Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Shosan :) behöver några tips på övningar på hur man kan muskla bogen mera? :p Min pålle är väldigt tunn fram och har mkt mer muskler på...
2
Svar
32
· Visningar
6 193
Senast: Totola
·
D
Träning Hej ! Jag har lånat en svensk ridponny som jag ska köpa( 3 åring). Frågan är nu(som ja mest undrar över) Vilken gren brukar dom passa...
Svar
19
· Visningar
1 259
Senast: Krulidut
·
K
Träning Skulle behöva lite inspiration ang. hur jag ska gå vidare med utbildningen av min häst. Jag har nämligen inte råd att rida för...
Svar
1
· Visningar
741
Träning Hur gör ni ryttare som bor mitt ute i skogen när det kommer till dressyr och lite lättare hoppning? Ni som har varken har ridbana...
2
Svar
22
· Visningar
2 010
Senast: BlackRose
·
Träning hur känner man på hästens muskler att det är träningsvärk? hästen har "ont" i ryggen, har gått skitbra i flera dagar med nya sadeln, så...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: Messy
·
Träning Jag har läst ett otal gramantrådar men begriper i alla fall inte.... Hur kan man använda en gramantygel vid tex uteritt som gör att...
2 3
Svar
51
· Visningar
11 591
C
Träning Idag ska jag åka o köpa en pall med spån. Men sitter i tankarna att byta till Torv för att se om det funkar bättre. Hitta ingen tråd...
Svar
2
· Visningar
1 111
Senast: CarolineNSV
·
M
Träning Heej! Jag skulle behöva tips inför provridning, då jag är sk*t nervös!!! Det vore också jättesnällt om ni berättade något om era...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 600
Senast: Lajke
·
S
Träning Hur gör ni för att vänja er häst vid slangen och att bli duschad? Hur gjorde ni första gången?.. något tips :bump: Kan tillägga att...
2
Svar
32
· Visningar
3 594
Senast: sirino
·
M
Träning Har hört att man ska rida paralellt med handen och skänkeln.. alltså höger tygel mot vänster skänkel för att få igång vänser bak...
Svar
11
· Visningar
1 148
Senast: Ganesco
·
S
Träning Denna häst är direkt av banan, men har inte bara galopptränats, utan även tränats i lätt klass dressyr och hopp, samt ridits i skog och...
Svar
6
· Visningar
960
Senast: Morcraban
·
S
Träning Hej! Jag ska eventuellt ha en sommarhäst, ett fjordsto på 9 år som knappt är igång, överviktig och omusklad men av den lättare typen...
Svar
16
· Visningar
1 334
Senast: sarah92
·
C
Träning Skulle vilja ha lite input från er som har en lyckad lastträning av svårlastad häst bakom er. Min går som sagt i tidigare trådar in i...
2
Svar
39
· Visningar
3 620
Senast: lamagga
·
Träning jag har precis lånat hem en gammal travare. Han har inte startat på flera år så han har inte dom musklerna kvar. Problemet är att han...
Svar
10
· Visningar
1 237
Senast: aprilia
·
Träning Vilken är max stl på en B och C ponny?? Får man tävla A ponny om man är ex 16 år?? Eller är det bara max 18 år på alla ponnier? Får...
Svar
5
· Visningar
815
Senast: älgen
·
Träning vad är spansk skritt? har hört talas om det ofta, men aldrig förstått vad det är... antar att det kommer från spanska ridskolan eller...
2
Svar
27
· Visningar
2 981
Senast: Mimfie
·
Ridning hur lägger ni upp ett typiskt ridpass, ni som tränar AR? Jobbar ni vid hand innan ni sitter upp, vad är det för rörelser ni börjar med...
Svar
11
· Visningar
1 382
Senast: Totola
·
Träning min nya häst har jag haft i ungefär en månad. Dock är han inte riktigt trafiksäker. Eller jag vet inte om han bara fjantar, han går i en...
Svar
5
· Visningar
867
Senast: Lippy
·
S
Träning Heej jag är lite nervös! Ska kanske få en häst som är som en drottning. Hon har väldigt hög rang men det är en häst i det stallet som är...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Theresa
·
Träning När jag hämtat min häst i hagen och går mot stallet lägger han sig bakom mig och lägger öronen slätt bakåt. (Förr kunde han buffa på mig...
Svar
16
· Visningar
2 043
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka