🎄Jul 2024🎄

Fick fatt i rökt julskinka! Äntligen!
Köpte Àven nobless för 52!!! kr för att göra pepparkaksgömmor eller vad de heter, pepparkaksdeg i en boll i en form, i med en dumlekola, in i ugnen och sedan nÀr de kommer ut, pÄ med nobless. PÄstÄs vara gott, kan det vara enklare i alla fall?!

Hittade saffranssemla men inte goda, faktiskt.

Utan sladdvridare. Har köpt men inte satt pÄ.

20241209_133935.webp

Jag tĂ€nkte pynta lite mer ordentligt i Ă„r för brorsbarnen skulle komma pĂ„ besök. Hade börjat lite smĂ„tt men i fredags skedde tomtemord hĂ€r hemma. Vet inte riktigt hur jag tĂ€nkte kring placeringen men Ă„ andra sidan sĂ„ verkar valpen nĂ„ exakt allt hon vill nĂ„ sĂ„.. och brorsonen blev sjuk sĂ„ det blir inget besök i jul, sĂ„ nu kom jag av med med pyntandet. Lika bra tĂ€nker jag, sĂ„ inte fler tomtar blir mördade - kĂ€nns dĂ„ligt för min karma 😅
Vi hade tomtemord förra Ă„ret. Var hundvakter Ă„t en whippet som hade vÀÀÀÀldigt lĂ„ng hals 😆

Fick fatt i rökt julskinka! Äntligen!
Köpte Àven nobless för 52!!! kr för att göra pepparkaksgömmor eller vad de heter, pepparkaksdeg i en boll i en form, i med en dumlekola, in i ugnen och sedan nÀr de kommer ut, pÄ med nobless. PÄstÄs vara gott, kan det vara enklare i alla fall?!

Hittade saffranssemla men inte goda, faktiskt.
Men Gud kostar alltsĂ„ en lĂ„da noblesse numer 52kr? 😹

HÀr kostar de 34 kr. Men jag har en hel del kvar sedan förra Äret. Kan man Àta dem ett Är senare?

MÄste man ha nÄgot i toppen pÄ granen? Har ingen stjÀrna eller spira. Spionen rÄkade ju vÀlta granen förra Äret och dÄ gick spiran i bitar :( Vill inte lÀgga en massa pengar pÄ en sÄdan sak nu heller, kÀnns som jag hellre sparar dem till jul nÀr sonen kommer eftersom vi dÄ blir tvÄ. Kan man ha nÄgot annat i toppen?

MÄste man ha nÄgot i toppen pÄ granen? Har ingen stjÀrna eller spira. Spionen rÄkade ju vÀlta granen förra Äret och dÄ gick spiran i bitar :( Vill inte lÀgga en massa pengar pÄ en sÄdan sak nu heller, kÀnns som jag hellre sparar dem till jul nÀr sonen kommer eftersom vi dÄ blir tvÄ. Kan man ha nÄgot annat i toppen?
Vi har en rosett
1000027097.webp

Jag Àr en (icke ostÀtande) person som gillar en eller tvÄ skivor julost, men hittar inte nÄgon förutom de röda paketen som vÀger ett ton, eller sÄ.

Och mini coopern! :) <3

Jag har tyvÀrr inga rosetter eller fint tyg att göra det av annars var det smart! Ett Är hade jag en stjÀrna dottern gjorde men som sÄ mycket barn gör sÄ gick den tyvÀrr sönder medan den var nerpackad. Jag fÄr fnula pÄ det kÀnner jag! SÄg att jula har en för 29 kr men dit gÄr det inte buss och vill inte betala nÀrmare 100 eller ens mer för en stjÀrna till granen, mÄnga Àr inte ens fina nog för det. Jag tycker för övrigt det Àr svÄrt att ha nÄgot i toppen det Àr inte stabilt i min grans topp sÄ den tippar gÀrna och hÀnger pÄ sne! :D

Och skulle föredra stjÀrna framför spira egentligen-som troende.

Vad Àr den röda julosten? Som jag har förstÄtt det Àr det edamer som man Àven kan köpa skivat?

Tja, var F.. Àr min ljusslinga till granen? En gammal hederlig ljusslinga för just granar. Hade tag i den i somras nÀr jag sorterade sÄ den hamnade sÄ att den skulle vara lÀtt att fÄ tag pÄ nu. Och sÄ verkar den inte vara dÀr de andra Àr. Granen stÄr i alla fall uppe, oklÀdd. Ljusen först ju. Morgondagens problem. Sova nu. Sova pÄ saken.

Liknande trÄdar

Relationer Eller rĂ€ttare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje Ă„r eller olika? Är alla nöjda med upplĂ€gget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
6 717
Senast: Mirre
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„...
35 36 37
Svar
733
· Visningar
22 829
F
  • LĂ„st
TrÀdgÄrd & VÀxter Med bara fyra dagar kvar av odlingsÄret 2023 tar jag mig friheten att skapa nÀsta för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan Àr igÄng...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 830
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 Är, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: Acto
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka