🎄Jul 2024🎄

Hinner inte med i trĂ„den 😅 Men hinner med mer jul Ă€n nĂ„gonsin, sĂ„ jĂ€kla mysigt! 🎄 Och hittade vĂ€rldens finaste lite större julmugg pĂ„ Tehuset Java 🎅 Köpte den inte pga för mig ganska dyr och jag har verkligen levt över mina tillgĂ„ngar senaste tiden pga flytt och hĂ€star 💾 Men dĂ„ gick min partner och köpte den till mig istĂ€llet 😅 Den förgyller till och med diskstĂ€llet, Ă€lskar den 😍

Bifogade filer

• 20241205_092849.webp
    20241205_092849.webp
    150,6 KB · Visningar: 84
Äntligen har vi en julgran! Har inte riktigt plats för en fullstor, och jag har aldrig vĂ„gat ha en heller iom katterna (har inte möjlighet att sĂ€kra den i tak eller vĂ€gg, och jag tror att den hade Ă„kt omkull ganska omgĂ„ende đŸ«Ł ). Men i veckan tog jag mig till Rusta och köpte en liten (1m hög) plastgran. Faktiskt riktigt fin! Än sĂ„ lĂ€nge har den bara en ljusslinga i sig, och Ă€n sĂ„ lĂ€nge verkar Lillan (katten) inte rört den :laugh: .

Och sÄ har vi fÄtt upp gardiner och adventsstjÀrna och -ljusstake.

Har fÄtt upp ljusstakar i fönstren. Funderar pÄ hur jag ska göra med resten av mina fÄ julsaker, har ju fortfarande inte allt iordning efter flytten. Fick tillgÄng till mitt förrÄd först förra fredagen, dÄ hyresvÀrden Àntligen fick tummen ur och klippte lÄset som nÄgon satt pÄ. :cautious:

Imorgon Àr det iaf dags för det första julbordet! :d NÀsta vecka blir det asiatiskt julbord pÄ ett av de bÀsta sushihaken i stan. :D

LĂ€ckert!

VĂ„r plastgran Ă€r kattsĂ€ker vad det verkar. Bubbis har klĂ€ttrat i den sedan han var bebis. Vad som inte Ă€r sĂ€kert Ă€r hĂ„llarna för diverse kulor osv som ramlat ner 👎 naturligtvis inte glaskulor men det Ă€r en konstant jakt pĂ„ pynt som ramlat ner.
Vi Àr inne pÄ gran 2 sedan kissarna kommit hit för 3 Är sedan. Förra Äret ramlade den 2-3 ggr. Kulorna brukar hamna lite varstans. Kommer fram under hela Äret under byrÄer mm Àr jÀtteroligt att dribbla med oavsett Ärstid.

Köpte Mor Annas klassiska pepparkakor pÄ vÀgen hem som kommer förtÀras under lucia och jul. Jag Àr Konservativ med stort K vad gÀller julen sÄ ser redan fram emot Lucia nÀr jag fÄr Àta lussekatter.
PÄ jobbet idag sa vi. -hur vet man var chefen Àr under november/december? Jo man kÀnner pepparkakslukten. Ja han vrÀker i sig bÄde deg och kakor.

NÀr vi hade katt skaffade vi den stickigaste rödgran vi kunde hitta. SÄ den kunde försvara sig :rofl: Sen hÀngde vi inget i den nedre delen av granen för att undvika att en rolig julgranskula skulle locka katten att börja leka med granen.

Jag Àr uppvÀxt med hundar och har aldrig upplevt att nÄn hund vi haft med vilje gjort nÄt med granen. Ibland har ju en glad svans piskat den för att hunden rÄkade stÄ nÀra granen. Men inget mer.
NÀr vi (mamma) hade rödgran med katt var lite intresserad av den, tyckte konstig sak slÀpat in. Men bÀsta var första katten vi hade (i min livstid) , nÀr han blev grön igelkott var dags hutta ut granen :rofl:

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 729
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
39 40 41
Svar
813
· Visningar
24 940
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 830
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 610
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försĂ€kring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod