Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

B
Träning Hej! Jag skulle vilja ha tips om olika ridövningar med bommar. Skulle vilja lära min häst att lyfta mer på hovarna och få mer...
Svar
18
· Visningar
1 354
Senast: Belllllllla
·
Träning och han har lätt för att bli understimmulerad om man inte håller igång honom. Så min fråga är om jag kan longera han på ett mjukt...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: Tore90
·
A
Träning Halloj där. Nu är det så att jag rider en Nordsvensk Travare som är 6 år. Han är otroligt känslig för skänkeln och väldigt lyhörd för...
Svar
4
· Visningar
892
Senast: Toker
·
S
Träning Min pålle har inga ryggmuskler, få jättelätt skav av sadeln (vid bakvalvet), och jag behöver öva upp min balans och sits, så jag...
Svar
14
· Visningar
2 143
Senast: sofisen
·
Träning Hejsan alla bukare, :D Jag har äntligen börjat komma i gång med min varmblodsvalack som har vart lite skadad sen jag köpte han. Och nu...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Siggelina
·
F
Träning Ja nu ska jag börja rida in min 4 åriga korsning. Han är sutten på och hur snäll som helst i hanteringen. Ska börja skritta på honom...
Svar
17
· Visningar
1 848
Senast: _Emma_
·
Träning Långt... Har just fått hem min ettåring. Tänkte att det blir inga problem att hon får gå med min andra häst för hon är så...
Svar
15
· Visningar
1 911
Senast: tinafinis
·
Träning Har ett 12 årigt varmblodssto(travare) som jag köpte i december. Hon var lite sporadiskt riden det snaste året innan jag köpte hon, och...
Svar
8
· Visningar
1 106
Senast: chrysler
·
Träning Har ett travarsto på 14 år som båda körs och rids. Men nu är det så att hon har börjat stegra, och då menar jag STEGRA,:crazy: när man...
Svar
2
· Visningar
786
Träning (hoppas rätt ställe) Lite flumrubrik men ska försöka förklara det... Ni som rider travhästar, dressyr eller hoppning körtränar ni...
Svar
15
· Visningar
1 249
Senast: Lazio
·
Träning Rider just nu en 4-årig och skulle behöva ha lite hjälp på tips som kan stärka honom. Han har uppenbart mkt svårare att fatta galopp på...
Svar
9
· Visningar
1 226
Träning Har ni några tips om några bra övningar jag kan göra från marken med min häst? Jag har problem med att få honom att fatta att det är jag...
Svar
18
· Visningar
3 045
S
Träning Hej allihopa! Jag har nyss blivit medryttare på ett underbart sto på 7 år, halvblod. Nu är det så att jag skulle behöva lite tips...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: Toker
·
H
Träning Jag går på ett islandshäst gymnasium som heter Dille Gård, men till vardags så rider jag på 'spagettihalsar' som smeknamnet på 'häst' är...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 825
Senast: linsen__
·
S
Träning Någon här som har Parelli home study program? Är dom bra och vars har ni köpt det? :) Har ni utvecklats med hjälp av detta?... :banana:
Svar
13
· Visningar
1 876
Senast: -m-
·
G
Träning Hello! Jag har planer på att någon gång köpa ett föl eller ung häst..hingst eller sto är ingen skillnad..men har ni något tips på hur...
Svar
5
· Visningar
1 157
L
Träning Har sett flera annonser på t.ex. blocket om Monty Roberts grimma och DVD. Vad är detta egentligen? Jag har aldrig hört talas om det...
2
Svar
35
· Visningar
3 194
Senast: Iser
·
N
Träning Hej Har nyligen köpt en nordsvensk äldre häst. Vid provridning i skogen tyckte jag att hon gick helt okej men nu här hemma där jag mest...
Svar
13
· Visningar
1 169
Ridning En liten uppmaning efter att ha sett ganska många bilder och filmer under åren både här och på gnägg: Ni som sitter och jobbar tramp...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: elbereth
·
Träning Borde inte gjorden hämma de muskler som sitter bakom frambenen? Kanske en idiotfråga, men timman är sen och upp flyger tanken
Svar
15
· Visningar
1 485
Senast: Djurjouren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025