Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Kära hästfolk! Här vill jag skapa en tråd där det friskt kan diskuteras om Monty Roberts träningsmetoder och hästfilosofi. Personligen...
2
Svar
36
· Visningar
3 807
Senast: Alltid Hanna
·
A
Träning Jag och min syster har ett arab sto på 13 år. När jag rider henne blir hon lung och sansad och det går jätte bra, men när min syster...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Zaria
·
L
Träning hej! mitt fullblod har svårt att gå i nerförs backar. Han är helt igenom kollad av vet, kiropraktor o.s.v och är frisk förklarad. Han...
Svar
8
· Visningar
1 410
Senast: Totola
·
Träning Min kära pålla har precis börjat komma igång igen efter att hon började vägra på tävlingar(inte hemma men började efter vi bokat tid...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: _Sascha_
·
S
Träning Hej jag har en 5-årig storhäst, jag är lite osäker på hur högt jag vågar hoppa honom samt vad jag vågar göra inom dressyren.. kan jag...
Svar
10
· Visningar
1 214
M
Träning Vat inte om tråden ska ligga här,men isf får väl ngn flytta den!:) Iaf,Min ponny har vart otroligt pigg vid hoppning,så jag har...
Svar
14
· Visningar
1 487
Senast: Millan_gulligast
·
Träning Finns det någonting man inte får göra med en häst som av olycka blivit av med sitt vänstra öga? I tävlingsväg alltså? Främst distans jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Senast: Soppan
·
M
Träning Hej! Nu skulle jag vara tacksam om någon som verkligen har koll på detta svarar mig :) I vilka klasser och åldrar får man tävla ponny...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: millizen
·
Träning Hej, är en färsking på både forumet och när det gäller NH, har dock läst en del böcker (bla Hempflings) i ämnet. Jag är säker på att det...
2
Svar
32
· Visningar
2 764
C
Träning Såg just Ella_99 senaste bilder och blev sjukt avundsjuk på deras samspel. Hur gör ni för att få er häst att lita på er, följa efter om...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 828
Senast: CoNo
·
H
  • Låst
Träning Hejsan alla buke-människor ! Jag är en nybörjare inom ridningen, och jag skulle vilja veta vad halvhalt och eftergift är !?:confused...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: Ellyne
·
Träning ja har börjat lite smått o lastträna min häst som e svårlastad! jag står i transporten och "väntar ut" henne och efter ett litet tag så...
2
Svar
27
· Visningar
2 189
Senast: Chine
·
M
Träning Har haft min varmblodsvalack (8 år) i snart 4 veckor, en mycket osäker och "valpig" herre som förmodligen inte haft det så lätt innan...
Svar
4
· Visningar
840
Senast: Hannis_
·
Träning Idag hände det igen. Medryttarhästen blir tokig när vi rider efter vägen och en buss i mycket långsam hastighet närmar sig. Hon hoppar...
2
Svar
36
· Visningar
3 085
Senast: kirpen
·
I
Träning Hej nu ska jag snart flytta hästen till nya stallet :).. men med tanke på att jag stått i mitt nuvarande stall i 10 år så var de ett tag...
Svar
3
· Visningar
787
Senast: Messy
·
U
Träning jag håller ju på att sätta igång min häst nu, vilket är svårt eftersom hästen bara får gå på helst plant underlag och helst inte i...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: Centaur
·
A
Ridning Visst finns det folk på detta forum som gjort väpnarprovet? Vill veta så mkt som möjligt om hur det går till, och då menar jag inte...
Svar
18
· Visningar
2 938
Senast: _Blippan66_
·
Ridning I tisdags tränade jag för första gången AR. Och jag måste säga att hjälp vad fort man får resultat! Eddi har aldrig vart så smidig som...
Svar
4
· Visningar
870
Senast: Vica
·
Ridning Jag har bokat in första AR träningen för mig och min polle samt min kompis och hennes häst. Ska bli så kul !! men är fullständigt...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Ela
·
B
Träning Igår när några från mitt stall var ute på stranden å skrittade så kom de två galopörer som dundrade förbi dem. Jag blev faktiskt ganska...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
15 645
Senast: Fossing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar