

I sin bok "Hästens själ" så skriver han att detta nu är hans femte bok. Någon som vet vilka de andra två böckerna är?
Dansa med hästar
Hästarnas budskap (finns den på svenska?)
och så Hästens själ.

så två till??

Jag har hört att det ska finnas två till, men jag tror inte de finns översatta till svenska. I sverige har jag över huvud taget bara sett Hästens Själ och Dansa med Hästar...

jag har bara hans bok hästens själ. Har verkligen suttit och läst den och funderat över nästan varenda mening. Jag fullkomligt talat ÄLSKAR boken! Och jag tror oxå att det stora hela mest handlar om känsla! Det är något man får jobba på med sin häst, men framförallt med sig själv;)

Vill nu ha boken dansa med hästar!:bump:

Dansa med Hästar är riktigt bra!

Har du identifierat din häst med någon av "karaktärerna" då?

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 026
Senast: ildiko
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka