Klaus Hempfling ideér

Sv: Klaus Hempfling ideér

Jag har hört att det ska finnas två till, men jag tror inte de finns översatta till svenska. I sverige har jag över huvud taget bara sett Hästens Själ och Dansa med Hästar...

Det finns även Hästarnas budskap, med samma översättare som även översatt Dansa med hästar och Hästens själ.
Dock är innehållet inte alls likt de andra två, den är mer en filosofisk bok där han berättar ganska flummigt om det där att umgås med hästar.

Immer

Okej känner att jag måste läsa den med! Har en kompis som har den, ska nog låna den av henne!:D

Hehe, njaa inte riktigt.. Bara på ett ungefär. Han är nog lite blandning av några isf:p

Den han liknar mest är väl duvan tror jag:rofl:

Själv då?:)
/Sandra

oj dubbelpostat

Senast ändrad av en moderator:

Och det är ju stor skillnad på dessa tre personer du nämner. Parelli har jag inte läst mkt om efter som att ha går under benämningen "nh" och Monty har ju eg ingenting gemensamt med Hempfling. .

alla tre herrar räknas in i kategorin NH...:idea:

pat parelli har däremot döpt sin "metod" eller snarare sitt koncept till PNH

Det finns även Hästarnas budskap, med samma översättare som även översatt Dansa med hästar och Hästens själ.
Dock är innehållet inte alls likt de andra två, den är mer en filosofisk bok där han berättar ganska flummigt om det där att umgås med hästar.

Immer

Är den värd att läsa? Ger den några aha upplevelser eller insikter som man inte får i de andra två?

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 074
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 026
Senast: ildiko
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka