🎄Jul 2024🎄

Vi har köpt en julgran! Plast, men ÀndÄ. Första gÄngen sen jag flyttade hemifrÄn 2008 som jag har gran. Nu ska vi bara fixa belysning. Glitter blir det inget, rÀdd att katterna tycker det Àr lite för kul.

Juste! Jag vill sĂ„ gĂ€rna köpa en konstgran av nĂ„got slag. Men nu vet jag inte var den ska fĂ„ plats 😬 Har klĂ€mt in riktiga granar nĂ„gra Ă„r i min förra lĂ€genhet men de dog och barrade och jag orkar inte med det mer, nu bor jag tre trappor upp ocksĂ„ đŸ„Č

Juste! Jag vill sĂ„ gĂ€rna köpa en konstgran av nĂ„got slag. Men nu vet jag inte var den ska fĂ„ plats 😬 Har klĂ€mt in riktiga granar nĂ„gra Ă„r i min förra lĂ€genhet men de dog och barrade och jag orkar inte med det mer, nu bor jag tre trappor upp ocksĂ„ đŸ„Č
FĂ„ plats? SĂ„ lĂ„ngt har jag inte tĂ€nkt Ă€n 😅

Egentligen gillar jag vanliga granar bÀttre, men barr inomhus Àr inte sÄ kul..

Jag tycker det Àr för tidigt för traditionellt julpynt Àn men dÄ det Àr sÄ pass mörkt ute nu sÄ hade jag tÀnkt sÀtta upp ljusslingorna pÄ balkongen till helgen om ork finns :)

Jag har tre plastgranar. En riktig givetvis och sen nÄgra riktiga vid entrén. SÄ runt 6 till 7 granar. Det kÀnns lagom :D

Edit: den minsta ska stÄ i köket. Rött och halm.
En i hallen med ljus och rött och guld.
En i vardagsrummet (den riktiga) med ljus. Vitt, grönt och rött.
En i sovrummet. Rosa, guld och nÄgot diverse pynt som Disney, kroppsdelar och renar

Jag har tre plastgranar. En riktig givetvis och sen nÄgra riktiga vid entrén. SÄ runt 6 till 7 granar. Det kÀnns lagom :D

En i sovrummet. Rosa, guld och nÄgot diverse pynt som Disney, kroppsdelar och renar
Glömde skriva att de som stĂ„r vid entrĂ©n Ă€r Ă„teranvĂ€nda nu i flera Ă„r men mĂ„ste kanske hitta nĂ„n ersĂ€ttare i Ă„r dĂ„ de blivit lite vĂ€l stora 😅

Jag Àr övervÀnt! IgÄr började maxi sÀlja saffranssemlor sÄ jag sladdade genast in och köpte mmm sÄ gott!
Tror att jag ska sÀtta upp min nya julren ute i helgen :D
Skall ha hantverkare hÀr och det blir sÄ skitigt av dom sÄ jag tror jag vÀntar med pynt inne tills de Àr klara.. köket kan jag iofs börja i :)

Fick för mig att jag kanske ska pynta lite i Är iaf. Har nog lovat min stora plastgran till mina förÀldrar dÄ deras hÀnger pÄ sista versen och julafton ÀndÄ firas hemma hos dem. Jag har dÄligt med plats sÄ jag har senaste Ären haft en lite bordsgran. Slog till pÄ Rusta idag och köpte nÄgra "nisse-prylar". SÄ mycket mer pynt Àn det bordsgranen och nÄgra tomtar blir det nog inte.

Jag tycker det Àr för tidigt för traditionellt julpynt Àn men dÄ det Àr sÄ pass mörkt ute nu sÄ hade jag tÀnkt sÀtta upp ljusslingorna pÄ balkongen till helgen om ork finns :)

Brukar inte heller pynta Ă€n. DĂ€remot de höstar som varit sĂ„ jĂ€kla trista och blöta (I Ă„r Ă€r ju fantastiskt fint Ă€n) har jag tagit fram just belysningen lite tidigare 😊

Brukar börja julen frĂ„n min födelsedag dvs med Ă€tbart osv (julklappar Ă€r redan delvis inköpta sen lĂ€nge) sĂ„ börjat med pepparkakor nu i övrigt har jag Ă€nnu inget annat kalasat pĂ„ men det blir det till helgen enligt planerna 😊

Jag som aldrig varit sÀrskilt julig, har detta Äret, 38 Är gammal, beslutat mig för att julpynta och ha gran. SÄ allt har införskaffats detta Äret och 1 december kommer en rimlig mÀngd pynt upp i lÀgenheten samt gran.

Kroppsdelar? đŸ˜±

Tipsar om royalchristmas.eu
Min mamma har en gran dÀrifrÄn och jag har aldrig nÄgonsin sett en konstgran av den kvaliteten i Sverige. Vi lÄnade den för tvÄ Är sedan över jul och fick sÄ mycket komplimanger för den fina kungsgranen vi hittat. Ingen trodde att den var fejk!

Jag Ät pÄ Ica Maxi lussebulle. Den smakade konstgjort bara och inte en tillstymmelse av saffran i.
De pÄ City gross Àr bÀttre! Trots att bÄda ska vara bakade i butik.
Kanske butiksköket pÄ er maxi inte Àr sÄ bra bara? VÄr ICA maxi har ett fantastiskt kök, deras tÄrtor Àr pÄ samma nivÄ som vÄra bagerier nÀstan och definitivt mer prisvÀrda. DÀremot vet jag att vi köpt frÄn bageriet pÄ annan ort, ocksÄ ICA maxi och dÀr var det inte alls bra sÄ tror det skiljer sig vÀldigt vilken butik det Àr.

VÄr ICA maxi har tyvÀrr inte saffranssemlor dock :(

PÄ tal om plats sÄ inser jag nu att det ju faktiskt möblerats om i mitt vardagsrum sedan förra julen dÄ det behövdes göra plats för ett stort akvarium sÄ jag tror egentligen inte att granen fÄr plats nÄgonstans lÀngre.. Det borde tekniskt sett gÄ att trycka in den pÄ en plats men det kommer ju inte se rimligt ut.

Jaja, den dagen den sorgen, gran blir det i alla fall :D

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
2
Svar
32
· Visningar
899
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 356
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 507
Senast: Acto
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nÀsta Är. Mycket Àr sÄnt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa Är sedan och har sÄledes...
2
Svar
20
· Visningar
735
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar