Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
SÄ för er som har katter förvÀntar jag mig att ni har en julgran som denna hoppas lÀnken funkar.
https://www.instagram.com/reel/DCaaWqIu6wO/?igsh=MWc4ZDMwdnkwNWpiOA==
Eller hur! MÄste vara magiskt för en katt tÀnker jag.Men Äh
Jag sÄg, om det var nyhetsmorgon, dÀr en "traditionsexpert" eller liknande förklarade skillnaden pÄ adventspynt och julpynt och nÀr man "ska" pynta med de olika. Att adventspynta nu Àr ju helt normalt och sÄ kommer gran och tomtar och liknande nÀrmare jul, stakar och stjÀrnor och liknande nu.Vi har börjat pyntandet, men Àn sÄ lÀnge Àr det sparsamt. Vi blir ju snart med valp, och har just nu en sjövild unghund i huset, sÄ vi har inte vÄgat göra sÄ mycket mer Àn att hÀnga upp julgardiner och ta fram adventsstakar och stjÀrnor. Det Àr absolut mysigt, men jag gillar nÀr det Àr massor av jul överallt, sÄ det kÀnns lite tomt.
Jag köper ju bara en julklapp. Till systerdottern 16 Är. Vad köper ni till tjejer runt den Äldern? Har bett om önskelista men vore kul att överraska.
Jag sÄg, om det var nyhetsmorgon, dÀr en "traditionsexpert" eller liknande förklarade skillnaden pÄ adventspynt och julpynt och nÀr man "ska" pynta med de olika. Att adventspynta nu Àr ju helt normalt och sÄ kommer gran och tomtar och liknande nÀrmare jul, stakar och stjÀrnor och liknande nu.
Jag hÄller mig till detta, traditionsenligt enligt jag Àr uppvuxen med, kÀnns trivsammast sÄ. Att börja lite i taget och öka pÄ med myset
Nu gör ju alla som man sjÀlv vill, tyckte bara det var intressant att höra hur han berÀttade att traditionerna förÀndrats.
Jag köper ju bara en julklapp. Till systerdottern 16 Är. Vad köper ni till tjejer runt den Äldern? Har bett om önskelista men vore kul att överraska.
Upp till en tusenlapp cirka men kan gÄ lite högre.Vad har du för ungefÀrlig budget? Vad Àr hennes intressen?
Kan biljetter till en hockeymatch vara ett alternativ? AlltsÄ att du och hon, eller hon och en kompis om du tycker hockey Àr trÄkigt, gÄr pÄ en match. Annars, beroende pÄ vad det kostar, kanske sÀsongsbiljett för henne för det lag hon hejar pÄ - men det kanske kostar för mycket. Har ingen aning vad biljetter till hockeymatch kostar.Upp till en tusenlapp cirka men kan gÄ lite högre.
Hon gillar att gÄ pÄ hockey men i övrigt inga tydliga intressen.
Upp till en tusenlapp cirka men kan gÄ lite högre.
Hon gillar att gÄ pÄ hockey men i övrigt inga tydliga intressen.
Jomen precis, det Àr sÄ jag kÀnner ocksÄ. Lite i taget allt eftersom sÄ att det blir den hÀr spÀnningen, det man vÀntat pÄ liksom. Nu har jag inte mycket julpynt, eller ja, tillrÀckligt, inte överdrivet eller extremt, och inte lite, utan lagom-vilket ju Àr vad jag tycker Àr lagom Jag har gjort av med mÄnga tomtar faktiskt, undrar om jag inte gjort av med alla nÀstan, för jag tyckte de till slut var sÄ trÄkiga. SÄ jag fÄr helt klart se vad för pynt jag har, Minns att mamma smyckade dörrar med lite glitter och julgranskulor, det kÀndes juligt.Jag adventspyntar nu. Vill absolut inte ha fullt julpynt frÄn början, dÄ försvinner ju hela upptrappningen i december och det kÀnns "gammalt" nÀr det faktiskt Àr jul.
Nu Àr det stjÀrnor och mÀngder av (batteridrivna) ljus som gÀller ett par veckor. Har flammande ljus i alla rum som kvÀllsbelysning.
Har en bekant pÄ facebook som Är efter Är pÄ juldagen, gÀrna före lunch, berÀttar att hon nu stÀdat bort julen för usch vad trött hon Àr pÄ alla prylar! Det kÀnns sÄ himla bakvÀntJag adventspyntar nu. Vill absolut inte ha fullt julpynt frÄn början, dÄ försvinner ju hela upptrappningen i december och det kÀnns "gammalt" nÀr det faktiskt Àr jul.
Nu Àr det stjÀrnor och mÀngder av (batteridrivna) ljus som gÀller ett par veckor. Har flammande ljus i alla rum som kvÀllsbelysning.