Ny möjlighet för häst som ej tål normal träning

Sv: Ny möjlighet för häst som ej tål normal träning

Vi ska under de närmaste tre månaderna fortsätta precis som vi gjort hittills utan att öka på arbetsbelastningen alls för att ge hästen tid att stärka sig. Om det fortfarande känns bra efter det ska vi testa att lägga till ytterligare ett ridpass i veckan. Men jag kommer att vara jätteförsiktig och vågar egentligen inte ändra på nånting. Har ingen brådska utan är rätt nöjd med den arbetsnivå vi har just nu. Sen får vi försiktigt känna oss fram och se om vi på sikt kanske kan jobba lite mer. Hoppningen tror jag dock att jag avstår ifrån helt - det är inget för mig ;-) Och jag börjar få kläm på tömkörningen och tycker att det är jättekul och visst får jag bra kondition på köpet!

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 863
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 818
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·
Träning Liten spin off på en tråd på senior. Jag var osäker om jag skulle lägga den här på vård eller träning, så beroende på vart diskussionen...
2
Svar
26
· Visningar
3 118
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Ta bort tandsten med ultraljud