När jag var och provred den första foderhästen jag skulle kolla på så gick det inte så bra. Först sa ägaren att den stod på ett ställe men vi skulle visst fortsätta 40 min till efter det stället :smirk:. När vi väl kom dit efter att ha åkt fel pga . dålig vägbeskrivning. så har hästen inga muskler alls, hon hade sagt att han hade varit sjuk när han stod hos fodervärd, men usch vad den såg ut. När jag hade pratat med henne dagen innan sa hon att hon skulle fixa en sadel, men det hade hon inte, så det blev barbacka och så rågade hon om jag ville rida i träns eller repgrimma :smirk:. Då hade jag aldrig ridit i repgrimma, vill inte börja göra det på en häst man aldrig setat på innan, så jag tog tränset.
Blev sedan uppslängd på ryggen och skänklade lite (normal hårt) och då låg jag på backen
. Då sa hon -oj, jag glömde visst säga han är inte så van vid skänklar. Man bara jahapp, kul att du säger det nu, sedan satt hon upp men han slängde av henne 2 gg oxå, och antagligen hade han ont i ryggen, för när hon satt på han ställde han sig först jätte bredbent och slängde sig sedan bakåt och ramlade omkull
Hade man vetat att hästen var sådär hade man ju inte åkt och provridit den + att det var nästan dubbelt så långt bort som hon sa att det var från början...