🎄Jul 2024🎄

Jag var pÄ en vÀxtaffÀr idag dÀr de hade mina favorithyacinter, sÄ blev tvungen att köpa en kruka med tre mörkt, mörkt rosa och en kruka med tre vita.
Var Àven pÄ loppis och köpte tvÄ röda ytteekrukor, perfekt till hyacinterna.

SĂ„ nĂ€r jag kom hem hade julkĂ€nslan infunnit sig och jag tog fram julpyntet, en vecka tidigt, men jag kunde inte lĂ„ta bli. SĂ„ nu Ă€r det juldukar, hyacinter och julbockar framme. 😊

20241123_151121.webp

Jag stod Äter i Är och tittade pÄ lite större halmbock för att stÀlla vid granen. Jag tycker dom Àr sÄ fina :heart
Men med tvÄ galna hundar och en katt i huset - nÀÀÀeee... :angel::p
Haha, nĂ€, dĂ„ fungerar det ju sĂ€mre. Tycker mycket om halmbockar ocksĂ„, gillar att de ser lite stĂ„tliga ut. Dessa hittade jag pĂ„ second hand förra Ă„ret. 😊

Jag satte upp ljusstakar i köket och dotterns rum igÄr. Killarna vÀljer och sÀtter upp sjÀlva vad de vill ha i sina rum. Har bestÀllt kappa till köket med samma motiv som denna gardin ocksÄ. Vi har satt upp lite mer julpynt och utebelysning idag, men min telefon sÀger att jag har för lite lagringsutrymme för att fÄ anvÀnda kameran :cautious: Taskigt av den tycker jag :p
1000010032.webp

Jag Àr ingen storpyntare. Till första advent tar jag fram tvÄ ljusstakar och en stjÀrna. Borde köpa en ny stjÀrna men vi fÄr se.
En vecka eller tvÄ senare tar jag fram lite julpynt. Ngn tomte och sÄ.
Är mycket hos pĂ€ronen under jul och dĂ€r har vi gran. Den tas in och klĂ€s dagen före julafton.
Hyacinter tÄl jag tyvÀrr inte. Mamma bedyrar att det inte gör ngt men lite jobbigt Àr det.

Har ni nĂ„gon favoritjulmugg modell större? Har ganska stora muggar som funkar till te och kaffe resten av dagen men har insett att jag vill göra mina 3+ dl kaffe pĂ„ helgfrukostarna och saknar min standardmuggstorlek. Och hade gĂ€rna skaffat en riktigt julig en 🎅 Inte megastor alltsĂ„ men rymma drygt 3 dl ungefĂ€r, mina vanliga rymmer typ 2.5.

Har ni nĂ„gon favoritjulmugg modell större? Har ganska stora muggar som funkar till te och kaffe resten av dagen men har insett att jag vill göra mina 3+ dl kaffe pĂ„ helgfrukostarna och saknar min standardmuggstorlek. Och hade gĂ€rna skaffat en riktigt julig en 🎅 Inte megastor alltsĂ„ men rymma drygt 3 dl ungefĂ€r, mina vanliga rymmer typ 2.5.
20241123_192018.webp

Det hÀr Àr min julmugg som rymmer tre dl och lite till. Green garden Copenhagen.

Nu har jag plockat in min första adventsljusstake frÄn förrÄdet :) ! Den gamla fina som jag köpte pÄ loppis förra Äret. Den Àr blÄ med sju ljus. Under ljusen stÄr det tvÄ smÄ guldhus som man trÀr över varsin lampa. Den kÀnns sÄ lyxig och tjusig :) !

@the_connemara
Lyssnar du pÄ Engelska ocksÄ? Jag lyssnade precis klart pÄ The wonderful crime of the year av Ally Carter
Agatha Christie vibbar med inslag av romantik, jag gillade den skarpt! 🙂

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
4 736
Senast: Anna
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
5 441
Senast: Tranan
·
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 614
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 565
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

• TvĂ€ttstugedrama