🎄Jul 2024🎄

Har en bekant pÄ facebook som Är efter Är pÄ juldagen, gÀrna före lunch, berÀttar att hon nu stÀdat bort julen för usch vad trött hon Àr pÄ alla prylar! Det kÀnns sÄ himla bakvÀnt :cautious:
Jag börjar pĂ„ juldagen om jag orkar, men senast 31/12 ska det vara borta. Är helt fĂ€rdig med julen efter julafton, det Ă€r ju liksom finalen :D

Som den jultaliban jag Àr, sÄ om det sÀtts upp julgrejer (vilket det tydligen verkar bli i Är) sÄ Àr det adventsstjÀrnor och adventsstakar första december. Lussekatter 13 december. Pepparkakor veckan innan jul (ibland lite tidigare). TrÀd klÀs den 23 pÄ kvÀllen. Inga gardiner, dukar eller annat pynt.

Sedan försöker jag stÀda undan allt efter nyÄr.

Jag börjar pĂ„ juldagen om jag orkar, men senast 31/12 ska det vara borta. Är helt fĂ€rdig med julen efter julafton, det Ă€r ju liksom finalen :D

Jag vill istÀllet ha kvar julen tills jag börjar jobba igen en vecka eller tvÄ in i januari. Det Àr alldeles för mörkt ute för att jag ska vilja plocka undan den mÀngd lysande grejer jag har bland mitt julpynt...

(Jo, jag har en hel del dekorationsbelysning resten av Äret ocksÄ, men julgranen och grejerna Àr i tillÀgg till det. :D)

Jag vill istÀllet ha kvar julen tills jag börjar jobba igen en vecka eller tvÄ in i januari. Det Àr alldeles för mörkt ute för att jag ska vilja plocka undan den mÀngd lysande grejer jag har bland mitt julpynt...

(Jo, jag har en hel del dekorationsbelysning resten av Äret ocksÄ, men julgranen och grejerna Àr i tillÀgg till det. :D)

HÀr tas inget ner före 20e dag knut nÀr julen Àr slut :)

Vaaaar ska jag hÀnga upp er :arghh:

IMG_9332.webp

Jag brukar komma pÄ den 23e att jag inte fÄtt upp ngt pynt, sÄ kommer upp lite dÄ, sen brukar jag kÀnna mig klar med det innan nyÄr. Jul Àr för mig mer ett ont mÄste.
Kanske borde försöka mig pÄ en förÀndring av det och pynta lite redan i helgen och se hur det kÀnns.

Jag brukar komma pÄ den 23e att jag inte fÄtt upp ngt pynt, sÄ kommer upp lite dÄ, sen brukar jag kÀnna mig klar med det innan nyÄr. Jul Àr för mig mer ett ont mÄste.
Kanske borde försöka mig pÄ en förÀndring av det och pynta lite redan i helgen och se hur det kÀnns.
Fast man mÄste inte julpynta om man inte vill :)

Blir oftast granen och julpynt som Ă„ker ut/ner dĂ„. Gardiner och ljus brukar vara kvar lite lĂ€ngre :). Rekord nĂ€r jag bodde hemma var Ă€nda in i mars ett Ă„r 😂
Vi tÀnker vÀldigt lika :love:
Jag har iofs aldrig haft nÄgot kvar i mars, men jag vill att det ska bli ljusare ute och börja kÀnnas vÄr innan jag plockar bort de sista ljusslingorna :p

Nu nÀr jag ÀndÄ Àr igÄng kanske ska jag köpa en ny julstjÀrna. De jag grÀvde fram har mer Àn nÄgra Är pÄ nacken och ser lite malÀtna ut.

Pyntat lite till nu. VÀldigt i god tid för att vara jag. KÀnner noll stress inför jul. TÀnkte inte bjuda hem nÄgon heller utan vi fÄr se.
Även bakat. Dock bröd och inget juligt men tĂ€nkte snart göra egna lussebullekatter.
Disco-polkagris-kulorna fick hÀnga i badrummet. KÀndes rimligast sÄ :D
Hittar dÀremot inte snögubben i form av tvÄlflaska som jag köpte för nÄgot Är sedan :cautious:
Den var inte dyr men vill ju kunna ha den framme nu. Var kan jag ha lagt den pĂ„ nĂ„got ”bra” stĂ€lle đŸ€”

Nu nÀr jag ÀndÄ Àr igÄng kanske ska jag köpa en ny julstjÀrna. De jag grÀvde fram har mer Àn nÄgra Är pÄ nacken och ser lite malÀtna ut.
Det som Àr nackdelen med de i papp. HÄller inte sÄ mÄnga Är :(
Jag har en sÄdan nÄgra Är gammal och sen resten Àr i metall som Àr frÄn 90-talet.

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 742
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
44 45 46
Svar
919
· Visningar
28 556
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 835
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 611
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • UppdateringstrĂ„d 30
  • AkvarietrĂ„den V