Nybörjar-NH?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare sandrahedman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 339
Status
Stängd för vidare inlägg.
S

sandrahedman

Skulle någon kunna förklara några grundläggande NH-övningar man kan göra med sin häst? Berätta hur ni själva använder er av ert kroppspråk och hur hästen reagerat på det. Några aha-upplevelser ni fått när ni själva testat er fram?

Ser fram emot en intressant tråd :bump:

Sv: Nybörjar-NH?

Är det så att man måste ha några tusen skrivna inlägg för att få något svar här på Bukefalos eller vad är det?

Kan bara svara för mig själv, och jag lär inte ut några "grundläggande NH-övningar" till någon som inte tagit Natural Horsemanship till sig.
Har man väl gjort det, så behövs inte mina kunskaper. Det finns andra som är betydligt bättre på att instruera i detta. :)

LIA

Det finns HUNDRATALS trådar, med tips, idéer och övningar. För bara tre veckor sen fanns det till och med två BILD-trådar, med tydliga övningar.

Varför inte använda den förträffliga sökfunktionen här på bukefalos. :idea:

Mvh

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
532
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Lavinia
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är... 2
Svar
20
· Visningar
1 484
Senast: cewe
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
2 970
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka