Skogsmullar - tips hit!

Sv: Skogsmullar - tips hit!

Finns det inte inga möjligheter för dig att skaffa en skötare/medryttare som kommer ett par dagar i veckan? Då får du ju både stall och ridsällskap:idea:

Jag har försökt, satt ut annonser utan resultat. Ingen kan då det är ca 2mil till närmaste bussförbindelse, och dem som har bil tycker att det är för långt att köra.
(trots att jag inte skulle ta något betalt:crazy: )
Hade samma problem när jag letade tränare, om någon kunde komma ut men "för långt" fick även avslag för att ena är kallblodstravare och för att dem är "gamla" :confused:

Får man vara nyfiken och fråga vad som gör att du inte kan ha häst just nu?

Ajdå:crazy:

Jadu, det är mycket just nu... Som det verkar så vill farsan flytta (långt bort) vilket lämnar mig ensam kvar på gården. Jag varken vill eller kan bo helt ensam här med två hästar och ha råd med allt.
Tidsmässigt så har jag levt med hopp om att dygnet ska ha ett par extra timmar i över ett år, och det håller på att knäcka mig.

Sen har jag varit bunden till hästar 365 dagar om året i över sex år och misstolka mig inte nu, det har varit de mest lyckligaste åren i mitt liv, men nu blir det för mycket. Jag orkar helt enkelt inte.

Jag vet hur det är att vara bunden, och om jag inte hade haft mor & far som hjälpt till så hade jag nog gått in i väggen ordentligt samtidigt som man ska försöka sköta ett jobb, det går bara inte.

Men jag hoppas du hittar en eldsjäl som kan ta dina luffsar på foder, och jag tror du gör rätt beslut med tanke på omständigheterna!

*många varma kramar!*

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är 42 år och hobbyryttare, har idag ett halvblodsto med okänd stam och vi eller alla egentligen gissar på att det är mkt arab i...
2
Svar
26
· Visningar
2 945
Senast: kryddelydd
·
S
Träning Som jag märkt av många så verkar den såkallade "porslinshäst tankebanan" fara omkring o våra huvuden. Det tycker jag är väldigt synd...
2
Svar
20
· Visningar
3 920
S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 916
Senast: annoj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar