Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
sa du inte att det var galoppörer??
om man rider ett snabbjobb på en galopphäst existerar det inte i ens arbets uppgift att sakta ned, för det första ger du hästen fel aktiga instruktioner och det kan ge men för den fortsätta karriären. Dessutom är det oansvarigt att rida där om man vet att det finns galopp hästar som tränas där om man inte kan hantera sin häst när hästarna dundrar förbi.
När det kommer till krita har vi galopp ryttare betalt för det vi gör och förväntas att utbilda hästen till att prestera max och hur ska vi kunna göra vårat arbete om vi måste stanna varje gång någon annan har problem, lär er att hantera era hästar eller rid inte just där!!
jag har iaf det på min 3 åring, hon är riden 9 ggr och klarar av det.
då borde ju faktiskt en inriden häst klara det!
gör jag?? för att jag inte saktar ner när hästen inte reagerar?! nej jag tycker då rakt inte det, för vad kan hända om hästen inte reagerar?? möjligtvis om du svimmar av skräck o trillar av... men a... då har nog du rätt stora problem... eller så är du sjuk på något sätt...
jag utsätter ingen för fara.
Och det har man alltid på en unghäst, eller en konvalecent?
Kontroll alltså. Eller måste man ha en stor skylt som indikerar att 'jag rider unghäst/konvlecent/är en usel ryttare/feg ryttare/etc'
*kl*
Hallå vilken planet kommer vissa från? Hyfs, respekt, omtanke om andra? Nej då, vissa är ju sååå duktiga och de har ju minsann total kontroll på sina hästar oavsett vad som dundrar förbi. Och om hästern reagerar när en annan häst galopperar förbi är man en usel ryttare som inte har kontroll över sin häst? Skyll dig själv!
Då är nog de flesta jag känner ganska usla, eller ynkliga fegisar, för detta är något som många skulle tycka vara väldigt obehagligt.
Ja? Vill man sakta ner är väl det kanon, men inget som borde ses som ett krav. Simple as that.
så hobby ryttare om ni nu inte gillar att bli omgalopperade, rid då inte i ett område med rakbanor, stränder och rundspår för där finns det alltid hästar som går fort.
det är för er egen säkerhet för de kommer inte att sakta ned för er!!