(HÀr blir det definitivt inget fönsterputs till jul - vÄra fönster gÄr utÄt och vi bor tvÄ vÄningar upp, sÄ det lÀr ta lÀngre tid Àn en liten stund..men till sommaren lÀr vi ta tag i det - har inte putsat fönstren sen vi flyttade in sÄ det Àr dags. Jag Àr inte pepp pÄ att hÀnga ut, Àr höjdrÀdd..)
Vi byter gardiner och har en stjÀrna och en adventsljusstake. FÄr se om det kommer upp pÄ första advent eller under veckan innan, ska pÄ SIHS dagarna innan sÄ Àr lite sugen pÄ att fÄ klart innan dess.
Saffran Àr livet och jag njuter i fulla drag av att PÄgens saffransgifflar Àntligen finns. Har ocksÄ gjort saffranskaka. Jag Àter gÀrna saffran Äret runt, men det blir ju mer sÄhÀr Ärs.
Jag skulle gÀrna vilja ha en minigran. Har en röd kÀlke frÄn barndomen som jag tÀnker att den skulle fÄ stÄ pÄ. Men jag har mycket nu innan advent, sÄ fÄr se om det gÄr att fÄ tag j nÄgon nÀr det Àr klart. VÄgar inte ha en stor gran med busig katt - rÀdd att hon rejsar omkull den
.
Uppladdningen i december, innan jul, tycker jag Àr minst lika mysig och viktig som sjÀlva julen.