🎄Jul 2024🎄

LÀste ett bra uttryck i lokaltidningen hÀromdagen; "Fixa i november, chilla i december". Det ska jag anamma!

Och en frÄga; ni som bor stort, pyntar ni i hela huset eller bara utvalda rum?

Det har jag försökt med i alla Ă„r, först nu börjar det kĂ€nnas som att jag kanske kommer lyckas 😅 Hinner liksom inget utöver stallet pĂ„ veckorna och stall/tvĂ€tt/matlagning en av helgdagarna. SĂ„ tiden gĂ„r alldeles för fort om man vill göra saker utöver stallet sista helgdagen!

Det har jag försökt med i alla Ă„r, först nu börjar det kĂ€nnas som att jag kanske kommer lyckas 😅 Hinner liksom inget utöver stallet pĂ„ veckorna och stall/tvĂ€tt/matlagning en av helgdagarna. SĂ„ tiden gĂ„r alldeles för fort om man vill göra saker utöver stallet sista helgdagen!

FörstÄr det! Gött att det kÀnns som om du kanske lyckas i Är dÄ!

Jag tycker jag ligger rÀtt bra till faktiskt... peppar peppar.
Alla julklappar Àr inte köpta Ànnu, men tror jag vet vad alla ska fÄ! Ska verkligen försöka bli klar i november.

Verkar god!

Bifogade filer

• IMG_2707.webp
    IMG_2707.webp
    468,4 KB · Visningar: 76
Jag tycker jag ligger rÀtt bra till faktiskt... peppar peppar.
Alla julklappar Àr inte köpta Ànnu, men tror jag vet vad alla ska fÄ! Ska verkligen försöka bli klar i november.

Jag har köpt de flesta, men det Àr ju lite lurigt med eventuella bytestider om det Àr 30 dagar man har pÄ sig sÄ det jag inte Àr helt hundra pÄ fÄr vÀnta ett par veckor.

Ligger stĂ€ndigt back i denna trĂ„d 🎄🎄🎄

Men vill frÄga om tips pÄ mysig julljudbok! Lyssnar pÄ kvÀllen för att varva ner och sova sÄ inga lÀskigheter direkt utan simpla pusseldeckare eller lÀttsamma romaner typ. Som utspelar sig i juletid, feelgood!

Och vill tipsa om denna svingoda rulltĂ„rtan! Alla pĂ„ mötet tog tvĂ„ efter att en rĂ€knat ut att det skulle rĂ€cka 😅 https://victoriasprovkok.se/2022/11/saffransrulltarta-med-kramig-vaniljfyllning.html Tog dubbel saffran bara annars stĂ€mde receptet perfekt!

Ligger stĂ€ndigt back i denna trĂ„d 🎄🎄🎄

Men vill frÄga om tips pÄ mysig julljudbok! Lyssnar pÄ kvÀllen för att varva ner och sova sÄ inga lÀskigheter direkt utan simpla pusseldeckare eller lÀttsamma romaner typ. Som utspelar sig i juletid, feelgood!

Och vill tipsa om denna svingoda rulltĂ„rtan! Alla pĂ„ mötet tog tvĂ„ efter att en rĂ€knat ut att det skulle rĂ€cka 😅 https://victoriasprovkok.se/2022/11/saffransrulltarta-med-kramig-vaniljfyllning.html Tog dubbel saffran bara annars stĂ€mde receptet perfekt!
Jag lyssnade just pĂ„ ”En snöÀngel till jul” av Sara Molin, Birgitta Gunnarson och Johanna Johansson. Tyckte den var smĂ„mysig. :)

Har klart alla julklappar utom till makens syskonbarn men det Ă€r hans ansvarsomrĂ„de 😅 Satte upp tvĂ„ ljusslingor runt stolparna ute pĂ„ trappan igĂ„r och över stalldörren. Mer Ă€n sĂ„ blir det nog inte ut. Kanske att jag hĂ€nger en i vĂ€xthuset.

Annars sĂ„ Ă€r jag rĂ€tt sparsam med julpynt. Byter gardiner i köket och stora vardagsrummet. LĂ€gger pĂ„ nĂ„gon julduk pĂ„ matborden ocksĂ„. StjĂ€rnor och stakar i alla fönster och sĂ„ julgran dĂ„. Åker det fram tomtar och sĂ„nt sĂ„ Ă€r det yngsta dottern som fixar.

Vi har tvĂ„ smĂ„ Ă€ppel trĂ€d i krukor pĂ„ terassen dĂ€r vi har vĂ„rt bubbelbadet. Hade tvĂ„ ljusslingor till övers som jag vira in vĂ„ra Ă€ppel trĂ€d med, nu lĂ€ngtar jag till det blir mörkt, tror det kan bli riktigt bra :love: ❄✚✚

Brukar ni titta pĂ„ nĂ„gon julfilm pĂ„ bio? I Ă„r vill jag se bĂ„de Red One som redan gĂ„r pĂ„ biograferna och Jönssonligan som har premiĂ€r 6 december (vill alltid se Jönssonligan 😅) 🎅

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 734
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
42 43 44
Svar
867
· Visningar
26 603
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 835
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 610
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka