🎄Jul 2024🎄

Jag Àlskar julmyset i december, och kan inte fÄ nog inför jul. Jag vill pynta mycket och tidigt, sÄ att jag kan njuta lÀnge. PÄ samma sÀtt vill jag börja lyssna pÄ julmusik, julbaka, fixa julklappar o. s. v. tidigt inför jul, sÄ att jag fÄr njuta av allt sÄ lÀnge som möjligt inför julen.

Hela julhelgen fÄr sedan gÀrna vara en fullstÀndig explosion i jul :D Men nÀr julen Àr över, Àr jag redo att blicka framÄt. Jag tar gÀrna bort tomtar och sÄdant i mellandagarna, och vill absolut ha stÀdat bort all jul i början av januari. DÄ vill jag ha ljusa, lÀtta gardiner, fina fönsterlampor, tulpaner pÄ bordet och rent och inte sÄ "plottrigt" som vi har det med allt julpynt. Jag vill börja slÀppa in det ÄtervÀndande ljuset sÄ tidigt som möjligt, och i stÀllet för att rÀkna ner inför julen njuter jag dÄ av att se hur dagsljuset ökar med flera minuter om dagen :love:

Med det sagt, ljusslingor och sÄdant utomhus Àr inte julpynt, det Àr "höst-och-vinter-pynt" och kan sÄledes gÀrna fortsÀtta lysa framÄt mars :love:

Vi tog fram alla granar för nÄgon vecka sedan och i förrgÄr kunde jag inte lÄta bli att pynta köksgranen :love:

1000010834.webp

Jag har de senaste tvÄ kvÀllarna slagit in paketen till den adventskalender jag gör till mina förÀldrar. Det tar förvÄnansvÀrt mycket tid att slÄ in 24 smÄ paket, sÀrskilt dÄ jag har 4 olika julklappspapper och dÄ jag inte vill att presenter med samma papper sen hÀnger bredvid varandra. SÄ lite "logistikarbete" :laugh:

Nu har jag bara tvÄ presenter kvar och dom Àr inte inslagna dÄ jag inte har köpt dom Àn. Börjar bli lite tight om tid!

Jag har de senaste tvÄ kvÀllarna slagit in paketen till den adventskalender jag gör till mina förÀldrar. Det tar förvÄnansvÀrt mycket tid att slÄ in 24 smÄ paket, sÀrskilt dÄ jag har 4 olika julklappspapper och dÄ jag inte vill att presenter med samma papper sen hÀnger bredvid varandra. SÄ lite "logistikarbete" :laugh:

Nu har jag bara tvÄ presenter kvar och dom Àr inte inslagna dÄ jag inte har köpt dom Àn. Börjar bli lite tight om tid!
Och jag har börjat med barnets! KĂ€nner mig nöjd men kommer ju bli panik i helgen 🙈 (vi Ă€r bortresta)

Ja, ungefÀr nÀr det gÄr att köpas i affÀrerna.... det Àr ju sÄ kort tid det Àr dÀr.

Jag köpte dumle hĂ€romdagen för att göra pepparkaksgömmor eller vad de hette som jag sĂ„g recept om nĂ„gonstans, med lite av pepparkaksdegen jag har. Även degen finns sĂ„ kort tid.

Nu har min lilla gran kommit upp! Ska Àven ha en riktig gran och hoppas kunna ordna med det redan i helgen. Skulle bli mkt tidigt för mig men tycker att jag fÄr njuta av den riktiga granen sÄ kort tid iom att juldagarna spenderas hos mina förÀldrar.

1000034187.webp

Jag bakade superbra pepparkakor förra Äret, men skrev som vanligt inte ner receptet sÄ nu fÄr jag improvisera igen i Är. :meh:

Det har sina nackdelar att kunna baka pÄ kÀnn, det blir lite svÄrt att Äterskapa om det blir extra bra. :banghead:

Undrar om jag kan komma ihÄg hur det var jag gjorde lussekatterna med surdeg i...? :angel:

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 737
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
27 594
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 835
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 611
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka