TvÄ ljusslingor, en stjÀrna, candy canes och granen pÄ balkongen - nu har vi nog fÄtt upp all utebelysning ! KÀndes rÀtt mörkt redan vid 16-tiden sÄ det behövs verkligen lite ljuspunkter !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu nÀr det finns ett barn i hushÄllet tÀnkte jag att det Àr dags att skÀrpa sig lite nÀr det gÀller jul/adventspynt. Vi bor i ett gammalt hus med lika gammal el, mao finns det inte sÄ mycket uttag för att koppla in stjÀrnor. Köpte dÀrför batteridrivna lampor med timer och fixade ett gÀng stjÀrnor till vÄra fönster. Testade igÄr och det blev hur fint som helst! Mysigt med lite ljus som bara Àr prydnad. TÀnkte dock vÀnta med att hÀnga upp allt till första advent. Funderar pÄ om vi ska ha nÄgot annat pynt ocksÄ. Gran Àr högst tveksamt dÀremot, den lÀr stÄ upp ungefÀr lika lÀnge inomhus som din @Sonic76 verkar göra utomhus .
Det och kravallstaket hade kanske funkatTricket Àr att köpa den stickigaste granen man kan hitta sÄ den kan försvara sig!
Funkade pÄ bÄde barn och katter hos oss. Plus undvika roligt pynt lÄngt ner.
Jag lÀste "stinkigaste" och tÀnkte genast pÄ den Àdelgran som mina förÀldrar köpte ett Är, och som stank sÄ hemskt att de inte kunde ha den inne. Tydligen doftade den kattkiss och enligt granförsÀljaren var det inte helt omöjligt att Àdelgranar luktade sÄ. Mina förÀldrar hade sitt livs snyggaste utegran det Äret !Tricket Àr att köpa den stickigaste granen man kan hitta sÄ den kan försvara sig!
Jag brukar inte ha problem med gran, vare sig med barn eller djur egentligen. Just pga att de sticks och Àr ju inte sÄ roliga egentligen. Men förra Äret rÄkade spionen vÀlta granen nÀr han lÄg lite under den med tassarna, han blev vidrörd av en gren eller nÄgot nÀr han skulle resa sig och sprÀtte förskrÀckt till och hela granen vÀlte.... Den försvarade sig med andra ordTricket Àr att köpa den stickigaste granen man kan hitta sÄ den kan försvara sig!
Har vantar vi otaligt tills efter Thanksgiving (sista Torsdagen i November) ar over och julpyntar under helgen efter da vi alla ar langlediga da.
Tipsar om royalchristmas.eu
Min mamma har en gran dÀrifrÄn och jag har aldrig nÄgonsin sett en konstgran av den kvaliteten i Sverige. Vi lÄnade den för tvÄ Är sedan över jul och fick sÄ mycket komplimanger för den fina kungsgranen vi hittat. Ingen trodde att den var fejk!
Jag tittade faktiskt efter en jultrÄd hÀromdagen
Jag tycker vÀl egentligen det Àr lite tidigt Àn, men samtidigt vore det skönt att vara ute i god tid för en gÄngs skull med det juliga vi ska göra.
IgÄr bakade jag lussebullar och frös in, datum för pepparkaksbak Àr satt och pynta ska vi göra den 22a nov.
Julklappar Àr bestÀmda vad folk ska fÄ och delvis fixade. KÀnns ÀndÄ som om jag/vi Àr i fas .
Kanske ska vi köpa nÄt mer pynt, men det kommer vi mÀrka nÀr vi julpyntar. Det blir vÄr 2a jul i huset, sÄ Àr vÀl inte orimligt.
Har Àn sÄ lÀnge bara druckit julmust och Àtit Annas saffranspepparkakor . De var vÀldigt goda, Pyntar nog i slutet av mÄnaden. Förra Äret var jag skadad och det sista jag orkade tÀnka pÄ var pynt. SÄ i Är ska jag göra extra mysigt!
Jag kommer att for forsta gangen som vuxen att kopa (riktig!) julgan och pynta hemma!
Vad ar bra pynt som ger julkansla utan att vara for mycket? Vill inte ha lador med grejer staende resten av aret, utan typ en flyttlada maste allt fa plats i