🎄Jul 2024🎄

Men underbara kottar @Monimaker !

1000016790.webp

Enda julpyntet hos oss Àn sÄ lÀnge (bortresta i helgen), storebrors paketkalender :)
TÀnkte försöka fixa gardiner och sÄnt nÀr jag kommer hem pÄ söndag :)

Funderar lite pÄ hur jag ska hÀnga julstjÀrnorna. Jag har ett stort fönster men med ett mindre fönster ovanpÄ och Àr orolig att om jag hÀnger dem sÄ de Àr nedanför det lilla fönstret sÄ Àr de för lÄga, men annars 'skÀrs' de av pÄ mitten.

SÄ hÀr pÄ kvÀllningen sist av alla sÀkert, har jag satt upp mina adventsljusstakar. Tre av fem funkar, tvÄ gör inte det i Är. En förra Äret. Sorgligt. Har en stjÀrna jag vill ha upp vid altandörren men sladden ligger i en annan lÄda. Hittade en som jag haft sedan 90-talet och sÀkert inte anvÀnd sedan dess... sÄ jag vÀntar tills jag hittar den andra. LÄdorna Àr lÀttillgÀngliga, Ska bara plocka ner dem frÄn hyllan. Orka det, alltsÄ.

En vÀn ska Äka inom Jula och köpa en spelade julkyrka Ät mig pÄ mÄndag, tycker sÄdana Àr sÄ fina! Har en gammal men med fel lampsladd i, kan inte byta kontakt :( Ja jag vet, man gör det i trÀslöjden men det Àr fasen lÀnge sedan jag hade trÀslöjd OCH dÄ sÄg jag dessutom nÄgot bÀttre Àn nu. SÄ min trÀkyrka har legat nerpackad :( Har anvÀnt den i plast och den Àr sÄ trÄÄÄkig i plast. Men visst, den i trÀ spelar ju inte ens. VÀnta. Jag har ju sladd till adventsstjÀrna, det Àr ju samma!!

NÄgon som har en trÀkyrka över sÄ hojta pÄ mig ;) Vissa samlar pÄ tomtar...

Fattas inte jag en adventsljusstake?! Den runda, kransen. Hm. Jag mÄste dra ner mina lÄdor ÀndÄ i dag. Amen vad tusan! Och inte har jag satt upp gardinen i köket heller kom jag pÄ.

Funderar lite pÄ hur jag ska hÀnga julstjÀrnorna. Jag har ett stort fönster men med ett mindre fönster ovanpÄ och Àr orolig att om jag hÀnger dem sÄ de Àr nedanför det lilla fönstret sÄ Àr de för lÄga, men annars 'skÀrs' de av pÄ mitten.
Fast "skÀrs av pÄ mitten" gör de vÀl bara utifrÄn? Gör det nÄgot?

Det syns ju bara utifrÄn? Eller Àr du som mkn sambo. -det fönstret behövs inget i för det syns inte. :eek::eek::eek: jo det syns vell. NÀ man har julpynt för att andra skall se fick jag till svar.

Jag har gjort advent i huset. Alla ljusstakar och stjÀrnor i fönstren + julgardiner i hall och bibliotek/musikrummet.
Bakat lite mer pepparkakor och ett hus, men den hÀr degen var lite mysko O_o den tjocknade nÀr den grÀddades sÄ huset fick tjocka vÀggar - vÀlisolerat mao :D och sÄ fick jag skÀra ut fönster och dörr "igen" innan den svalnat :meh:
NĂ„ja, hoppas det smakar bra iallafall :p

Jag har gjort advent i huset. Alla ljusstakar och stjÀrnor i fönstren + julgardiner i hall och bibliotek/musikrummet.
Bakat lite mer pepparkakor och ett hus, men den hÀr degen var lite mysko O_o den tjocknade nÀr den grÀddades sÄ huset fick tjocka vÀggar - vÀlisolerat mao :D och sÄ fick jag skÀra ut fönster och dörr "igen" innan den svalnat :meh:
NĂ„ja, hoppas det smakar bra iallafall :p
Vi bor ju i Sverige sÄ bra med vÀlisolerat, tÀnkte kanske degen :D

Var första gĂ„ngen iĂ„r jag pynta en stor plastgran, skönt att inte bli stucken för varje grej man hĂ€nger :rofl: Hade velat ha Ă€kta men rĂ€tt sĂ€ker sambon sĂ€tter stopp för det, sen mĂ„ste erkĂ€nna skönt slippa stĂ€da och hitta barr fram till sommaren 😆

Det Àr dÀrför vi köper Kungsgran. Barrar mycket mycket lite!

Otroligt störigt, jag hÀnger mina adventsstjÀrnor frÄn den svarta gardinstÄngen men har bara vit tejp hemma. Funderar pÄ om jag orkar köpa svart eller bara anvÀnda den vita.

Edit: AnvÀnder jag vit sÄ kommer jag gÄ och reta mig pÄ den hela julen.

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 734
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
42 43 44
Svar
868
· Visningar
26 603
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 835
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 610
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka