N
nat
Sv: galopp förbi andra hästar ?
Men så kan man väll inte tänka?! Det skulle innebära att alla små barn eller överhuvudtaget ryttare som inte känner att de har 100% kontroll över sina hästar inte skulle kunna rida på stränder... Jag anser att man visar respekt, hade inte haft något emot någon som kom i samlad galopp, men att inte samla utan fortsätta på sitt snabbjobb anser jag vara ytterst oansvarigt.
kanske inte stränder i allmänhet men dem där man tränar galopp/travhästar!!
själv blir jag riktigt förbannad när någon är i vägen för mitt snabbjobb som ofta involverar två till tre gästar i bredd, inte nog med att det förstör våra hästars utbildning det är även fullkoligt livsfarligt för alla parter specielt oss som kommer i så hög hasighet, glöm inte att vi ochkså sitter på ung hästar och olyckor händer allt för lätt.
har en bekant som råkade ut för en hobbyryttare som inte kunde kontrollera sin häst och kolliderade med en galopphäst på två år som gick sitt andra snabbjobb detta på en privat galoppbana.
hästen bröt nacken och avled genast ryttaren är rullstolsbunden,
hobby ekipaget som inte borde ha varit där fick lite små sår och en bruten arm!!
nu menar jag inte detta som om att alla hobbyryttare är så tanklösa, det är de inte, en mäniska med någolunda sunt förnuft borde aldrig ha ridit där i första hand.
sedan tycker jag att vi med galopp/travhästar borde unvika att olyckor händer genom att inte träna där det är tätt med hobbyryttare. för såna här hemska olyckor borde inte få inträffa...