🎄Jul 2024🎄

1000010013.webp
Köpte vĂ€rldens mysigaste julfilt pĂ„ Dollarstore. Fanns Ă€ven i grĂ„tt sĂ„ övervĂ€ger att köpa en sĂ„dan ocksĂ„. Filten fick klart godkĂ€nd av katten ocksĂ„ 😄 :love:

Har plockat fram min jul/vinterpyjamas (flanellpyjamas, skotskrutig i rött och grönt) och bÀddat med flanellakan ikvÀll, sÄ mysfaktorn Àr hög och julkÀnslan börjar infinna sig sÄ smÄtt. Maken och jag ska ha lite glöggmys och adventspynta pÄ torsdag eftersom jag sedan försvinner ivÀg till Sverige en svÀng, sÄ vi tÀnkte fÄ upp ljusslingor, stakar och stjÀrnor innan jag Äker och sÄ tar vi resten nÀr jag Àr tillbaka. KÀnns rÀtt skönt att dela upp det i tvÄ omgÄngar!

Helt fantastiskt! Som nÄgon sa i en kommentar, hur bestÀller man en sÄn frÄn amazon? (man inte trÀd)

Vi har börjat pyntandet, men Àn sÄ lÀnge Àr det sparsamt. Vi blir ju snart med valp, och har just nu en sjövild unghund i huset, sÄ vi har inte vÄgat göra sÄ mycket mer Àn att hÀnga upp julgardiner och ta fram adventsstakar och stjÀrnor. Det Àr absolut mysigt, men jag gillar nÀr det Àr massor av jul överallt, sÄ det kÀnns lite tomt.

Slagit in första julklappen. đŸ˜±
Supertidigt för mig. Brukar annars vara ute i sista minut. BÄde med inköp och inslagning.
Har Ă€ven bestĂ€llt julklappar som Ă€r pĂ„ ingĂ„ende. Förhoppningvis. 😅

Jag köper ju bara en julklapp. Till systerdottern 16 Är. Vad köper ni till tjejer runt den Äldern? Har bett om önskelista men vore kul att överraska.

Vi har börjat pyntandet, men Àn sÄ lÀnge Àr det sparsamt. Vi blir ju snart med valp, och har just nu en sjövild unghund i huset, sÄ vi har inte vÄgat göra sÄ mycket mer Àn att hÀnga upp julgardiner och ta fram adventsstakar och stjÀrnor. Det Àr absolut mysigt, men jag gillar nÀr det Àr massor av jul överallt, sÄ det kÀnns lite tomt.
Jag sÄg, om det var nyhetsmorgon, dÀr en "traditionsexpert" eller liknande förklarade skillnaden pÄ adventspynt och julpynt och nÀr man "ska" pynta med de olika. Att adventspynta nu Àr ju helt normalt och sÄ kommer gran och tomtar och liknande nÀrmare jul, stakar och stjÀrnor och liknande nu.

Jag hÄller mig till detta, traditionsenligt enligt jag Àr uppvuxen med, kÀnns trivsammast sÄ. Att börja lite i taget och öka pÄ med myset :)

Nu gör ju alla som man sjÀlv vill, tyckte bara det var intressant att höra hur han berÀttade att traditionerna förÀndrats.

Jag köper ju bara en julklapp. Till systerdottern 16 Är. Vad köper ni till tjejer runt den Äldern? Har bett om önskelista men vore kul att överraska.

Har hon nÄgra sÀrskilda intressen? Annars brukar kanske ett presentkort eller sÄ vara "sÀkrast", men det kanske inte kÀnns sÄ roligt att ge.

RÀtt mÄnga tjejer runt den Äldern gillar smink, hudvÄrd, parfym, nagelprodukter, self-care-grejer o. s. v. men det kan ju ocksÄ bli helt fel om hon inte alls Àr intresserad av sÄdant, eller har en vÀldigt specifik smak/inte tÄl vissa Àmnen i produkterna eller liknande.

Doftljus, en bra bok, ett smycke, Àr vÀl ocksÄ sÄdant som ofta kan fungera. SjÀlv kommer jag i Är att köpa julklappar till tre tjejer i den Äldern, plus minus nÄgra Är. Eftersom det finns en viss möjlighet att nÄgon av dem lÀser hÀr, sÄ kan jag inte skriva mer specifikt vad jag planerar att köpa :angel: Men inom de omrÄden jag nÀmnt, plus sÄdant kopplat till fritidsintressen, fungerar Ät alla tre :)

Jag sÄg, om det var nyhetsmorgon, dÀr en "traditionsexpert" eller liknande förklarade skillnaden pÄ adventspynt och julpynt och nÀr man "ska" pynta med de olika. Att adventspynta nu Àr ju helt normalt och sÄ kommer gran och tomtar och liknande nÀrmare jul, stakar och stjÀrnor och liknande nu.

Jag hÄller mig till detta, traditionsenligt enligt jag Àr uppvuxen med, kÀnns trivsammast sÄ. Att börja lite i taget och öka pÄ med myset :)

Nu gör ju alla som man sjÀlv vill, tyckte bara det var intressant att höra hur han berÀttade att traditionerna förÀndrats.

Jag adventspyntar nu. Vill absolut inte ha fullt julpynt frÄn början, dÄ försvinner ju hela upptrappningen i december och det kÀnns "gammalt" nÀr det faktiskt Àr jul.

Nu Àr det stjÀrnor och mÀngder av (batteridrivna) ljus som gÀller ett par veckor. Har flammande ljus i alla rum som kvÀllsbelysning.

Upp till en tusenlapp cirka men kan gÄ lite högre.
Hon gillar att gÄ pÄ hockey men i övrigt inga tydliga intressen.
Kan biljetter till en hockeymatch vara ett alternativ? AlltsÄ att du och hon, eller hon och en kompis om du tycker hockey Àr trÄkigt, gÄr pÄ en match. Annars, beroende pÄ vad det kostar, kanske sÀsongsbiljett för henne för det lag hon hejar pÄ - men det kanske kostar för mycket. Har ingen aning vad biljetter till hockeymatch kostar.

Annars, biljett till henne och dig att gÄ pÄ nÄgon stand-up show? Kan det vara kul? Eller nÄgon annan humoristisk show. TÀnker att det ev kan uppskattas av en tonÄring ocksÄ.

Jag adventspyntar nu. Vill absolut inte ha fullt julpynt frÄn början, dÄ försvinner ju hela upptrappningen i december och det kÀnns "gammalt" nÀr det faktiskt Àr jul.

Nu Àr det stjÀrnor och mÀngder av (batteridrivna) ljus som gÀller ett par veckor. Har flammande ljus i alla rum som kvÀllsbelysning.
Jomen precis, det Àr sÄ jag kÀnner ocksÄ. Lite i taget allt eftersom sÄ att det blir den hÀr spÀnningen, det man vÀntat pÄ liksom. Nu har jag inte mycket julpynt, eller ja, tillrÀckligt, inte överdrivet eller extremt, och inte lite, utan lagom-vilket ju Àr vad jag tycker Àr lagom :) Jag har gjort av med mÄnga tomtar faktiskt, undrar om jag inte gjort av med alla nÀstan, för jag tyckte de till slut var sÄ trÄkiga. SÄ jag fÄr helt klart se vad för pynt jag har, Minns att mamma smyckade dörrar med lite glitter och julgranskulor, det kÀndes juligt.

Har en bekant pÄ facebook som Är efter Är pÄ juldagen, gÀrna före lunch, berÀttar att hon nu stÀdat bort julen för usch vad trött hon Àr pÄ alla prylar! Det kÀnns sÄ himla bakvÀnt :cautious:

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 742
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
44 45 46
Svar
919
· Visningar
28 556
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 835
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 611
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • AkvarietrĂ„den V