Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Julpyntat lite mer i köket Visa bifogad fil 158330
Edit: Jag har samma instÀllning till den sk "svarta graniten" som sÀljs som bÀnkskivor. En granit kan för f-n inte vara svart!
OT men nu mÄste jag ju fÄ veta; vad Àr det för sten de sÀljer som svart granit, och varför vill man kalla den nÄgot den inte Àr? Tittar inte sÄ ofta pÄ bÀnkskivor...
(Om jag nÄgonsin skulle byta skiva hÀr skulle det fÄ bli virrvarr, som köket hade i original.)
I trakterna dÀr jag bor, och dÀr det traditionellt har brutits massor av denna sten, har den alltid kallats bÄde svart granit och diabas. Jag har alltsÄ hört bÄda namnen nÀr jag har vuxit upp, och hade till och med gamla slÀktingar som arbetade i stenbrotten. Varför det har blivit sÄ, det vet jag inte...Mafiskt berg, diabas. Dvs det innehÄller INGEN kvarts, nÄgot som granit innehÄller mycket av... Det Àr mer eller mindre totalt motsatta sorter av magmatiskt berg
LÀste precis felstavningstrÄden och dÄ blev det sÄhÀr: julbrÀckgodis med ljus.SÄg precis Ernst göra ett julbrÀck-godis med ljus och vit choklad samt valfria mandlar/nötter, conflakes, tranbÀr och flingsalt. SÄg bÄde mumsigt och enkelt ut ! Ska nog testa !
Fint! Ălskar fĂ€rgsĂ€ttningen och med de blĂ„mĂ„lade stolarna vart det ju pricken över iVisa bifogad fil 158366
Retrotyget blev fint som duk till bonaden i stugan. Bonaden sitter lite lÄgt men hÀngde den pÄ samma krok som tavlan som Àr dÀr annars. Orkade inte fixa om
Fick ett ovÀntat SMS idag dÄ jag stÄtt i kö pÄ luciatÄg frÄn Keramik av Lena och nu fanns det ett till mig sÄ kommer pÄ posten i veckan
à h, snurrar den ocksÄ?
Den snurrar. Motorn lÄter dock ganska högt, men det Àr det vÀrt! Den Àr sjukt söt.à h, snurrar den ocksÄ?
IsÄfall, var Àr den köpt?? Villhöver
Tack! Kollade pÄ jula och den finns i Är ocksÄDen snurrar. Motorn lÄter dock ganska högt, men det Àr det vÀrt! Den Àr sjukt söt.
Köpte pÄ Jula förra Äret
Den tomten har vi ocksÄ SÄ rolig, men stjÀrnan lyser vÀldigt svagt i Är. Kanske nÄgon lampa som skulle behöva bytas
Vi ska dit pÄ lördag. Ska bli mysigt.Tivoli gjorde oss inte besvikna! Tror dock att Lisebergs julmarknad Àr snÀppet mysigare om jag nu ska jÀmföra, men det var fantastiskt fint Àven i Köpenhamn (ljusen vid Kongens Nytorv och Nyhavn rekommenderas varmt de ocksÄ, om det Àr nÄgon som har vÀgarna förbi i december). NÀsta helg tar jag mig an Skansen, Äterkommer kanske med ytterligare en rapport dÄ
Visa bifogad fil 157902