🎄Jul 2024🎄

En julgran fÄr alltid plats :angel:

Jag har inte börjat med pyntet Àn, men har börjat smyga ut fler och fler utebelysningar och sÄ har jag laddat med 2 st fÀrdiga pepparkaksdegar i frysen. Jag har Celiaki sÄ jag köper hellre Àn försöker göra egen deg + att den fÀrdiga Àr riktigt bra :up:
Jag hoppas hinna Äka och hÀmta granris i helgen, för dÄ kan jag klÀ pÄ min julbock :D

En julgran fÄr alltid plats :angel:

Jag har inte börjat med pyntet Àn, men har börjat smyga ut fler och fler utebelysningar och sÄ har jag laddat med 2 st fÀrdiga pepparkaksdegar i frysen. Jag har Celiaki sÄ jag köper hellre Àn försöker göra egen deg + att den fÀrdiga Àr riktigt bra :up:
Jag hoppas hinna Äka och hÀmta granris i helgen, för dÄ kan jag klÀ pÄ min julbock :D
Haha ja nÄnstans sÄ....Sen vi fick den stora platt-TVn av grannarna nÀr de köpte sig en Ànnu större fÄr inte julgranen plats i v-rummet lÀngre sÄ förra julen fick den stÄ i köket- nÄgot trÄngt men fÄr plats om den inte Àr för vid :)

Jag var pÄ loppis för nÄgon vecka sedan och fyndade lite retroprylar. En duk i samma mönster som min retrojulgardin frÄn 70-talet och ett tyg som matchar en retrobonad jag fick av min syster förra julen. Ropade Àven in en Oh Deer kudde frÄn Nadja Wedins hemtexkollektion, pÄ Tradera dÄ jag Ängrade att jag inte köpte kuddarna nÀr den fanns i butik. VÀntar dock lite med att plocka fram det :)

Jag har tre plastgranar. En riktig givetvis och sen nÄgra riktiga vid entrén. SÄ runt 6 till 7 granar. Det kÀnns lagom :D

Edit: den minsta ska stÄ i köket. Rött och halm.
En i hallen med ljus och rött och guld.
En i vardagsrummet (den riktiga) med ljus. Vitt, grönt och rött.
En i sovrummet. Rosa, guld och nÄgot diverse pynt som Disney, kroppsdelar och renar
Hur pyntar man med kroppsdelar :nailbiting: ???

Har gjort en lista pÄ utebelysning som ska upp snart (troligtvis i helgen). VÄra "candy canes" och en 3D-stjÀrna pÄ framsidan. Sedan har vi en fuskgran som vi brukar ha som utegran. Den ska fÄ Äka upp pÄ balkongen/trappasvsatsen i Är, tÀnkte vi :) .

HĂ€r fĂ„r julen vĂ€nta ett tag till, brukar annars ofta pynta ganska tidigt numera. Men kĂ€nner att det kĂ€nns himla konstigt att julpynta nĂ€r jag fortfarande gĂ„r med t-shirt ute. 😅

DÀremot köpte jag saffransmunkar hÀromdagen som var dödsgoda! :d

Jag kommer ocksÄ ha plastgran för första gÄngen i Är. Har idag bestÀllt en frÄn Jula som sÄg fin och ganska verklig ut. Jag Àr dock rÀtt restriktiv med pyntets varande i huset före sjÀlva julen sÄ Àn Àr det lÄngt kvar tills det pyntas. Adventsljusstakar och stjÀrnor kommer fram till advent, resten minst 2 veckor senare :)

Jag tittade faktiskt efter en jultrĂ„d hĂ€romdagen 🎅

Jag tycker vÀl egentligen det Àr lite tidigt Àn, men samtidigt vore det skönt att vara ute i god tid för en gÄngs skull med det juliga vi ska göra.
IgÄr bakade jag lussebullar och frös in, datum för pepparkaksbak Àr satt och pynta ska vi göra den 22a nov. :)
Julklappar Àr bestÀmda vad folk ska fÄ och delvis fixade. KÀnns ÀndÄ som om jag/vi Àr i fas :).
Kanske ska vi köpa nÄt mer pynt, men det kommer vi mÀrka nÀr vi julpyntar. Det blir vÄr 2a jul i huset, sÄ Àr vÀl inte orimligt.

đŸŽ…đŸ€¶

Har Àn sÄ lÀnge bara druckit julmust och Àtit Annas saffranspepparkakor . De var vÀldigt goda, Pyntar nog i slutet av mÄnaden. Förra Äret var jag skadad och det sista jag orkade tÀnka pÄ var pynt. SÄ i Är ska jag göra extra mysigt!

Brukar pynta rÀtt tidigt, fÄ se kÀnslan infaller sig iÄr. Enda juliga Àr Àtit saffranspepparkakor hitills, oehört lite för va mig. Men lite orsaker inte julkÀnslan börjat infinna sig riktigt.

Men pga hĂ€r trĂ„den och inser Ă€r hemma pĂ„ julafton, sĂ„ tankar gĂ„ och köpa julgran. :rofl::bag: Har en liiiiten vit , men funderar pĂ„ alltsĂ„ invetsera i större gran 🎄

Jag Àr strikt med julpyntet (inte förrÀn första advent), men i helgen ska jag gÄ ut och leta efter den perfekta granen.

Det Ă€r faktiskt den stora glĂ€djen med att Ă€ga skog; att kunna vĂ€lja och vraka 🎄Sedan hugger jag den bara en kort tid före julafton.

Jag kommer att for forsta gangen som vuxen att kopa (riktig!) julgan och pynta hemma!
Vad ar bra pynt som ger julkansla utan att vara for mycket? Vill inte ha lador med grejer staende resten av aret, utan typ en flyttlada maste allt fa plats i

Jag kommer att for forsta gangen som vuxen att kopa (riktig!) julgan och pynta hemma!
Vad ar bra pynt som ger julkansla utan att vara for mycket? Vill inte ha lador med grejer staende resten av aret, utan typ en flyttlada maste allt fa plats i
AlltsĂ„ med gran tycker jag det lĂ€tt blir en flyttlĂ„da bara med grejer till granen med tanke pĂ„ att kulorna Ă€r sĂ„ sköra och har skrymmande förpackningar 😬

AlltsĂ„ med gran tycker jag det lĂ€tt blir en flyttlĂ„da bara med grejer till granen med tanke pĂ„ att kulorna Ă€r sĂ„ sköra och har skrymmande förpackningar 😬

Kommer bara ha en liten gran, och blanda in mer oömma dekorationer - har massor med grejer frÄn resor hemma hos mamma och pappa som jag fÄr ta med.mig hem, men det blir inte förrÀn efter jul

Har börjat smyga upp lite julpynt hĂ€r hemma, en Nisse hĂ€r och ett ljus dĂ€r... Funderar pĂ„ om vi ska ta fram en del och pynta i helgen. KĂ€nner jag Ă€r tidigt pĂ„ julen i Ă„r, skönt att kunna lĂ€gga lite tid pĂ„ det för en gĂ„ngs skull 🧑‍🎄✹✹ julgranen fĂ„r dock vĂ€nta, vi köper Ă€kta ca 1v innan jul. Luktar sĂ„ gott och gĂ„rden vi köper ifrĂ„n Ă€r sĂ„ mysig sĂ„ sjĂ€lva inköpet Ă€r en fin jultradition i sig đŸ„°đŸŽ„

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
2
Svar
35
· Visningar
1 036
Senast: Nixehen
·
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 356
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 507
Senast: Acto
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nÀsta Är. Mycket Àr sÄnt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa Är sedan och har sÄledes...
2
Svar
20
· Visningar
735
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• SkĂ€llande hundar
  • Passar inte med min hund :(