Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Träning Finns säkert massor av trådar om detta, men hittade ingen som motsvarade det jag sökte. Vad har ni för små grejer ni tränar på när ni...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: kala
·
L
Träning Hej, jag är helt ny här, men jag har ändå förstått att ämnet inridning av travare är ganska uttjatat. Jag har tittat i tidigare inlägg...
Svar
2
· Visningar
1 061
Senast: lovehorses
·
S
Träning Har stött på problem med hästen när vi rider på vägen och möter bilar. Har ägt denna häst i ca 2 mån. vid provridningen var han cool i...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Zaria
·
A
Träning Hej. Jag har ett envist varmblod på 17år på foder och jag har haft han i ett år. Han var hur snäll som helst dom två första månaderna...
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Senast: Ankiz90
·
W
Träning Jag bor tillsammans med min ensamstående mamma och två systrar söder om Stockholm. Tack vare mina underbara morföräldrar och mamma...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 871
Senast: Whiplashr
·
Träning är lite nyfiken av era erfarenheter av att lämna bort er älskade häst för tillridning.. i detta fallet gäller det alltså inte en...
Svar
10
· Visningar
2 589
Senast: A-LPowerpower
·
B
Träning Jag rider en travare och när vi travar så brukar han snubbla till ganska ofta, varför ? . Vi har precis bytt skor och klippt hans hovar...
Svar
13
· Visningar
1 546
Senast: spanglish
·
A
Träning Hej, jag har ett litet problem med min sits! Det är så att jag lutar mig framåt i traven, och även lite i galoppen. Traven är...
Svar
2
· Visningar
853
Senast: kikilottan
·
C
Träning Hej! Jag har en 8 åring som har varit mycket trygg och transportvan ända tills för 3 veckor sedan då han fick panik i transporten på...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Cattis 1
·
B
Träning Nu börjar mitt sto bli frisk och tänkte börja skritta henne om ca 2 - 2½ vecka om hon är inte blir dålig . Har lite torka på vad man...
Svar
6
· Visningar
763
Senast: blohme
·
L
Ridning Någon som rider haflingr och tränar AR? Jag har precis köpt en haflingervalack på 4 år som jag vill utbilda inom den akademiska...
Svar
13
· Visningar
1 454
S
Träning Jag är helt ledbruten i min vänstra arm, nacke och rygg sedan jag skulle ta in en häst i det nya kollektivstallet. Den slängde sig åt...
2
Svar
21
· Visningar
2 594
Senast: Arabizar
·
Träning vet inte om jag hamnat rätt. Jag undrar hur jag ska få muskler på min häst på övre sidan av halsen (där manen sitter). jag klättrar å...
Svar
6
· Visningar
867
Senast: pastejja
·
Träning Jag har uppfattningen av att i Sverige sa skrittar nastan ALLA ryttare av och fram sina hastar fore och efter ridnigen..eller hur? minst...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 497
Senast: Uddatyp
·
J
Träning Där jag rider finns det en massa hästar som liksom hänger sig i bettet när man rider! Det är superjobbigt och man får kramp i armarna...
Svar
9
· Visningar
1 211
Senast: Juliakickass
·
S
Träning vet inte om detta är rätt ställe att fråga men jag provar... jag rider en 5 åring, hur snäll och go som helst, problemet är att han är...
Svar
9
· Visningar
874
Senast: Suss
·
A
Träning Hej Jag tränar horsemanship men har nu lite problem med ett arabsto som är lite knepig, hon går bakom mig men har hela tiden full koll...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: Arabica
·
Träning Under de ca 1½ terminer jag ridit på ridskola har jag haft relativt okomplicerade hästar. Antingen har de varit totalt skänkeldöva...
Svar
15
· Visningar
1 241
Senast: Totola
·
Träning Hej! Det här är väl kanske en lite ovanlig fråga och jag vet inte om den har hamnat på rätt forum, men jag testar. Jag har precis...
Svar
2
· Visningar
2 719
Senast: Piraja
·
T
Träning Får man ha hingstar hur som helst? Finns det inte regler för hur de ska hållas i hagar och stall för att de inte ska kunna komma ut och...
Svar
12
· Visningar
1 132

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka