Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Träning Nu har jag suttit här och funderat ett tag så nu måste jag fråga.. Jag rider på ridskola en gång i veckan och där får jag lära mig...
Svar
9
· Visningar
1 334
Senast: Montgomery
·
S
Träning Ja, mitt treåriga fullblodsto är väldigt krånglig med att lyfta fötterna. Det högra frambenet går bra, hon dummar sig lite i början...
Svar
3
· Visningar
865
Senast: MorvanMorr
·
D
  • Låst
Träning Hur går det med era 3 åringar? hur långt har ni kommit ? Jag har en storhäst(reggad svensk ridponny,new forest/arab) har precis...
Svar
1
· Visningar
817
Senast: IngelaH
·
S
Träning Hej! Kanske rider jag generellt min häst för hårt? Vad tycker ni är lagom och hur länge på ett ungefär brukar ni rida? Jag rider...
2
Svar
38
· Visningar
4 458
Senast: gadisha
·
Träning Hejsan, nu är det så här att jag skulle vilja ha lite kommentarer om min ridning, min sits i stort sett. Det ni nu kommer att få se är...
Svar
9
· Visningar
1 145
Senast: Elan01
·
P
Träning Om ja ska rabbla upp mina problem så; ¤ Ja har min häl uppåt när ja rider. Nå tips artt få dn ner ? ¤ Sitter allmänt dåligt ner i...
Svar
6
· Visningar
1 389
Senast: piupau^^
·
M
Träning Min tränare är väldigt noga med att tummarna ska peka uppåt när man rider, och tjatar ofta på mig om det. Och jag känner att det hjälper...
2
Svar
37
· Visningar
2 812
Senast: Atida
·
V
Träning Hästen jag rider nu är lite seg på övergångar, både från skritt-trav och i avsaktningar. Hon liksom tar tag i bettet och drar sig ut...
Svar
7
· Visningar
1 215
Senast: Atida
·
  • Låst
Träning efter att ha hållit på i 3 månader med att testa olika sätt att ta in hästen fick jag igår nog o knäppte fast kedjegrimskaft, med kedjan...
14 15 16
Svar
317
· Visningar
27 161
Senast: IngelaH
·
L
Träning Finns säkert massor av trådar om detta, men hittade ingen som motsvarade det jag sökte. Vad har ni för små grejer ni tränar på när ni...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: kala
·
L
Träning Hej, jag är helt ny här, men jag har ändå förstått att ämnet inridning av travare är ganska uttjatat. Jag har tittat i tidigare inlägg...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: lovehorses
·
S
Träning Har stött på problem med hästen när vi rider på vägen och möter bilar. Har ägt denna häst i ca 2 mån. vid provridningen var han cool i...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Zaria
·
A
Träning Hej. Jag har ett envist varmblod på 17år på foder och jag har haft han i ett år. Han var hur snäll som helst dom två första månaderna...
2
Svar
20
· Visningar
2 040
Senast: Ankiz90
·
W
Träning Jag bor tillsammans med min ensamstående mamma och två systrar söder om Stockholm. Tack vare mina underbara morföräldrar och mamma...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 871
Senast: Whiplashr
·
Träning är lite nyfiken av era erfarenheter av att lämna bort er älskade häst för tillridning.. i detta fallet gäller det alltså inte en...
Svar
10
· Visningar
2 589
Senast: A-LPowerpower
·
B
Träning Jag rider en travare och när vi travar så brukar han snubbla till ganska ofta, varför ? . Vi har precis bytt skor och klippt hans hovar...
Svar
13
· Visningar
1 547
Senast: spanglish
·
A
Träning Hej, jag har ett litet problem med min sits! Det är så att jag lutar mig framåt i traven, och även lite i galoppen. Traven är...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: kikilottan
·
C
Träning Hej! Jag har en 8 åring som har varit mycket trygg och transportvan ända tills för 3 veckor sedan då han fick panik i transporten på...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Cattis 1
·
B
Träning Nu börjar mitt sto bli frisk och tänkte börja skritta henne om ca 2 - 2½ vecka om hon är inte blir dålig . Har lite torka på vad man...
Svar
6
· Visningar
771
Senast: blohme
·
L
Ridning Någon som rider haflingr och tränar AR? Jag har precis köpt en haflingervalack på 4 år som jag vill utbilda inom den akademiska...
Svar
13
· Visningar
1 455

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka