Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ja har börjat lite smått o lastträna min häst som e svårlastad! jag står i transporten och "väntar ut" henne och efter ett litet tag så...
2
Svar
27
· Visningar
2 189
Senast: Chine
·
M
Träning Har haft min varmblodsvalack (8 år) i snart 4 veckor, en mycket osäker och "valpig" herre som förmodligen inte haft det så lätt innan...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: Hannis_
·
Träning Idag hände det igen. Medryttarhästen blir tokig när vi rider efter vägen och en buss i mycket långsam hastighet närmar sig. Hon hoppar...
2
Svar
36
· Visningar
3 095
Senast: kirpen
·
I
Träning Hej nu ska jag snart flytta hästen till nya stallet :).. men med tanke på att jag stått i mitt nuvarande stall i 10 år så var de ett tag...
Svar
3
· Visningar
799
Senast: Messy
·
U
Träning jag håller ju på att sätta igång min häst nu, vilket är svårt eftersom hästen bara får gå på helst plant underlag och helst inte i...
Svar
2
· Visningar
720
Senast: Centaur
·
A
Ridning Visst finns det folk på detta forum som gjort väpnarprovet? Vill veta så mkt som möjligt om hur det går till, och då menar jag inte...
Svar
18
· Visningar
2 943
Senast: _Blippan66_
·
Ridning I tisdags tränade jag för första gången AR. Och jag måste säga att hjälp vad fort man får resultat! Eddi har aldrig vart så smidig som...
Svar
4
· Visningar
873
Senast: Vica
·
Ridning Jag har bokat in första AR träningen för mig och min polle samt min kompis och hennes häst. Ska bli så kul !! men är fullständigt...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: Ela
·
B
Träning Igår när några från mitt stall var ute på stranden å skrittade så kom de två galopörer som dundrade förbi dem. Jag blev faktiskt ganska...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
15 656
Senast: Fossing
·
P
Träning Hur får du din häst att buga o. "ge hov" :D Eller andra enkla tricks :D Min häst kan ½ bugning ( ? ) Alltså att ja me e ngodis, bröd för...
Svar
5
· Visningar
828
Senast: Araminta
·
Z
Träning Hur lastar ni era ettåringar? Kan dom stå bundna om man har en till häst med i transporten och mellan vägg? eller finns risken att dom...
Svar
4
· Visningar
865
Senast: zacke05
·
Träning Från marken?? Finns ju trådar med tips på vad man kan göra för att få ner en stegrande häst när man rider. Men hur gör man när man är på...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 099
Senast: lizzie
·
J
Träning Ska rida att sto i morgon som har stått i 5månader,hon är som ett fladrande löv och rädd för allt tvär vänder på en 5öring,hjärtat...
Svar
11
· Visningar
1 219
Senast: diabla
·
R
Träning Jag har nu köpt ett "startskott" till min 5 års plan gällande att då driva ett eget företag som inriktar sig på hantering och inridning...
Svar
11
· Visningar
1 239
Senast: rozie
·
Träning jag är fodervärd till en ouppfostrad häst, häromdagen sparkade hon mot mitt huvud och missade pannbenet med en centimeter pga att jag...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 832
Senast: isabellus
·
Ridning Vill ha videoklipp (helst) på hyfsat bra öppnor! :idea: Bilder går också bra, men det förmedlar kanske inte känslan på samma sätt...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
26 115
Senast: Koppar
·
C
Träning Nu är det så här när jag ska hämta min häst i hagen så har jag stora problem ibland. Min häst kan vara lite tråkig att hämta hon går...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: hanoirocks
·
Träning Läste i Ridpsorts avelsnummer om den sk turkmeniska hästen, en ras från Persien, som beskrivs som ädel med en slank kropp och: 1...
2
Svar
23
· Visningar
2 891
Senast: Sammet
·
Träning hejsan jag vill bara få nått tips om hur man kan fånga min häst , han är otroligt svårfångad i hagen han springer bara iväg hela tiden...
Svar
18
· Visningar
1 452
Senast: chrysler
·
S
  • Låst
Träning Skulle någon kunna förklara några grundläggande NH-övningar man kan göra med sin häst? Berätta hur ni själva använder er av ert...
Svar
3
· Visningar
1 337
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka