Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

K
Träning Jag har kommit in i en ridgrupp (:D) & jag skulle behöva lite hjälp... Då jag haft ett uppehåll på 1.5 år pga att jag mått väldigt...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Kyrck
·
Träning måste säga att jag blev ARG på en "ridlärare" idag i stallet. hon är typ 20 och håller lektion iblan, är inte utbildad utan har bara...
2
Svar
39
· Visningar
3 431
Senast: Stjarni
·
L
Träning Ska försöka göra en väldigt lång historia någorlunda kort. Efter en mycket lång period av skador, diagnoser, behandlingar, vila...
2
Svar
20
· Visningar
2 384
Senast: Lilltuss
·
Träning Vad tycker ni! Så här är det: Vi har tre valacker i en stor hage! Dom har fått lunch hö i hagen innan! Men sedan en häst gick bort o...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 545
Senast: Sar
·
F
Träning Hej! Jag hjälper en kompis till mig att rida in en av hennes nordsvenskar. Vi har kanske ridit henne totalt ca 20 ggr. Allt går...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: fiia
·
M
Träning Hej! Jag har en fråga om mina stigläder... Jag tror att jag har för långa stigläder när jag hoppar då jag känner att jag nästa flyger...
Svar
13
· Visningar
1 163
Senast: sessan78
·
Träning Min valack har alltid när han blir skrämd eller riktigt upphetsad/pigg av nåt ute satt huvet rätt upp i vädret och sprungit = ingen...
Svar
18
· Visningar
1 620
Senast: AnnBur
·
M
  • Låst
Träning Letar runt lite överrallt på forum m.m. och ser ofta inlägg där man bytt till skarpare bett, satt en kejda runt/under/över/i hästens...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 743
Senast: älgen
·
Z
Träning Hej! Som många här kanske vet har jag en tvåårig skäck valack. Efter sommarlovet var han jättemysig, men sen har han gått ihop med...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: AbuDabi
·
K
Träning Hade massören ute igår och hon bekräftade vad jag har trott, min häst är lite sned. Kommer att ta ut ET som ska se vad denna kan göra...
Svar
10
· Visningar
2 988
Senast: Kissan
·
S
Ridning Hur ska det kännas i ryttarens kropp när slutan utförs korrekt, vad är det lätt att medelryttaren missar i position och tajmning...
8 9 10
Svar
186
· Visningar
10 611
Senast: Malinigbg
·
S
Träning Shosan :) behöver några tips på övningar på hur man kan muskla bogen mera? :p Min pålle är väldigt tunn fram och har mkt mer muskler på...
2
Svar
32
· Visningar
6 137
Senast: Totola
·
D
Träning Hej ! Jag har lånat en svensk ridponny som jag ska köpa( 3 åring). Frågan är nu(som ja mest undrar över) Vilken gren brukar dom passa...
Svar
19
· Visningar
1 259
Senast: Krulidut
·
K
Träning Skulle behöva lite inspiration ang. hur jag ska gå vidare med utbildningen av min häst. Jag har nämligen inte råd att rida för...
Svar
1
· Visningar
741
Träning Hur gör ni ryttare som bor mitt ute i skogen när det kommer till dressyr och lite lättare hoppning? Ni som har varken har ridbana...
2
Svar
22
· Visningar
2 010
Senast: BlackRose
·
Träning hur känner man på hästens muskler att det är träningsvärk? hästen har "ont" i ryggen, har gått skitbra i flera dagar med nya sadeln, så...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: Messy
·
Träning Jag har läst ett otal gramantrådar men begriper i alla fall inte.... Hur kan man använda en gramantygel vid tex uteritt som gör att...
2 3
Svar
51
· Visningar
11 531
C
Träning Idag ska jag åka o köpa en pall med spån. Men sitter i tankarna att byta till Torv för att se om det funkar bättre. Hitta ingen tråd...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: CarolineNSV
·
M
Träning Heej! Jag skulle behöva tips inför provridning, då jag är sk*t nervös!!! Det vore också jättesnällt om ni berättade något om era...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 580
Senast: Lajke
·
S
Träning Hur gör ni för att vänja er häst vid slangen och att bli duschad? Hur gjorde ni första gången?.. något tips :bump: Kan tillägga att...
2
Svar
32
· Visningar
3 570
Senast: sirino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar