galopp förbi andra hästar ?

Sv: galopp förbi andra hästar ?

"Har galopphästar egna stränder alltså? "

det finns ju faktiskt endel privata stränder!!!
och jag skulle vara mycket försiktig med att ge andra tillåtelse med att rida på våran mark och förstöra, har ju trots allt köpt den för att jag ska kunna träna, ta in hö till ,mina djur!
inte för att andra ska misbruka den, var och en bestämmer över sin egen mark, sedan kan man ha allmäna stigar där andra kan rida om de ber om tillåtelse.

men du berättade inte att din travslinga var inom staket och NÄRA till gården, men vi säger att man anlägger en slinga längre från huset/gården så är det allemansrätten som gäller.

men som du bekriver så är det väl hemfridsbrott... hoppas du förstår skillnaden.

En anlagd bana kan väll aldrig räknas som allemansrätten!!!

en anlagd travslinga, jo det måste den nog göra, det är skillnad på en ridbana och en travslinga...

säg att man rider i skogen och helt plötsligt kommer du fram till en liten väg med perfekt underlag :love: för det är ju offtast så som travslingorna ligger (iaf här) och ja... jag är nästan helt säker på att det är allemansrätten, så länge mann inte förstör, och om man inte förstör så vad är då problemet? förutom när den personen kommer i 110 med sin travhäst förstås, men jag hoppas att du fattar vad jag menar ;)

"Har galopphästar egna stränder alltså? "

det finns ju faktiskt endel privata stränder!!!
och jag skulle vara mycket försiktig med att ge andra tillåtelse med att rida på våran mark och förstöra, har ju trots allt köpt den för att jag ska kunna träna, ta in hö till ,mina djur!
inte för att andra ska misbruka den, var och en bestämmer över sin egen mark, sedan kan man ha allmäna stigar där andra kan rida om de ber om tillåtelse.

Det är ju liksom det som är själva poängen med allemansrätt. Alla alla har rätt att vistas i skog o mark så länge de följer lagen.

Sen tror jag inga stränder är privat i sverige, bara byggnader på stranden. Kan man ta sig dit utan att beträda olovlig mark får man nyttja den. (Tror jag det var)

ja man får ju tillomed tälta 1 natt utan att fråga ägaren, dock är det ju att rekomendera att fråga först, men det är en annan sak!

haha nu var du rolig!:rofl:

ni fattar ju vad jag menar :rofl:

men jag skulle inte våga tälta där heller :crazy:

Ja och travekipagen behöver inte äns sakta ner då de inte behöver vara oroliga att tältet ska börja skena eller hoppa runt..:rofl:

haha nu var du rolig!:rofl:

ni fattar ju vad jag menar :rofl:

men jag skulle inte våga tälta där heller :crazy:

kunde inte hejda mig helt enkelt:D

Undrar hur utskälld man skulle bli??

- Va i h****ete gör du här?? Här kan du ju för f****n inte tälta!!

- Men det är ju så bra o mjukt underlag! O jättelätt att få ner tältpinnarna!!

kunde inte hejda mig helt enkelt:D

Undrar hur utskälld man skulle bli??

- Va i h****ete gör du här?? Här kan du ju för f****n inte tälta!!

- Men det är ju så bra o mjukt underlag! O jättelätt att få ner tältpinnarna!!

ASG!!!!!!:rofl::rofl:

Jag finner det väldigt oartigt. Jag saktar alltid ner när jag ska förbi nånting, minst till trav. Normalt sett ner till skritt. Men galopp förbi i hundra nittio är ren oartighet, förutsatt att man inte är på ett område som är avsed för deras träning. Men då blir det en helt annan sak.

Glöm inte:
Tält skenar inte... Man behöver inte sakta ner vid möte...

Jag finner det väldigt oartigt. Jag saktar alltid ner när jag ska förbi nånting, minst till trav. Normalt sett ner till skritt. Men galopp förbi i hundra nittio är ren oartighet, förutsatt att man inte är på ett område som är avsed för deras träning. Men då blir det en helt annan sak.

Precis så känner jag det också.
I skog och mark är det inte lika vanligt som ex. ridhus att man möter någon annan. Därför anser jag att man ALLTID skrittar förbi mötande om inte den mötande säger att det är okej att fortsätta i det tempot man har. Det händer att vi möter travhästar i skogen ibland och dom saktar alltid av om dom kommer bakifrån, eller om man mörs där det är lite trångt.

Hade en gång med en arab när jag skulle jobba åt skolan på travbanan en vecka. Men då ansåg jag att det är jag som får ta hänsyn till travarna och när vi red ut på långsambanan så fick jag se upp och hålla mej undan. Där ansåg jag inte att travhästarna ska stanna för mej eftersom det är deras träningsbana. däremot saktade jag ner till skritt så fort jag mötte en travhäst för att inte skrämma dom.

Grr hade blivit j*vligt förbannad, det är dålig hyfs och framförallt farligt. Jag anser att man aldrig galopperar ifatt andra hästar utan man saktar av med gott avstånd och sedan frågar man om det är ok att rida förbi och framförallt frågar man om det är ok att fortsätta galoppera när man kommit förbi. Kan säga att min häst blivit knäpp om någon ridit lugnt förbi för att sedan sätta av när de bara är 10 m framför...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Ridning Har hamnat i en ond cirkel med min nya häst sedan 8 månader. Såldes som vaken och det gillade dom då hon inte var reaktiv. Och vaken är...
2
Svar
32
· Visningar
4 561
Senast: Skrämd
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 624
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 684
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt