🎄Jul 2024🎄

Jag har slarvat bort en ljusslinga som jag köpte förra Ă„ret. Var vĂ€ldigt nöjd, fin pĂ„ balkongen, passade perfekt men var 17 har jag lagt den đŸ€·
NÄnstans Àr den vÀl men den har gömt sig gott

Lite positivt ocksĂ„ dĂ„, vi har köpt gran i helgen , Ă€kta, som fĂ„r komma in i vĂ€rmen imorgon. OcksĂ„ ska det bli saffran bak i veckan. Har Ă€ntligen fixat sĂ„ vi fĂ„r in svenska kanaler pĂ„ tvn, sĂ„ vill Ă€ta saffrans bakat Ă„ se pĂ„ lucia morgonđŸ˜đŸ•ŻïžđŸ•ŻïžđŸŒŸ...nu blir det snart jul pĂ„ riktigt 👌🎄

Mitt luciatĂ„g kom igĂ„r đŸ€©

Bifogade filer

• IMG_1587.webp
    IMG_1587.webp
    290 KB · Visningar: 116
AlltsĂ„ Lucia, mysigaste morgonen pĂ„ hela Ă„ret! Min pappa fyller Ă„r idag sĂ„ jag Ă€r uppvĂ€xt med att man gĂ„r upp i ottan, kokar varm choklad pĂ„ spisen och Ă€ter lussekatter med varm choklad till frukost framför SVT:s Lucia. Den traditionen har jag tagit med mig till Skottland, sĂ„ i morse bĂ€nkade vi oss framför TV:n jag och min man och alltsĂ„ jag Ă€lskar honom aldrig sĂ„ mycket som nĂ€r han helt frivilligt gĂ„r upp 1,5 timme tidigare Ă€n nödvĂ€ndigt för att sitta och titta pĂ„ ett TV-program som han absolut inte förstĂ„r, egentligen tycker Ă€r ganska konstigt och definitivt inte har nĂ„gon slags relation till, bara för att han vet att jag tycker det Ă€r sĂ„ mysigt đŸ„°

862537da-ed78-46c9-86d0-d22d679fd04f.webp

(Vi hann inte med att baka lussekatter i Är, sÄ det fick bli en lite enklare variant i form av saffransscones med cream cheese och blÄbÀrssylt och sÄ ett par PÄgens mini-lussekatter. Det slank ner fint det ocksÄ!)

IkvĂ€ll ska vi klĂ€ granen som inhandlades igĂ„r 😃

Vet nÄgon om det sÀljs lussekatter Àven under mellandagarna eller försvinner de efter julafton/dagen?

Och sĂ„ var granen pĂ„ plats, tillsammans med allt annat julpynt. Nu Ă€r vi riktigt i fas hĂ€r borta! 😊 Vi bestĂ€mde oss för att utnyttja takhöjden och slĂ„ till pĂ„ en rejĂ€l gran i Ă„r, jag har alltid velat ha en lite större gran!

ffb83ed1-db7e-4d34-bb25-64c657b44935.webp

Jag har klÀtt granen i alla fall. Tog bara ett tag. Ena julgransljuset lyser inte. Inte fel pÄ glödlampan, den glimmar till ibland, Àven nÀr jag byter till ny, sÄ det Àr vÀl nÄgot dÀr i. Tro jag ska gÄ inom Stadsmissionen och kolla om de har julgransbelysning eftersom jag tycker att jag har lite för lite ljus i den.
Den Àr inte snygg, men det skiter jag i, det Àr en gran. Rosett i toppen av en girlang mellanbarnet gjort Ät mig nÀr han var liten, stjÀrnan gjorde dottern.

470593325_10161226804288877_1510400826060080543_n.webp

Jag har klÀtt granen i alla fall. Tog bara ett tag. Ena julgransljuset lyser inte. Inte fel pÄ glödlampan, den glimmar till ibland, Àven nÀr jag byter till ny, sÄ det Àr vÀl nÄgot dÀr i. Tro jag ska gÄ inom Stadsmissionen och kolla om de har julgransbelysning eftersom jag tycker att jag har lite för lite ljus i den.
Den Àr inte snygg, men det skiter jag i, det Àr en gran. Rosett i toppen av en girlang mellanbarnet gjort Ät mig nÀr han var liten, stjÀrnan gjorde dottern.

Visa bifogad fil 158832
Du har inte funderat pÄ en ljusslinga med smÄ ljus istÀllet? Jag bytte ut min traditionella granslinga för nÄgra Är sedan och Àr jÀttenöjd :) ! Man slipper gÄ runt hela tiden och rÀtta till ljusen... :D

Du har inte funderat pÄ en ljusslinga med smÄ ljus istÀllet? Jag bytte ut min traditionella granslinga för nÄgra Är sedan och Àr jÀttenöjd :) ! Man slipper gÄ runt hela tiden och rÀtta till ljusen... :D
Nej, jag vill inte ha ljusslinga i granen. Vet att det Àr vanligt och hoppas att ingen tar illa upp eller kÀnner sig krÀnkt för att jag faktiskt inte tycker att det Àr fint med vanlig ljusslinga i, jag tycker bÀttre om julgransljus. :) De lyser mycket bÀttre ocksÄ kÀnner jag, ljuset vill jag gÀrna ha, tycker om det.

jag rÀttar inte till mina ljus. Har försökt fÄ dem att sitta nÄgorlunda rakt och fint, men mer Àn sÄ blir det inte. Granen sitter inte uppe mer Àn nÄgra veckor en gÄng om Äret och det Àr bara jag som ser den, jag ser inte ens om ljuset sitter snett nÀr granen Àr tÀnd, sÄ för mig spelar det ingen roll om de sÄ suttit upp och ner egentligen :D Bara de lyser! :D

Nej, jag vill inte ha ljusslinga i granen. Vet att det Àr vanligt och hoppas att ingen tar illa upp eller kÀnner sig krÀnkt för att jag faktiskt inte tycker att det Àr fint med vanlig ljusslinga i, jag tycker bÀttre om julgransljus. :) De lyser mycket bÀttre ocksÄ kÀnner jag, ljuset vill jag gÀrna ha, tycker om det.

jag rÀttar inte till mina ljus. Har försökt fÄ dem att sitta nÄgorlunda rakt och fint, men mer Àn sÄ blir det inte. Granen sitter inte uppe mer Àn nÄgra veckor en gÄng om Äret och det Àr bara jag som ser den, jag ser inte ens om ljuset sitter snett nÀr granen Àr tÀnd, sÄ för mig spelar det ingen roll om de sÄ suttit upp och ner egentligen :D Bara de lyser! :D
Inte krÀnkt alls. Jag har alltsÄ smÄ ljus, kombinerat med gammaldags ljushÄllare med stearinljus. De tÀnds naturligtvis aldrig, men jag gillar utseendet :) !

Inte krÀnkt alls. Jag har alltsÄ smÄ ljus, kombinerat med gammaldags ljushÄllare med stearinljus. De tÀnds naturligtvis aldrig, men jag gillar utseendet :) !
Jag skulle vilja ha sĂ„dana dĂ€r ljushĂ„llare för stearinljus, har stearinljusen, men skulle inte vĂ„ga anvĂ€nda sĂ„dana i granen, men de luktar himla gott i alla fall oavsett om de Ă€r tĂ€nda eller ej ju! Älskar stearindoft! <3

Men hittade denna julgransslingan pÄ ErikshjÀlpen för nÄgra Är sedan för 25 kr, helt ny, oanvÀnd. :) UtmÀrkt pris för nÄgot som ju inte anvÀnds sÀrdeles ofta, tycker jag. Hoppas pÄ liknande kap nu. :)

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 717
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
35 36 37
Svar
732
· Visningar
22 790
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 830
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka