🎄Jul 2024🎄

Vi har börjat lite smÄtt nu i helgen :love:

"Problemet" (det Àr ett lyxproblem) hÀr hemma Àr att vi behöver en valpsÀker jul. Det blir en konstgran, och jag skulle vilja ha en ny dÄ den gamla börjat barra nÀstan lika mycket som en riktig gran ;) Tycker dock att det Àr svÄrt att hitta en naturtrogen, lagom stor gran som gÀrna har belysning. Dessutom Àr vi inte helt eniga om vi gillar nÀr konstgranar ser snöiga ut.

Vi har i alla fall börjat byta till jultextlier lite hÀr och dÀr, och smyger successivt fram lite pynt. Planerar för att vara helt fÀrdigpyntad veckan innan första advent.

Och sÄ mÄste vi ha en bra och valpsÀker plan för granen, det kÀnns som den svÄraste biten :D

"Problemet" (det Àr ett lyxproblem) hÀr hemma Àr att vi behöver en valpsÀker jul. Det blir en konstgran, och jag skulle vilja ha en ny dÄ den gamla börjat barra nÀstan lika mycket som en riktig gran ;) Tycker dock att det Àr svÄrt att hitta en naturtrogen, lagom stor gran som gÀrna har belysning. Dessutom Àr vi inte helt eniga om vi gillar nÀr konstgranar ser snöiga ut.

Vi har i alla fall börjat byta till jultextlier lite hÀr och dÀr, och smyger successivt fram lite pynt. Planerar för att vara helt fÀrdigpyntad veckan innan första advent.

Och sÄ mÄste vi ha en bra och valpsÀker plan för granen, det kÀnns som den svÄraste biten :D
Kompostgaller, okrossbara kulor nere o inget glitter, rejÀl fot och ett snöre frÄn granen till en krok i vÀggen nÀra toppen

Kolla royal christmas, deras granar ser ut som riktiga och de finns med inbyggd LED.

Jag var inne pÄ Rusta idag. Köpte tvÄ fina julmuggar, en 80 cm hög konstgran med kruka och belysning som ska fÄ stÄ i hallen (den var sÄ fin och sÄg Àkta ut) samt tvÄ grankransar som ska hÀnga pÄ vitrinskÄpet. De kostade bara 20kr styck.
Stod lÀnge och dofta pÄ doftljusen frÄn Yankee Candle som de hade. Alla med olika juldofter.

Verkar som om det blivit mer lagligt numer att börja julpynta tidigare đŸ€”
SÄ kanske jag ska haka pÄ den trenden litegrann och förjulpynta lite :idea:
Man njuter av julen sÄ tidigt/sent/lÀnge som man sjÀlv vill sÄklart :) ! Jag Àr en sÄdan som sÀtter upp tidigare och plockar ner tidigare. Julen Àr mysig fram till nyÄr, sedan plockar jag gÀrna undan den. DÀrför sÀtter jag upp lite tidigare ocksÄ, annars blir det ju sÄ kort!

Inventerade ljusstakar, slingor, stjÀrnor och bollar idag. Pyntar inte ihjÀl mig lÀngre dÄ vi varken har smÄbarn eller barnbarn men ljus i fönster och ljusslinga i uterummet ska upp. Mest för att jag tycker det Àr mysigt men lite ljusglimtar i mörkret vi lever med denna Ärstid.

Jag vÀntar med mitt julpyntande till adventhelgen. Ljusslingor har en del varit uppe Äret om, om Àn inte tÀnda förrÀn nu nÀr det mörknar tidigt, men det Àr för varde ljus i mörkret och inga jul-slingor ju. Julen packas ner efter nyÄr, för dÄ kommer vÄren och den vill jag slÀppa fram. Som skÄning vet man ju att det finns riktigt tidiga vÄrtecken sÄ att dra ut med julpyntet kÀnns för mig lite som att trampa pÄ vÄren, sÄ jag har börjat kÀnna att bort med pyntet strax efter nyÄr nÄgon helg dÀr och sedan spana vÄrtecken för att se livet komma Äter.

Jag har plastgran, köpt en billig, har tÀnkt ibland nÀr jag ser en del skriva att de vill ha en verklighetstrogen plastgran, att det för mig inte spelar nÄgon roll. Bara det Àr en gran med pynt pÄ sÄ spelar utseendet inte sÄ stor roll, förutom att det ska vara en hyfsat stor gran dÄ. Inte en bordsgran. Det Àr Att Ha en gran som Àr viktigt för mig, inte att den Àr lik en riktig, för de riktiga Àr inte perfekta-ska i mina ögon inte heller vara det, det Àr charmigast. :) NÀr jag insÄg det slÀppte kÀnslan över att det var synd att jag inte hade rÄd att köpa en dyrare-bÀttre gran. Det var ju egentligen inte vad jag ville ha, utan vad som förvÀntades lite, vad andra ville ha. En bra insikt som drog ner julstressen faktiskt. :)

Jag putsar fönsterna tvÄ gÄnger om Äret, till vÄren/sommaren och till advent nÀr jag sÀtter upp stakar och stjÀrnor. DÄ Äker julgardiner upp. I Är har jag fortfarande julgardinerna upp sedan förra Äret i tvÄ fönster... eh... nÀr det var juli ansÄg jag att det inte var lönt att ta ner dem, bara lÄta dem sitta till Äret ut och tvÀtta och byta dÄ.

Har sorterat i förrÄdet och har mycket lÀttillgÀngligt i klÀdkammaren hÀr inne pÄ en hylla och tre bananlÄdor i förrÄdet nu, bara att hÀmta den helgen det gÀller, skönt att ha det fixat sÄ lÀtt.

Liknande trÄdar

Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 383
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 441
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 553
Senast: Acto
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nÀsta Är. Mycket Àr sÄnt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa Är sedan och har sÄledes...
2
Svar
20
· Visningar
759
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar